київпастранс
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Виконала: студентка групи ЕПБі-15-2 Соколюк Катерина Економічна безпека підприємства на прикладі КП «Київпастранс»
У ринкових умовах господарювання підприємство, як відкрита система, функціонує у складному зовнішньому середовищі, яке характеризується нестабільністю та динамічністю. Таке середовище змушує керівництво миттєво адаптовуватися до нових умов, отримувати нові знання законів розвитку та пошуку шляхів виживання в ринковій економіці, враховувати чинники невизначеності та економічного середовища.
Економічна безпека підприємства - стан захищеності усіх систем підприємства при здійсненні господарської діяльності в певній ситуації. Тобто це сукупність організаційно-правових, режимно-охоронних, технічних, технологічних, економічних, фінансових, інформаційно-аналітичних та інших методів, спрямованих на усунення потенційних загроз та створення умов для забезпечення ефективного функціонування, здатність запобігати або швидко нівелювати внутрішні та зовнішні загрози.
«Київпастранс» — комунальне підприємство, створене з метою забезпечення надання послуг з перевезення пасажирів наземним автомобільним та електротранспортом, перевезення пасажирів та багажу залізничним транспортом внутрішнього сполучення (автобус, тролейбус, трамвай, фунікулер, міська електричка, швидкісний трамвай).
Економічна безпека підприємства є складовою національної безпеки та пов'язана з фінансовим менеджментом. Вона містить такі аспекти: • фінансова; • політико правова; • інтелектуально-кадрова; • техніко-технологічна; • інформаційна ; • екологічна; • силова.
На підприємство впливають внутрішні та зовнішні загрози, небезпеки та ризики, а тому доцільно провести оглядовий PEST та SWOT аналізи, які показують здатність підприємства як самостійної одиниці господарювання протистояти цим загрозам.
PEST-аналіз P – зміна політичного курсу країни, військові дії, законодавство. E – девальвація, зменшення фінансування, оподаткування. S – страйки, міграція, кадрова політика, КСВ. T – рівень інновацій, фізичний і моральний знос, кількість ОЗ.
SWOT-аналіз Сильні сторони: • найдешевший проїзд, • маневреність (автобус), • впізнаванність, • екологічність (тролейбус, трамвай). Слабкі сторони: • швидкість руху, • вартість пального (автобус), • дальність слідування, • культура персоналу. Можливості: • розвиток і удосконалення системи існуючих київських маршрутів, • екскурсіонні маршрути, • витіснення дублюючих маршрутних таксі. Загрози: • відсутність інвестицій, • відсутність паливно-мастильних матеріалів, • аварії внаслідок поганих доріг, • зниження цін у конкурентів. Окремим рядком варто згадати про слабку сторону та загрозу підприємства - внутрішню корупцію та тіньове відмивання грошей.
Вплив тарифу на послуги з перевезення пасажирів на економічну безпеку КП «Київпастранс» є колосально значущим явищем, а тому доцільно навести розрахунки, які будуть свідчити про достатність/недостатність грошових надходжень до підприємства. Документ, що свідчить про економічну безпеку досліджуваного підприємства, — «Пояснення до економічного обґрунтування розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху електротранспортом, автотранспортом, міською електричкою по КП «Київпастранс» станом на 2018 рік»
Економічно обґрунтований тариф (Т) на послуги пасажирського автомобільного транспорту, згідно з Методикою, визначено за формулою: S - повна собівартість перевезень усіх категорій пасажирів, тис. грн.; П - плановий прибуток, тис. грн.; Ді - доходи від іншої операційної діяльності без урахування цільового фінансування, пов'язаного з операційною діяльністю, тис. грн.; Q - загальний обсяг перевезень пасажирів, прогнозований підприємством, тис. пас.
З врахуванням прибутку в розмірі 311 244,1 тис. грн., та зменшенням на обсяг доходів від іншої операційної діяльності в сумі 12 788 тис. грн. розмір економічно обґрунтованого тарифу на 2018 рік на послуги з перевезень пасажирів у звичайному режимі руху автотранспортом складає СЕРЕДНІЙ РОЗРАХУНКОВИЙ ТАРИФ НА ПОСЛУГИ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ В АВТОМОБІЛЬНОМУ ТА ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТІ У ЗВИЧАЙНОМУ РЕЖИМІ РУХУ НА СЬОГОДНІ СКЛАДАЄ 9,19 ГРН.
Передумови зміни тарифів Тариф на перевезення пасажирів в розмірі 1,50 грн. за 1 поїздку встановлено ще в 2008 році. За цей час: • вартість дизельного пального збільшилась в 3,6 рази. • тариф на електроенергію збільшився на 72%. • мінімальна заробітна плата зросла в 2,4 рази. • середня заробітна плата в м. Києві збільшилась в 2,1 рази. • індекс інфляції склав близько 185%.
Таким чином, на сьогоднішній день КП «Київпастранс» є збитковим, не дивлячись на підняття вартості проїзду вдвічі. Це досить вагомо впливає на економічну безпеку підприємства, оскільки недостатність грошових надходжень та неефективний менеджмент в цілому і призводить до такої збитковості. Варто зазначити, що, на думку керівництва КП, середній розрахунковий тариф на послуги перевезення пасажирів в автомобільному та електротранспорті у звичайному режимі руху на сьогодні складає 9,19 грн.
Список використаних джерел Історія розвитку автобусного транспорту // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://old.kpt.kiev.ua/ Кузьмін Д. А. Сутність економічної безпеки підприємства // http://repository.hneu.edu.ua/ Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення : навч. посібник / О. Є. Мазур. – К.: Центр учбової літератури, 2012. - 480 с.Мойсеєнко І.П., Марченко О.М. У Управління фінансово-економічною безпекою підприємства: навч. посібник. – Львів, 2011. – 380 с. Пояснення до економічного обґрунтування розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху електротранспортом, автотранспортом, міською електричкою по КП «Київпастранс» станом на травень 2018 року // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://193.23.225.210/Viktoria/obgr_tar_2015.pdf Шим Дж. К., Сигел Дж. Г. Управление предприятием. Экономика для практиков / Перевод с англ. М., Филинъ, 2013. 395с.
Схожі презентації
Категорії