ТЕЛЕФОННА РОЗМОВА ЯК ОДИН ІЗ ВИДІВ УСНОГО ДІЛОВОГО МОВЛЕННЯ. ЛИСТ ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ І ПО МОБІЛЬНОМУ ТЕЛЕФОНУ (SMS)
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ТЕЛЕФОННА РОЗМОВА ЯК ОДИН ІЗ ВИДІВ УСНОГО ДІЛОВОГО МОВЛЕННЯ. ЛИСТ ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ І ПО МОБІЛЬНОМУ ТЕЛЕФОНУ (SMS)
Телефонна розмова знаходиться на межі мистецтва і життя. Це розмова не з людиною, а з образом, який виникає в тебе, коли ти її слухаєш (Андре Моруа). Телефонні розмови тому такі невимушені й дружні, що співрозмовники не бачать один одного (Леопольд Новак).
Пригадайте, що вам відомо про телефонну розмову? Із чого потрібно розпочинати телефонну розмову? Як правильно відповісти на телефонний дзвінок? Як правильно відповісти особі, яка телефонує, якщо абонент відсутній? Назвіть етапи підготовки до проведення телефонної розмови за ініціативи того, хто телефонує.
Прочитайте текст. Яка інформація є новою для вас? Сформулюйте основні правила телефонної розмови.
А. — А хто це дзвонить? — А навіщо він вам? — Давайте Петренка до телефону. — Іванові Павловичу, немає часу розмовляти з вами. — Я ж вам сказав, що не зможу прийти на збори. Б. — Алло! Куди я потрапив? — А коли вона прийде? — Не заважайте мені своїми дрібницями. — Це не моя справа, звертайтеся до директора. — Ваше прохання безглузде, задовольняти його ми не будемо.
Поясніть, чим ділова телефонна розмова має відрізнятися від приватної. Чим пояснюється така вимога до ділової розмови, як лаконічність? Дібрати етикетні формули початку-закінчення ділової телефонної розмови. За потреби скористайтесь етикетними формулами, поданими в довідці.
Довідка: Я телефоную в такій справі… Я маю повідомити Вам про… Ви просили мене зателефонувати з приводу… Вибачте, Ви не зайнят (ий, а) зараз? Вибачте, що відволікаю Вас від справ. Чине змогли б Ви мене вислухати? Дозвольте висловити свою думку… На мій погляд (на мою думку, як мені здається)… Не зловживатиму Вашим часом (терпінням). У мене все (от і все). Отож домовилися. Вибачте за турботу. Вдячний за розмову. Дякую за увагу. Спасибі за допомогу (інформацію). З Вашого дозволу я зателефоную ще. Чекатиму на Ваш дзвінок. Телефонуйте, якщо буде потреба. Завжди радий допомогти.
- двох однокласників, один з яких пропустив через хворобу заняття на підготовчому відділенні в університеті; - матері (батька) із сином (донькою), що збирається навчатися в іншому місті; - батька одинадцятикласника та його класного керівника про те, що причина пропущених учнем уроків — несподівана хвороба бабусі; - учителя фізичної культури та одинадцятикласника, якому потрібно завтра замінити хворого товариша у змаганнях з волейболу (футболу, тенісу, легкої атлетики).
Прочитайте текст. Визначте тему, основну думку, стиль тексту. Чи вважаєте ви такий спосіб контролю ефективним?
Швидко ознайомтеся з інформацією і поставте запитання один одному по черзі. Хто і коли надіслав перший електронний лист? Де «собака» заритий? Як ще називають цей знак і що він буквально означає? Назвіть день народження смайлика. З якою метою його використовують? Що таке Е-mail? Як обрати назву електронної скриньки?
За допомогою смайлів побудувати інтернет-повідомлення. У якому стилі мовлення воно буде створено? Запропонувати власний смайл. Доберіть афоризми про культуру спілкування по телефону і в Інтернеті, розкрити їх зміст. Сформулювати правила ділового інтернет-спілкування.
Схожі презентації
Категорії