Проблемні ситуації як засіб розвитку учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентація досвіду вчителя початкових класів НВК№1 м. Умані Муляревич Валентини Володимирівни
У добуванні знань є одна дуже важлива риса: людина не тільки про щось дізнається, а й щось доводить. Утверджуючи істину, вона утверджує себе. В. О. Сухомлинський
Теоретичні основи досвіду: Лернер І.Я. Проблемне навчання в початковій школі Скаткін М.Н. Удосконалення процесу навчання. Проблеми і судження. Ільницька І.Я. Проблемні ситуації і шляхи їх створення на уроці
Чому я обрала проблемне навчання? Проблемне навчання – тип розвивального навчання, в якому поєднується самостійна систематична пошукова діяльність учнів з засвоєнням ними готових висновків науки, а система методів побудована з врахуванням цілепокладання та принципу проблемності.
Проблемна ситуація Проблемна ситуація – інтелектуальне утруднення, що виникає в дитини, коли вона не в змозі на основі своїх знань і досвіду пояснити явище, факт, не може досягти мети вже відомими способами.
Психологічна структура проблемної ситуації: Невідоме знання або спосіб дії. Пізнавальна потреба, що спонукає до інтелектуальної діяльності. Інтелектуальні можливості людини.
Класифікація проблемних ситуацій За галуззю і місцем виникнення За роллю в навчальному процесі За способом вирішення За складником дії, який є невідомим За типом протиріччя
За складником дії, який є невідомим: Невідомим є предмет дії Невідомим є спосіб дії Невідомим є умова дії
За типом протиріччя: Між засвоєними знаннями і новими фактами Між знаннями більш високого і низького рівня Між життєвими уявленнями та науковими знаннями
Як я створюю проблемні ситуації Умисно зіштовхую життєві уявлення учнів з науковими фактами. Пропоную виконати нові завдання старими способами, які за нових обставин неефективні. Спонукаю учнів до порівняння, співставлення суперечливих фактів, явищ, даних. Знайомлю з суперечливими думками великих людей. Зіштовхую суперечливі думки самих учнів. Використовую типові помилки учнів.
Принципи, якими я керуюсь: Я - не джерело готових знань і директив для учнів, а скоріше керівник і партнер. Ставлю навчальні завдання в зрозумілій для дітей формі. Виконуючи функцію координатора і партнера, допомагаю окремим учням і групам. Стимулюю творче мислення за допомогою запитань. Виявляю терпимість до помилок учнів у процесі пошуку власного рішення.
Значення проблемного навчання для учнів: Розвивається мислення, мова, пам’ять, увага. Формуються якості особистості: самостійність, допитливість, працьовитість. Утримується пізнавальний інтерес. Поліпшується позитивна емоційна сторона уроку. Формуються загальноучбові уміння і навики. З’являється усвідомлення себе як суб’єкта навчання.
Значення проблемного навчання для мене: Виробляється “зіркість” до проблемного матеріалу. Виникає необхідність в більш детальному аналізі матеріалу кожної теми. Росте потреба займатись самоосвітою. Підвищується якість управління діяльністю дітей на уроці. Збільшується усвідомлення творчої можливості вчительської праці.
Застосування досвіду: Участь в шкільному семінарі “ Мотивація навчальної діяльності ” Участь в міському методоб’єднанні “ Проблемні ситуації на уроках ”
Схожі презентації
Категорії