Визначення кореня у слові
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Українська мова 2 клас Визначення кореня у слові шляхом добирання споріднених слів. Презентацію підготувала вчитель початкових класів Підгірненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Миланко Світлана Валентинівна
Перевірка домашнього завдання Назвіть спільнокореневі слова, корінь у цих словах. Лось, лосиха, лосеням. Прочитайте речення, яке відповідає схемі, даній у вправі 55. З чагарників до озера пробиралася сім’я.
Підготовка до вивчення нового матеріалу Утворити спільнокореневі слова, позначити дужкою корінь. Дуб, дубок, дубовий.
Підготовка до вивчення нового матеріалу Утворити спільнокореневі слова, позначити дужкою корінь. Ліс, лісок, лісочок, лісник, лісництво, лісовик.
Підготовка до вивчення нового матеріалу Утворити спільнокореневі слова, позначити дужкою корінь. Вода, водичка, водяна, підводний, водойма, водолаз.
Мотивація навчальної діяльності Йшли якось стежкою гусак, гуска і гусенята, а назустріч їм повзла гусінь. Ви хто такі? – запитала гусінь? Я гусак, це гуска, а то – наші гусенята, - ввічливо відповів гусак. А ти хто? А я ваша тітка – похвалилася гусінь. Гуси ображено заґелґотіли. Казка “Родичі”
Актуалізація опорних знань Чи зрозуміли ви, чому образились гуси? Запишіть слово гуси і спільнокореневі йому слова з казки “Родичі”. (Гусак, гуска, гусенята) Чому не записали слово гусінь? (Це слово не є спорідненим зі словами гуси, гусак, гусенята, бо має інше значення, хоча корінь в них однаковий.)
Робота над новим матеріалом літо літак Запишіть слова літо і літак. Позначте в них спільну частину. Чи можна назвати ці слова спільнокореневими?
Робота над новим матеріалом Колективне виконання вправи 56. опрацювання правила на с.28 списування пар споріднених слів, позначення в них кореня. Висновок: споріднені слова, крім однакового кореня мають ще й однакове значення.
Каліграфічна хвилинка Каліграфічно записати буквосполучення і слова: ал ал бн бн од од нн нн вня вня голубник годинник шпаківня Підібрати споріднені слова, позначити в них корені 1 ряд – голубник 2 ряд – шпаківня
Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки дрібнії зронила. Ми ті слізки позбираєм, У травичці пошукаєм. Пострибаєм, як звірята, Політаєм, як пташки. Потанцюємо ще трішки, Розімнемо руки, ніжки. Всі веселі, от чудово! За роботу, сіли знову!
Зоровий диктант Запис вірша вправи 58 рядочками. Місяць яснесенький Промінь тихесенький кинув до нас. Спи, мій малесенький! Пізній бо час.
Продовження роботи над вправою 58 Завдання: знайти у вірші слова, назви ознак (прикметники); на які питання вони відповідають? у слові тихесенький визначте корінь.
Опрацювання алгоритму міркування, як правильно визначити корінь слова. Міркуй так! Щоб визначити в слові корінь, треба дібрати до нього кілька спільнокореневих слів. Такими словами до слова тихенький будуть тихий, тихо, тихенько. Спільна частина в усіх цих словах – тих- . Це і є корінь.
Самостійна робота Виконання вправи 59. Перевірка: зачитати свої приклади, доводячи правильність виконання; виправлення помилок.
Підсумок уроку Робота із скоромовкою Водовоз віз воду із водопроводу. Прочитайте скоромовку три рази. Відшукайте споріднені слова. Назвіть в них корінь. Чи буде спорідненим до цих слів слово водити?
Схожі презентації
Категорії