Відмінювання іменників ІІ відміни
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Завдання уроку Сьогодні на уроці я…. Повторити і поглибити знання… Навчитися … Розвивати… Удосконалювати…
Гра «Подовжте речення» - Змінювання закінчень іменників за питаннями називається.... - Всього відмінків.... - Щоб визначити відмінок іменника, потрібно.... - Початковою формою іменника є.... - До першої відміни належать іменники … роду з закінченням …, … . - Іменники чоловічого та середнього роду з закінченням -о, -е, -я, нульовим належать до … відміни. - На групи тверду, м’яку та мішану поділяються іменники … відмін. - Іменники середнього роду, назви дитинчат тварин з закінченням –а, -я належать до …. Відміни. - Іменники жіночого роду без закінчень належать до … відміни. - іменник МАТИ надежить до … відміни.
Диктант із завданням Подані у дужках іменники поставити у фoрмі кличногo відмінка. Пoяснити роздiлові знаки при звертаннях. О рiдна (мова)! Хто без тебе я… (Поезія! Супутниця) мoя! Ти — теплий, животворний прoмінь сонця… Вий, грими, казися, (буря)!
Робота з підручником Розглянути матеріали підручника і скласти монологічне висловлювання про особливості вживання закінчень -а (-я), -у (-ю) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду у формі родового відмінка. Дібрати власні приклади і записати їх.
Розподільний диктант Записати іменники в дві колонки: у першу ті, що мають закінчення -а (-я) в родовому відмінку однини, у другу — -у(-ю). Голос, колос, урок, настрій, сум, оптимізм, розвиток, обрій, вечір, очерет, зміст, ґрунт, гурт, гурток, біль, степ, лист, кожух, погляд, відчай, січень, рух, сад, садочок, острів, луг, Кавказ, Урал, вітер, телефон. Скласти 3–4 речення, використовуючи подані іменники в родовому відмінку однини. Один іменник розібрати як частину мови.
Гра «Виправ помилки» З дна океана, малювати з портрета, немає гектару, кров з мізинця, готуємось до диктанта, звук сигнала, провід телефона.
Гра «Виправ помилки» Перевірка З дна океану, малювати з портрета, немає гектара, кров з мізинця, готуємось до диктанту, звук сигналу, провід телефона.
Відновлення деформованого тексту Прочитати текст, розкриваючи дужки. З’ясувати, що відбиває заголовок: тему чи основну думку тексту. Визначити тип і стиль мовлення ДЛЯ НАШИХ ДРУЗІВ У кінці вересня й на початку жовтня птаство готується до (відліт) в теплі краї. Збираються в далеку мандрівку ластівки, ще раніше покинули нас стрижі. Потягнулися з півдня лелеки, великим правильним трикутником прямують до Африканського (континент) журавлі. А ті птахи, що залишаються в нас, з наближенням (листопад) й (грудень) горнуться до (оселя) людей, чекають нашої (допомога) в пору (холод) і (голод). Восени слід передбачити, як допомогти перезимувати всім мешканцям (ліс). Для цього треба їм приготувати (корм): пташкам — (зерно), косулям — зелених віників з гілочок (дерево). Узимку пташкам до вподоби насіння (кавун), (салат), (льон), (соняшник), (лопух), кінського (щавель). Жменька (корм) врятує багатьох пташок від голодної (смерть) (За А. Волковою). · Визначити відмінки іменників, ужитих у тексті.
“Мікрофон” Подумати й дати відповіді на запитання: 1. Які закінчення мають іменники ІІ відміни? 2. Коли пишемо -а (-я) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду однини в родовому відмінку? Навести приклади. 3. Коли пишемо -у (-ю) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду однини в родовому відмінку? Навести приклади. 4. Для чого потрібні знання з поданої теми? Відповідь обґрунтувати.
Домашнє завдання 1. Уявити ситуацію: ви готуєте домашнє завдання до уроку з природознавства. Вам необхідно розповісти про явища природи восени. Скласти монологічне висловлювання про осінні явища природи, використовуючи прислів’я і приказки про осінь, а також іменники ІІ відміни однини чоловічого роду в родовому відмінку. 2. Вивчити параграф підручника (правила).
Схожі презентації
Категорії