Адаптація учнів 5-го класу Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №29
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Адаптація учнів 5-го класу Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №29 Мала педагогічна рада, 03.01.2013
У період адаптації Дирекція школи рекомендує посилити увагу до наступності у вивченні предметів саме початкової та середньої ланок. І це не випадково: дослідження виявили явище стійкого зниження успішності школярів в молодшому підлітковому віці. В свій час В.О.Сухомлинський, порівнюючи результати навчання за рік у початковій школі і в 5-7 класах, виявив семикратне збільшення незадовільних оцінок і п’ятикратне зменшення кількості відмінників.
Сьогодні в Україні лише 28% п’ятикласників зберігають таку ж високу успішність навчання, як по закінченню початкової школи. Тому проблема наступності між початковою та середньою ланками освіти залишається актуальною і потребує широкого обговорення в школі.
Часто вчителі не мають наступності у вивченні програм початкової та середньої школи, не цікавлячись змістом підручника та вимогами програми наступного – п’ятого. У результаті учні не завжди готові до опанування предметів. Рекомендуємо на шкільних методичних об’єднаннях обговорити питання забезпечення наступності між початковою та середньою ланками освіти, використавши при цьому статтю В.О.Гусєвої «Проблеми наступності й безперервності освіти в початковій та середній школі: нотатки з досвіду» (журнал «Іноземні мови в сучасній школі», № 1, 2012), тощо.
Результати контрольних робіт з англійської мови, української мови, математики за І семестр 2012 -2013 навчального року Клас Вчи- тель % якості Поч Сер Дост Вис 5 Грицюк Ю.М. 45% 2- 7% 14 - 47,5% 12- 41% 1- 3,5% 5 Силкіна А.В. 16% 10- 34% 10- 34% 8- 28.5% 1 – 3.5 % 5 Лелека О.В. 55% 2- 7% 11- 38% 12- 41% 4- 14%
Результати контрольних робіт з англійської мови, української мови, математики за 2011 -2012 навчальний рік Клас Вчи- тель % якості Поч Сер Дост Вис 4 Грицюк Ю.М. 64% 0- 0% 5 - 36% 5- 36% 4- 28% 4 Топоркова А.І.( математика) 70% 0- 0% 10- 30% 15- 52% 4 – 18 % 4 Топоркова А.І.( укр. мова) 61% 0- 0% 11- 38% 13- 44% 5- 17%
Проблеми наступності між початковою та середньою ланками освіти та можливі шляхи їх розв’язання № Проблеми Шляхи розв’язання Організаційно-психологічні 1 Недостатня наповненість уроку навчальним матеріалом, невиправдано повільний темп уроку, відсутність матеріалів для сильніших учнів, перенесення основної тяжкості засвоєння курсу на домашню роботу. З кожним роком збільшувати обсяг матеріалу і темп навчання; давати додаткові завдання сильним учням; у класі виконувати складніші завдання, а додому задавати легші. 2 Недостатньо організований і чіткий початок уроку, закінчення уроку, виділення додаткового – понад 45 хв. – часу на виконання письмових перевірочних робіт, а тому діти не привчаються швидко включатися в роботу, ефективно і швидко працювати Привчити дітей починати роботу на уроці по дзвінку, швидко включатися в роботу, не давати окремим дітям додаткового часу на виконання контрольних робіт, закінчувати урок також по дзвінку. 3 Стійка звичка в дітей до надмірної допомоги батьків під час виконання домашніх завдань, творчих робіт Пояснити батькам 5-класників, що їхня надмірна допомога наносить шкоду інтелектуальному розвитку їхньої дитини. Включення в уроки завдання, що контролюють ступінь самостійності школярів у виконанні домашніх завдань. 4 Бідність арсеналу й одноманітність методів навчання, невідповідність методичного багажу вчителя реальним навчальним можливостям дітей Розповсюдження кращого досвіду успішного навчання дітей із застосуванням інноваційних методів і технологій навчання.
Проблеми наступності між початковою та середньою ланками освіти та можливі шляхи їх розв’язання 5 Пасивність більшості учнів у процесі навчання Використання форм і методів організації занять, що вимагають від кожного учня активної і усвідомленої участі (в т.ч. парної, групової роботи, інтерактивних методів навчання тощо). 6 Несформованість в учнів уявлення про відмінну усну відповідь «з місця» чи відповідь «біля дошки» (еталону відповіді) Учителям-предметникам спільно з учителями початкової школи визначити вимоги до відповіді учня і поступово роз'яснювати дітям ці вимоги, враховувати їх, оцінюючи відповіді в 5-му класі. 7 Звичка в дітей одержувати оцінку за будь-які, найменші, короткі або необґрунтовані відповіді. Добиватися від дітей розгорнених, повних відповідей, чіткої і грамотної мови; не допускати виставляння необґрунтовано високих оцінок за неповні відповіді. 8 Збіднена (аж до кінця навчання в початковій школі) мова вчителя, відсутність динаміки у використанні лексики від 1-го до 4-го класу, «сюсюкання», уникання наукових термінів і понять Корисне створення і впровадження вчителями-предметниками спільно з вчителями початкової школи словника-програми поступового ознайомлення дітей з науковою лексикою, проведення окремих уроків у початковій школі разом з учителем середніх класів 9 Створення у дітей вчителем і батьками в кінці 4 -го класу психологічного бар'єру – настороженого очікування труднощів навчання в 5-му класі Знайомство батьків і дітей зі своїми майбутніми вчителями вже в 4 -му класі, проведення предметних свят, олімпіад, змагань, окремих уроків, батьківських зборів спільно з учителями 5-го класу
Проблеми наступності між початковою та середньою ланками освіти та можливі шляхи їх розв’язання Загально-дидактичні 10 Недостатня техніка читання, значні проблеми в розумінні тексту через збіднений лексичний запас у частини дітей, невміння ділити текст на смислові частини та аналізувати його. Постійно пропонувати учням завдання на перевірку знання і розуміння смислу термінів, понять; вести словнички термінів, читати вголос і аналізувати умови завдань, рекомендувати і батькам проводити таку роботу з дітьми вдома. 11 Недостатня швидкість письма, нечіткий почерк у значної частини дітей Рекомендувати вправи для розвитку м'язів кисті руки, відповідну ручку, продовжувати стежити за правильністю написання букв і цифр, за правильним положенням ручки 12 Нестійкість уваги, слабо розвинена оперативна пам'ять у багатьох дітей На уроках пропонувати обчислення ланцюжків, удома (під керівництвом батьків) – спеціальні вправи на тренування уваги і пам'яті 13 Недостатня тренованість довготривалої механічної пам'яті Практикувати письмове опитування правил, пропонувати для запам'ятовування не лише віршовані, а й прозаїчні тексти 14 Елементи псевдонаукових означень понять у процесі навчання, невміння відокремлювати істотне від неістотного Своєчасно вводити строгі наукові означення понять, практикувати вправи на класифікацію, знаходження істотних ознак. 15 Відсутність в учнів звички звертатися до енциклопедій, довідників, словників, науково-популярної і додаткової навчальної літератури Використовувати в класі довідкові видання, пропонувати учням завдання по роботі з довідниками і словниками, доручати готувати повідомлення, розповіді, твори за матеріалами додаткової літератури
Виховання дітей – найдавніша людська справа, вона не на один день не молодша за людство; мабуть,тому здається нескладною справою: усі справляються, і ми справимося! С.Соловейчик
Схожі презентації
Категорії