ВІРШІ - ДІАЛОГИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
1. Організація класу Дзвоник вже сигнал нам дав: Працювати час настав. Тож і ви часу не гайте, Працювати починайте. Вправа “сходинки”.
2.Повідомлення теми і мети Пригадайте, які жанри літератури ви знаєте? Кожен з вас протягом дня спілкується з багатьма людьми: однокласниками, друзями, батьками, учителями. Пригадайте, як називається розмова, бесіда між двома людьми? Поети не змогли залишити діалоги без уваги, тому написали цікаві вірші — діалоги.
3. М. Підгірянка “Розмова про сонце” - Між ким ведеться діалог? - Які за інтонацією слова дитини ? - Чому вірш має таку назву ? - Назвіть пестливі слова, які вжиті у вірші.
4.Мовна розминка загадка Від краю до краю Мене всі чекають. Груш і яблук натрусив, Скуштувати попросив. Знявсь угору: "Шу-шу-шу! — Як з'їсте — ще потрушу!"
5. Т. Коломієць “Вітрисько” - Чи сподобався вам вірш? - Чому він має таку назву? - Назвіть дійових осіб вірша.
6. Словникова робота Угамуйся — Тин — Покурівся — заспокойся, втихомирся. паркан, огорожа. пішов, піднявши куряву, пил.
7. Вибіркове читання Прочитайте, що запитував господар у вітриська. Що він відповів? Прочитайте, як господар свариться на вітер. З якою інтонацією треба читати ці слова? Чому вітрисько покурівся за село? Розвиток зв'язного мовлення Складіть розмову між вітриськом і господарем, але таку, щоб людина дякувала вітру.
8. В. Лучук “Жолудь” -- Між ким ведеться розмова? -- Який із співрозмовників вам сподобався більше? Чому? -- Чи знаєте ви загадку про жолудь?
Стоїть у лісі дід кремезний, Гойдає сотеньку внучат, Як на вітрах осінніх змерзнуть Стрибають дідові з плеча. Дуб і жолуді 9. Мовна розминка. Відгадування загадки
10. Читання вірша учнями хором («дощик») Що діти хочуть знайти в лісі? Навіщо потрібен жолудь? Хто зів'є гніздо на дубі? Вправи на правильне інтонування речень Прочитайте питальні речення. Скільки їх у вірші? Прочитайте всі окличні речення.
11.Розвиток зв'язного мовлення Що означають три крапки в кінці вірша? Продовжіть діалог із сусідом по парті.
13. Мовна розминка(загадка) Мене просять, дожидають, Наче гостя, виглядають. А з´явлюсь я – лякаються І у захисток ховаються.
14. Є. Гуцало “ Без дороги ходить дощ ”. Гра “ рибка ”. -- Між ким відбувається розмова? -- Знайдіть і прочитайте питальні речення з відповідною інтонацією. -- Чому дощ ходить скрізь? -- Чи серйозними були відповіді? Що в них жартівливого? Гра “ Хто краще?” (в парах).
15. П. Ребра “ Суперечка” Гра “ бджілка” __ Назвіть дійових осіб вірша. __ Про що сперечались ведмідь і сова? __ З якою інтонацією слід читати слова ведмедя? __ А сови? __ Хто зі співрозмовників правий? Розігрування сцени.
16. Фізкультхвилинка Бджілки крильця розправляють, Їх до сонця підіймають. Потім можна політати І медку ще позбирати. На галявину злетілись, Та нектаром поживились, Потім знову полетіли, І у сотки залетіли.
19. Гра “ мікрофон” -- Чи є у вас вдома іграшки? -- Розкажіть про свою улюблену іграшку, не називаючи її, а ми відгадаємо.
20. Розповідь учителя __ Дуже давно іграшок - таких, як зараз, — не було. Їх робили власноруч — з дерева, з глини, з тканини, з соломи.
21. А. Костецький “ Іграшка” 4.Читання вірша вчителем. — Між ким відбувається розмова? Чому ви так вважаєте? 5.Читання вірша учнями. Гра «Дощик». З якою інтонацією слід читати запитання, а з якою — відповіді? Чи ви погоджуєтесь із відповіддю автора? 6.Читання вірша за особами. Чи доводилося вам робити власноруч іграшки? Розкажіть. Хто є автором вірша? Які твори Анатолія Костецького ми вже читали? («Батьківщина», «Все починається з мами», «Проста арифметика») Поет видав 30 книжок для дітей, удостоєний літературної премії імені Лесі Українки.
Анатолій Костецький — відомий український письменник. Народився 6 грудня 1948 року в Києві у родині вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важким: класний керівник — тато. Нормальні діти відпочивали після школи, а мене вчили і в школі, і вдома...» Після закінчення середньої школи навчався в технікумі радіоелектроники, згодом закінчив факультет кібернетики Київського університету ім. Т. Г. Шевченка. Дебютував у літературі збіркою віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде», за якою вийшло друком ще багато поезій, казок, оповідань і повістей. За повість «Мінімакс — кишеньковий дракон» письменникові було присуджено премію імені Миколи Трублаїні (1986). Крім написання власних книжок, А. Костецький багато перекладав з англійської, німецької та кількох слов’янських мов. У 80-х роках А. Костецький викладав у Національному університеті ім. Т. Шевченка. Він автор фундаментальних статей з питань мовознавства, а також теорії, історії та критики дитячої літератури.
22. С. Воскрекасенко “ Внучка” Гра «Мікрофон». Як ви думаєте, зважаючи на заголовок, між ким відбуватиметься діалог? Самостійне читання вірша учнями.(гра “рибка”) Про що бабуся запитала внучку? Як вона до неї звертається? Про що це свідчить? Як внучка відповіла бабусі? З якою інтонацією? Чи погоджуєтесь ви із відповіддю внучки? Читання вірша за особами. Знайдіть слова, які звучать і пишуться однаково. Поясніть їх значення у кожному із словосполучень. Гра «Хто краще? (в парах) Конкурсне читання вірша за особами.
24. Рефлексія __ Що таке вірші-діалоги? __ Хто цікавився, куди йде сонце спати? __ Хто завдав шкоди у саду? __ Між якими звірами виникла суперечка?
25. Домашнє завдання 1.Відповідати на запитання (С. 32). 2.Виразно читати вірші-діалоги (С. 27-32) 3.Розпитати у своїх бабусь, дідусів, якими іграшками вони грались.
Хід уроку Орг. класу. Повідомлення теми і мети. Читання і робота над віршем “ Розмова про сонце”. Загадка. Читання та робота над віршем “ Вітрисько”. Розвиток зв. Мовлення. Читання дитиною вірша“Жолудь”(запит.) Загадка. “Жолудь” – 2 слайда Скоромовка. Загадка. “Без дороги ходить дощ” – читання “рибка” робота над віршем.
“ Суперечка” – читання “бджілка”, робота над віршем. Фізкультхвилинка. Завдання від Незнайки. Мікрофон. Розповідь учителя про іграшки. Читання вчителем “іграшка”. Робота над віршем. Розповідь про поета А. Костецького. Робота над віршем “ Внучка”. Підсумок. Д/ з. Робота з римами.
Схожі презентації
Категорії