Плану Євробуд
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бізнес-план підприємства “Євробуд”. Викладач вищої категорії, старший викладач Алфьорова А.М.
Зміст 1.Мета бізнес-плану. 2. Резюме. 3. Опис підприємства. 4. Опис продукту. 5.Аналіз ринку. 5.1. Вибір базового ринку 5.2. Вибір цільових сегментів ринку 5.3. Аналіз конкурентної ситуації 5.3.1. Конкуренти 5.3.2. Позиціонування товару на обраних сегментах цільового ринку 6. Виробничий план і менеджмент. 6.1. Планований обсяг випуску 7.Фінансовий план 7.1. Тип ринку і метод ціноутворення 7.2. Розрахунок собівартості 7.3. Ціна 7.4. Прибуток і точка беззбитковості 8.План маркетингу. 8.1. Просування і реклама 8.2. Поширення товару 8.3. Маркетингові дослідження 8.4. Витрати на НІОКР 8.5. Підсумкова таблиця маркетингових витрат 9.Оцінка ризиків 9.1. Ризик відсутності збуту 9.2. Ризик неплатоспроможності покупців. 9.3. Прогнозування рівня нестабільності зовнішнього середовища 10.Висновок
1.Мета бізнес-плану. Бізнес-план присвячено обгрунтуванню ефективності та функціонування підприємства “Євробуд” з виготовлення і реалізації металевих конструкцій.
2. Резюме. Для участі у реалізації бізнес-плану підприємства “Євробуд” залучено власні заощадження підприємця Климчука О.О. та споживчий кредит банку “Аваль”. Кредити направлені на придбання матеріалу для виготовлення металевих конструкцій, необхідних інструментів та обладнання. Підприємство “Євробуд” пропонує металеві конструкції по значно нижчим цінам, ніж на “стихійних ринках” , враховуючи рівень прибутковості населення. Підприємство “Євробуд” має висококваліфікованих робітників, що здатні виконати замовлення швидко та якісно, враховуючи побажання клієнтів.
3. Опис підприємства. Фірма "Євробуд" планує займатися виробництвом, монтажем i продажем металевих конструкцій. Організована на базі “Житомирського заводу металевих конструкцій” шляхом приватизації державного об'єкта і створення приватного підприємства будівельного профілю на правах юридичної особи в 2011 р. Металеві конструкції нашої фірми мають наступні характеристики, що дозволяють успішно застосовувати їх у різноманітних спорудженнях і конструкціях: Надійність; Легкість; Міцність; Зручність транспортування і збереження; Відносна дешевизна.
Орієнтовна чисельність персоналу. № Посада К-сть(чол.) Заробiтня плата (грн. на мiсяць). 1. Директор 1 30000 2. Головний iнженер 1 21000 3. Заступник директора 1 20000 4. Головний бугалтер 1 19000 5. Економіст 1 14000 6. Конструктор 1 15000 7. Інженер по постачанню 1 14000 8. Начальник ділянки 2 13000 9. Механік 1 14000 10. Майстер 5 11000 11. Бухгалтер 1 8000
12. Секретар 1 6000 13. Комірник 1 4000 14. Монтажна ділянка 25 8920 15. Ділянка металоконструкцій 25 9000 16. Ділянка армокаркасів 20 9000 17. Механічна ділянка 10 8500 18. Кузня 10 9000 19. Ділянка металовиробів 25 9000 20. Ремонтна ділянка 8 8000 21. Прибиральниці 4 3000 22. Охорона 8 8000 23. Водії 2 8500 Разом 155 1440000
4. Опис продукту. Підприємство “Євробуд” планує виготовляти: 1. Несущі балки 2. Ферми 3. Колони 4. Інші металеві вироби на замовлення. Для виготовлення даних виробів будуть використовуватися вуглецеві сталі у вигляді прокату, поковок, каліброваного перерізу, прутків круглого квадратного і шестигранного перерізів та листова сталь.
5.Аналіз ринку. Сегментом ринку для товарів, вироблених фірмою "Євробуд", географічно буде ринок міста Житомир. У рамках виділеного сегмента ринку можна визначити покупців на товар. Це будуть: 1. Державні будівельні фірми, що займаються будівлею будинків промислового призначення, житлових багатоповерхових будинків, мостів, естакад і т.п.; 2. Комерційні будівельні фірми, що займаються аналогічною діяльністю; 3. Люди, що ведуть будівництво для себе (дуже маленький сегмент, як правило, це багаті люди, що будують великі будинки). 5.1. Вибір базового ринку
Розрахуємо потенційну місткість нашого сегмента ринку: Vn = N S, де Vn - потенційна місткість даного сегмента (тільки для балок); N - середня норма споживання товару; S - число споживчих сегментів. 15 * 9 * 30 Vn = = 2025 (балок) 2 Кількість споруджуваних одночасно будинків (2012 р.) 15 Кількість поверхів в одному будинку 9 Кількість використовуваних балок на одному поверсі (N) 30 Час будівництва одного будинку (у роках) 2
Оскільки місткість ринку має тенденцію до росту були проведені дослідження з метою визначити кількісний коефіцієнт росту потенційної місткості нашого сегмента ринку. З'ясувалося, що при незмінності економічної ситуації на ринку в перший рік потенційна місткість збільшиться в 1,2 рази, у другий рік у 1,4 рази, тобто: Vn(2013) = Vn(2012) * 1.2; Vn(2014) = Vn(2012) * 1.2 * 1.4. Роки 2012 2013 2014 Потенційна місткість сегмента 3600 4320 6048
5.2. Вибір цільових сегментів ринку Як можливі ринки, на яких може виходити наше підприємство, виступають 3 ринки міста: 1 - державний, 2 - комерційний, 3 - приватний. У результаті збору інформації про всі сегменти ринку, а також соціально-демографічної сегментації, перевага буде віддаватися комерційному ринку. А найбільш привабливими покупцями будуть комерційні організації. На цей тип покупця і варто робити ставку.
5.3. Аналіз конкурентної ситуації 5.3.1. Конкуренти Для виробництва металоконструкцій потрібні досить великі цехи зі спеціальним устаткуванням. . На даний момент у місті, крім цехів нашої фірми існує завод ВАТ “ЗОК”. Щоб побудувати аналогічне нашому підприємство і запустити його в експлуатацію потрібно принаймні 4 роки.
5.3.2. Позиціонування товару на обраних сегментах цільового ринку За сукупністю своїх властивостей продукція нашої фірми поділяється на 4 типи: підвищеної якості (що має максимальний набір зазначених властивостей); високої якості (оптимальний набір характеристик), середньої якості (неповний набір); низької якості (спрощена модель конструкції).
Для аналізу ринків проведемо графічне дослідження позиціонування товару. За осі координат виберемо ціну і якість продукції. якість ● ● ● ● ● ● ● Ціна якість ціна А) позиціонування товарів конкурентів. Як бачимо, товари конкурентів мають невисоку якість, але і відносно невисокі ціни. Потреби покупців переважають в сфері високої якості і середніх цін, у цій сфері і слід позиціонувати товар. Б) Позиціонування потреб покупців і замовників.
Складемо зведений графік, сполучивши два попередніх. якість ● ● ● ● ● ● ціна Можна зробити такий висновок, орієнтуватися варто на продукцію високої і підвищеної якості. А клієнтами на такого роду продукцію будуть комерційні організації і мала частка бізнесменів. Позиціонування продукції фірми «Євробуд».
Таблиця фундаментальних ніш фірми Сегментація ринку покупців Якість Ціна висока середня Низька Підвищена Висока Середня Низька Покупці Якість підвищена висока середня низька Державні організації Комерційні організації (фірми) Приватні особи
Розглянемо небезпеки, що можуть уплинути на збут товару і можливості протидії їм. Фактори мікросередовища, що впливають на збут. Позитивні фактори Негативні фактори 1. Стабільність постачань 1.Нестабільність постачань сировини 2. Безперебійність роботи підприємства 2.Страйк робочих підприємства 3. Придбання нових замовників 3.Втрата існуючих зв'язків із замовниками 4. Замовники задоволені якістю нашої продукції 4.Незадоволеність замовника якістю нашої продукції 5. Позитивне відношення контактної аудиторії 5. Погане ставлення до нас контактної аудиторії 6. Погані погодні умови, наявність сезонності в будівництві будинків
Зменшити негативний вплив перерахованих вище факторів можна в такий спосіб: 1. Створити виробничі запаси, Налагодити контакти з новими постачальниками; 2. Постійно контролювати настрій робітників, Звести до мінімуму імовірність страйків; 3. Постійний пошук нових зв'язків, але потрібно враховувати, що все-таки більш надійними є старі, перевірені зв'язки; 4. Постійний контроль за якістю продукції; 5. Діяти згідно обставинам.
Фактори макросередовища, що впливають на збут. При негативному впливі факторів макросередовища ми практично не можемо нічого поробити. Якщо наявність яких-небудь негативних факторів існує постійно, можна змінити вид діяльності або, при іншому розкладі, ринок збуту продукції, або місце розташування самої фірми. Позитивні фактори Негативні фактори 1. Прийняття законів, що передбачають пільги для виробників 1. Прийняття законів, що ущемляють права виробників 2. Наявність тенденції росту будівництва житлових будинків 2. Наявність тенденції спаду будівництва житлових будинків 3. Потреба в будівництві промислових будинків 3. Немає потреби в будівництві промислових будинків 4. Спад інфляції 4. Ріст інфляції 5. Удешевлення енергії 5. Дорожчання енергії (ел., тепл.) 6. Підвищення загального рівня купівельної спроможності 6. Зниження загального рівня купівельної спроможності
6. Виробничий план і менеджмент. При плануванні обсягу випуску на 2012 рік ми будемо враховувати наступне: 1. Потенційну місткість ринку; 2. Місткість ринку збільшується; 3.У зв'язку з виборами ситуація на нашому ринку може докорінно змінитися; 4. Наше виробництво при повному завантаженні може випускати продукції, приблизно, у два рази більше. При виконанні цих умов найвигідніше випускати продукції стільки, скільки потрібно замовнику, тобто 2025 балок у 2012 році, 4320 балок у 2013 році і 6048 балок у 2014 році. Роки 2012 2013 2014 Планований обсяг випуску (шт.) 2025 4320 6048
7.Фінансовий план 7.1. Тип ринку і метод ціноутворення Задачею фірми є діставати максимальний прибуток, але з тим розрахунком, щоб ціна товару була прийнятною для наших споживачів, і вони не пішли б від нас до наших конкурентів. Тому, з огляду на поставлену задачу, будемо визначати ціну методом "середньої витрати плюс прибуток", але не будемо також забувати про рівень поточних цін.
7.2. Розрахунок собівартості Наведемо розрахунок складових собівартості продукції на 2012 рік. При розрахунку собівартості скористаємося наступною формулою: S = S(уп) / N + S(зм), де S - собівартість; S(уп) - умовно-постійні витрати; N - планований річний випуск продукції; S(зм) - змінні витрати. Умовно - постійні витрати (розраховані на рік), наступні: Зарплата управлінського персоналу 278 4000 Зарплата обслуговуючого персоналу 127 2000 Плата за електричну енергію 135 0000 Амортизаційні відрахування 192 0000 Витрати на маркетингові дослідження 5 0000 РАЗОМ 737 6000
Змінні витрати (розрахунок на одну одиницю продукції): Зарплата робітників 367 333 Вартість матеріалів 1 650 000 РАЗОМ 2 017 333
Витрати фірми на експлуатацію устаткування, ремонт і т.д. Тоді собівартість продукції складе: S = 737 600000 / 3600 + 2017333 = 2 222 222 Аналогічно розрахуємо собівартість на 2013 і 2014 роки. S(2003) = 739 600 000 / 4 320 + 2 017 333 = 2 188 537; S(2004) = 740 600 000 / 6 048 + 2 017 333 = 2 139 787 № Статті витрат Сума, тис.грн. 1 Амортизація устаткування і транспортних засобів 53700 2 Експлуатація устаткування 24700 3 Ремонт устаткування і транспортних засобів 87000 4 Внутрішньозаводське переміщення вантажів 13000 5 Знос малоцінних і швидкозношуваних інструментів і пристосувань 13600 Разом: 192 000 2012 2013 2014 Собівартість 2 222 222 2 188 537 2 139 787
7.3. Ціна На всі три роки покладемо прибуток рівний 15%, тоді ціна з урахуванням собівартості буде (з метою зручності ціна обчислюється на одиницю тонни продукції, розрахунок ведеться в грн.): P(2012) = S(2012) + S(2012) * 0.15 = 2 555 55 P(2013) = S(2013) + S(2013) * 0.15 = 2 516 817 P(2014) = S(2014) + S(2014) * 0.15 = 2 460 755
На графіку представлена оцінка попиту на нашу продукцію, проведена шляхом попереднього опитування. Як показали виміри, попит буде рости в міру зниження ціни з 3 500 000 грн. до 2 000 000 за 1 т. Однак на рівні 1 500 000 грн. він починає падати, оскільки люди думають, що продукція занадто дешева і, отже, низької якості. 200 400 600 800 1000 3 000 000 2 555 555 1 500 000 6000 4000 2000 Обсяг попиту в тоннах
7.4. Прибуток і точка беззбитковості Точка беззбитковості визначається за формулою: X = Sуп(за рік) / ( P(од. прод.) – Sзм.(од. прод.)) = 737 600 000 / ( 2555 555, 3 - 2 222 222) = 2 213 2012 2013 2014 Прибуток на одиницю продукції 333333 328280 320968 Прибуток у рік 1 199 9998 1 418 1719 1 941 214 766
8.План маркетингу. 8.1. Просування і реклама Найбільш ефективною для нашого товару рекламою є реклама, надрукована в місцевій газеті. Ця реклама відносно не дорога. Також ми плануємо розмістити нашу рекламу на щитах. 2012 2013 2014 1. РЕКЛАМА 1.1. Газети 10 620 5 31000 3 5400 1.2. Телебачення -------------- -------------- ------------- 1.3. Рекламні проспекти 3000 3000 3000 1.4. Радіореклама -------------- -------------- ------------- 1.5. Журнали -------------- -------------- ------------- 1.6. Зовнішня реклама 10 0000 -------------- ------------- 2. ОСОБИСТІ ПРОДАЖІ -------------- -------------- ------------- 3. СТИМУЛЮВАННЯ ЗБУТУ -------------- -------------- ------------- РАЗОМ 20 9200 56100 38400
8.2. Поширення товару Ми будемо поширювати наш товар по каналу прямого маркетингу. Ми будемо використовувати частину виробничих площ(3000 квадратних метрів) для складських приміщень. Також нам будуть потрібні виробничі запаси для безперервної роботи. Їх ми будемо зберігати там же, де і готову продукцію. 2012 2013 2014 Витрати на збереження (антикорозійне покриття і т.п.) 3 000 0 3 600 0 5 040 0
8.3. Маркетингові дослідження Дослідження будуть йти по двох напрямках:Перший-дослідження небезпек, що впливають на виробництво і збут нашої продукції, розробка планів по їхньому запобіганню. Другий-постійне вивчення потенційної місткості ринку, розробка маркетингових планів, розробка оптимального способу визначення ціни, вибір постачальників і т.д. Наведемо план одного з наших маркетингових досліджень. Мета: знайти найбільш вигідного постачальника. 1. Одержуємо інформацію, отриману в автоматизованих банках даних. 2. Сортуємо потенційних постачальників сировини: - за цінами на сировину; за цінами на доставку; Аналізуємо цю інформацію за допомогою спеціально розроблених програм , і визначаємо найбільш вигідного постачальника. 3. Повідомляємо отримані дані інженеру по постачанню. Таблиця витрат на маркетингові дослідження: 2012 2013 2014 Витрати на маркетингові дослідження 5 0000 7 0000 8 0000
8.4. Витрати на НІОКР Витрати на НІОКР будуть йти на дослідження виробництва, спрямовані на його оптимізацію, з метою зниження собівартості продукції, а також на збір інформації про останні розробки в галузі будівництва (з використанням металевих конструкцій). Таблиця витрат на НІОКР: 2012 2013 2014 Витрати на НІОКР 4 0000 6 0000 8 0000
8.5. Підсумкова таблиця маркетингових витрат 2012 2013 2014 1. Просування 20 9200 5 6100 3 8400 2. Поширення 3 0000 3 6000 5 0400 3. Маркетингові дослідження 5 0000 7 0000 8 0000 4. НІОКР 4 0000 6 0000 8 0000 РАЗОМ 32 9200 22 2100 24 8800
ЗВЕДЕННЯ КОНТРОЛЬНИХ ПОКАЗНИКІВ 2012 2013 2014 Збут 2025 4 320 6 048 Ціна одиниці продукції (середовищ.) 2 555 555 2 516 817 2 460 755 Прибуток 1 199 99 1 418 171 9 1 941 214 76 Витрати на маркетинг 5 0000 7 0000 8 0000
9.Оцінка ризиків Ризик відсутності збуту Його імовірність невелика, однак, щоб її зменшити, слід вже на стадії підготовки виробництва установити контакти з потенційними споживачами: насамперед, фірмами, комерційними організаціями, підприємствами різних форм власності. Також не слід забувати про ризик неплатоспроможності покупців, а також ризики зовнішнього середовища.
10.Висновок У роботі був розроблений бізнес-план підприємства “Євробуд”, спеціалізація якого направлена на виготовлення металевих конструкцій. В процесі розробки були обчислені показники майбутнього виробництва,визначено маркетингову стратегію, розглянуті можливі ризики і розрахований запланований прибуток.
Схожі презентації
Категорії