Методи критичного мислення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Методи критичного мислення як ефективний засіб формування самоосвітньої компетентності Презентація №1 (теоретична частина) учителя української мови та літератури Запорізької гімназії №45 Клим Юлії Вікторівни
Альфою та омегою нашої дидактики нехай буде пошук і відкриття засобу, коли ті, хто учить, менше б навчали, а учні більше б училися. Ян Амос Коменський
Об'єкт дослідження – процес формування самоосвітньої компетентності у гімназистів, через методи критичного мислення. Предмет дослідження – формування літературних умінь та навичок гімназистів, як основи самоосвітньої компетентності на основі методів критичного мислення. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та дослідити на практиці, вплив методів критичного мислення на рівень сформованості літературних навичок і умінь учнів, як основи самоосвітньої компетентності у гімназистів.
Провідна ідея - дослідження полягає в тому, що формування самоосвітньої компетентності на уроках української літератури, за допомогою методів критичного мислення, має розглядатися як важливий компонент системи літературної освіти учнів і повинно здійснюватися з позицій особистісно-орієнтованого навчання комплексно та в логічній послідовності, з урахуванням усіх можливих складових саморозвитку особистості.
Завдання дослідження: Розкрити проблему формування самоосвітньої компетентності на уроках української літератури. Використати методи критичного мислення, для формування умінь та навичок, як основи самоосвітньої компетентності. Здійснити моніторинг рівня сформованості літературних вмінь та навичок на основі методів критичного мислення на уроках української літератури.
Компетентність саморозвитку та самоосвіти Пов'язана з потребою й готовністю постійно навчатися, як і в професійному відношенні так і в особистому житті
Самоосвітня компетентність - Якість особистості, що характеризує її здатність до систематичної самостійно організованої пізнавальної діяльності, що спрямована на продовження власної освіти в загальнокультурному й професійному аспектах. Фоміна О.М.
Основні ознаки самоосвіти: високий рівень активності та самостійності пізнання; добровільність у придбанні нових знань; співпадання цілей та мотивів пізнавальної діяльності; наявність системи знань про методи пізнання, інформаційний пошук; цілеспрямованість, системність, планомірний характер цієї діяльності
Методи пізнання: Методами пізнання, можуть бути методи критичного мислення, які ми пропонуємо використовувати в даному дослідженні, з метою ефективного формуванні самоосвітньої компетентності на уроках української літератури.
Критичне мислення - це мислення про мислення, коли ви мислите задля вдосконалення свого мислення ( Річард Пауль ) Коротко кажучи, це самовдосконалення мислення на підставі певних стандартів
Етапи формуванні критичного мислення: Перший етап - актуалізація знань, пробудження інтересу до теми, визначення мети вивчення конкретного матеріалу. Другий етап - осмислення нової інформації, критичне читання та письмо. Третій етап - роздуми або рефлексія, формування власної думки стосовно навчального матеріалу. Четвертий етап - узагальнення й оцінка власної діяльності. О.Тягло, Т.Воропай.
Методи критичного мислення на уроках української літератури: Щоденник подвійних записів Знаю-хочу дізнатися-вивчаю Читання в парах-запитання в парах Думай – обговорюй – спілкуйся Визначення Термін тричі Пояснення на картках Аргументація шляхом пояснень Академічна суперечність Робота з аргументами опонентів Пометун О. І., Ремех Т., Панченкова А.
Методи критичного мислення у 5 класі Щоденник подвійних записів Знаю - Хочу дізнатися - Вивчаю Читання в парах - Запитання в парах
Методи критичного мисленні у 6 класі Термін тричі Аргументація шляхом пояснень Пояснення на картках Термін тричі Визначення Думай – Обговорюй – Спілкуйся
Методи критичного мислення у 7 класі Академічна суперечність Вивчені методи У 5-6 класах Робота з аргументами опонентів
Схожі презентації
Категорії