X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ, СПОСОБИ ЇХ ВИРАЖЕННЯ

Завантажити презентацію

ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ, СПОСОБИ ЇХ ВИРАЖЕННЯ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ, СПОСОБИ ЇХ ВИРАЖЕННЯ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Творче спостереження з елементами зіставлення 1.Прочитати виразно текст. Дібрати заголовок. 2.Визначити тип і стиль мовлення. Виділити в тексті відокремлені обставини. 3.Виписати речення з відокремленими обставинами. Прочитати ці конструкції, опустивши відокремлені обставини. 4.Дослідити, як зміниться зміст й емоційне забарвлення речень. 5.Зробити висновок про стилістичну роль відокремлених обставин у мовленні.

Слайд 3

Дослідження-характеристика 1.Записати речення. Схарактеризувати способи вираження в них відокремлених обставин, скориставшись схемою. 2.Указати на їх місце в реченні.

Слайд 4

Способи вираження відокремлених обставин Визначити, до яких слів у реченнях належать відокремлені обставини. Відокремлені обставини виражаються Прислівником (рідко) Іменником у непрямому відмінку з прийменником Дієприслівниковим зворотом Одиничним дієприслівником

Слайд 5

Дослідження-відновлення 1.Відновити речення, уставляючи з довідки потрібні за змістом відокремлені обставини. Указати на спосіб їх вираження. З’ясувати, яка відокремлена обставина за способом вираження є «зайвою»? Свій вибір обґрунтувати. 2.Виразно прочитати відновлені речення, додержуючись відповідної інтонації. Спостерігаючи за інтонацією, зробити висновки про особливості інтонування речень, ускладнених відокремленими членами. Довідка: обволікаючи кумачевою пеленою верхів’я яворів; над Дніпром, біля тихих гір його; гордовито піднісши свою красиву царствену голову; здіймаючи куряву; зіткнувшись із помноженими руськими силами; вражаючи слухачів; належачи до певного соціуму.

Слайд 6

Граматична трансформація 1.Прочитати речення. Визначити, чим вони ускладнені. Трансформувати речення так, щоб вони були ускладнені відокремленими обставинами. Зразок. День матері повернувся до нас нині й мусить стати відліком кращих справ родини й суспільства у ставленні до жінки — Матері. - День матері, повернувшись до нас нині, мусить стати відліком кращих справ родини й суспільства у ставленні до жінки - Матері (М. Гром’як). 2.Назвати основну й додаткову дії в трансформованих реченнях.

Слайд 7

«Ти — редактор» 1.Визначити, яку помилку допущено в поданих реченнях. Знайти суб’єкт, що виконує основну й додаткову дію. 2.Дослідити, чи може він уживатися у формі непрямого відмінка в реченні з відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим зворотом. 3.Записати зредаговані речення, поставивши член речення, що виражає суб’єкт дії, у формі називного відмінка. 4.Виділити відокремлені обставини. Визначити, до яких слів вони належать.

Слайд 8

Творче моделювання (робота в парах) 1.Об’єднавшись у пари, змоделювати речення, ускладнені відокремленими обставинами: до виділених слів дібрати потрібні за змістом відокремлені обставини, виражені одиничним дієприслівником, дієприслівниковим зворотом або іменником із залежними словами. 2.Назвати односкладні речення. Визначити їх вид. 3.Дослідити, чи становлять змодельовані речення зв’язне висловлювання. Відповідь аргументувати.

Слайд 9

Домашнє завдання Виписати з художньої літератури по два приклади речень, ускладнених відокремленою обставиною, вираженою: а) одиничним дієприслівником; б) дієприслівниковим зворотом; в) іменником у формі непрямого відмінка з прийменником. Письмово схарактеризувати відокремлені обставини за схемою: 1.До якого члена речення належить. 2.Яке місце відповідно до нього займає (препозицію чи постпозицію). 3.Чим виражений відокремлений член.

Слайд 10

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова