КОМПЕТЕНТНІСНИЙ підхід до забезпечення якості освіти та його запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
О.М. Рудіна, проректор з наукової роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Навчити жити разом Навчити вчитися Навчити діяти Навчити жити (відповідати за власні вчинки та своє життя) (З доповіді міжнародної комісії ЮНЕСКО “Освіта. Прихований скарб”, проголошеної Ж.Делором у 1996 році)
Компетентність – ближче до “знаю,як”, ніж “знаю, що” (з доповіді В. Хутмахера на симпозиумі, присвяченому проблемам європейської середньої освіти у 1996 р.)
Політичні та соціальні компетентності Компетентності, пов'язані з життям у мультикультурному суспільстві Компетентності, які стосуються володіння усним та письмовим спілкуванням Компетентності, пов'язані з розвитком інформаційного суспільства Готовність і здатність учитись протягом усього життя (Міжнародне дослідження “Визначення та відбір компетентностей” 1997-2003 рр.)
Аналіз експертів з Австрії, Бельгії, Данії, Німеччини, Нідерландів, Норвегії, Фінляндії, Франції, Швеції, Швейцарії, США, Нової Зеландії визначив групи компетентностей, спільні для всіх держав: компетентності щодо використання засобів ефективної взаємодії (рідної та іноземних мов, інформаційних технологій); компетентності щодо взаємодії у гетерогенних (неоднорідних) групах; компетентності щодо автономних дій у широкому соціальному контексті для реалізації особистісного потенціалу
Корисні як для кожної особистості зокрема, так і для всього суспільства в цілому Надають можливість кожному індивідууму інтегруватись у суспільство, зберігаючи свою незалежність Сприяють постійному вдосконаленню знань і навичок особистості відповідно до потреб часу (дослідження “Ключові компетентності. Концепт, що розвивається в загальній обов'язковій освіті”, організоване Європейським союзом у 2002 році)
Потрібно формувати в середній школі: 1 група – читання, письмо, арифметика. Грамотність, яка усвідомлюється як здатність розуміти і використовувати друковану інформацію у щоденній діяльності, у побуті, на роботі та в громаді для досягнення цілей і розвитку власних знань і наявного потенціалу, була визначена обов'язковою базою сучасного життя і найважливішою ключовою компетентністю.
2 група – так звані “загальні навички”, які ще називаються предметно незалежними або трансверсійними, бо вони не формуються конкретними навчальними предметами. До них належать: комунікація, розв'язання проблем, лідерство, здатність навчатися.
3 група – особистісні компетентності: цікавість, умотивованість, креативність, чесність, скептицизм, самоповага, реалістичність, ініціативність, настирливість (наполегливість)
4 група – соціальні (міжособистісні) компетенції: повага до традицій і культури різних груп, підтримка професійних стосунків та громадянськість, яка трактується як активна участь особистості в житті громаді
5 група – компетентності в галузі інформаційно-комунікаційних технологій як ключ до успішного функціонування знань у суспільстві
7 група – компетентності в галузі науки і технологій, які передбачають здатність застосовувати наукові знання, формулювати запитання і робити вмотивовані висновки для розуміння та прийняття рішень щодо світу природи і тих змін, до яких приводить діяльність людини
Спілкування рідною мовою Спілкування іноземною мовою Математична компетентність та базові компетентності в галузі науки і техніки Цифрова компетентність (сучасні інформаційно-комунікативні технології) Уміння вчитись Міжособистісна, міжкультурна, соціальна і громадська взаємодія Підприємливість Культурна виразність
Схожі презентації
Категорії