Телефонна розмова як один із видів усного ділового мовлення. Лист електронною поштою і по мобільному телефону
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Телефонна розмова знаходиться на межі мистецтва і життя. Це розмова не з людиною, а з образом, який виникає в тебе, коли ти її слухаєш. Андре Моруа Телефонні розмови тому такі невимушені й дружні, що співрозмовники не бачать один одного Леопольд Новак
Телефонна розмова як один із видів усного ділового мовлення. Лист електронною поштою і по мобільному телефону
Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про види сучасного ділового спілкування, особливості телефонної розмови; удосконалювати вміння й навички вести телефонну розмову з дотриманням правил етикету; розвивати комунікативно – мовленнєві вміння, критичне мислення, уяву; виховувати моральні якості
Перший український мобільний телефон (2004 р.) Вага 250 грам. Ціна від 35 до 45 доларів. Пристрій без дисплея, зате з великими кнопками.
Слово «етикет» — французького походження. У середньовіччі воно вживалося для означення норм поведінки та порядку дій при дворах монархів («придворний етикет»), а також у дипломатичних колах. Пізніше цим словом почали визначати норми поведінки та правила ввічливості у будь-якому товаристві. Цих правил має дотримуватися кожна людина, яка себе поважає.
На запитання: «Чи вмієте ви розмовляти по телефону?» − кожен напевно відповість позитивно. Телефон, особливо мобільний, став не просто необхідністю, а першочерговою потребою. Та слід пам'ятати, що телефон, перш за все, засіб для спілкування. І телефонні розмови також мають свої правила. А чи знаєте ви їх добре? Чи завжди вони важливі і чи існують взагалі?
Якщо телефонують вам… Знявши слухавку, скажіть: «Алло». Це своєрідна перевірка зв'язку. Коли тому, хто дзвонить, потрібні не ви, а хтось із відсутніх членів вашої родини, неввічливо запитувати «Хто дзвонить?». Буває, що людина помилилася номером. Слід спокійно пояснити: «Ви не туди попали» або «Ви помилились номером». Намагайтесь взяти слухавку після 2-3 дзвінка.
Якщо телефонуєте ви… Якщо після сьомого гудка той, кому ви телефонуєте, не бере слухавку, спробуйте подзвонити йому пізніше. На початку розмови слід привітатися. Обов'язково представтесь. Якщо ви помилилися номером, нетактовно ставити запитання: «А який у вас номер?», «А хто це?». Ви повинні завершувати розмову. Не варто набирати номер «напам'ять», якщо не знаєте його точно.
Декілька загальних правил Не ведіть по телефону порожньої балаканини. Запитайте на початку розмови, чи не завадить телефонний дзвінок чомусь важливому. Якщо телефонна розмова обірвалася з невідомої причини, її відновлює той, хто телефонував першим. Голос видає настрій, тому потрібно контролювати емоції.
Чого не слід робити Звертатися по телефону до незнайомої людини на "ти", навіть якщо здалося, що відповіла дитина. Не прийнято висловлювати по телефону співчуття та вітання. Не давайте номер чийогось телефону без згоди його власника (особливо номер мобільного телефону). Не слід питати: "А хто це говорить?" - У тому випадку, якщо телефонують не вам.
Мобільний телефон Завжди вимикайте мобільники, коли приходите до театру, кіно, заходите на урок. Говоріть коротко, не примушуйте друзів витрачати зайві кошти. Не надсилайте безглуздих або образливих повідомлень. Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих.
Тест Проаналізуй, як ти розмовляєш по телефону. Вибери одну з трьох відповідей, яка є найточнішою. Порахуй, скільки разів зустрічається кожен із варіантів.
1. Коли розмовляєш по телефону, ти: а) інстинктивно прикриваєш слухавку рукою; б) водночас читаєш, пишеш, малюєш; в) сідаєш якомога зручніше в крісло.
2. Коли тобі відповідає автовідповідач, ти: а) просиш передзвонити тобі додому; б) кладеш слухавку, не назвавшись; в) начитуєш довгий-довгий текст.
3. Коли розмовляєш по телефону з потрібною тобі людиною, ти: а) забуваєш про себе і концентруєшся на тому, що вона тобі розповідає; б) говориш не своїм голосом; в) прагнеш говорити солоденько- солоденько.
4. Коли друг відповідає, що зараз не може розмовляти, ти: а) спитаєш, коли тобі краще зателефонувати; б) не заспокоїшся, доки не отримаєш від нього повну інформацію про те, що трапилось; в) скажеш, що твоя інформація варта того, щоб вислухати тебе саме зараз.
5. Тобі потрібно поговорити з другом, члени сім‘ї постійно заважають. Ти: а) покажеш домашнім, що вже закінчуєш розмову; б) попросиш, щоб друг тобі передзвонив і скажеш домашнім все, що ти про них думаєш; в) мовчки візьмеш телефон і перейдеш в іншу кімнату.
6. Твоя найдовша телефонна розмова: а) близько години; б) трішки більше години; в) з півгодини.
Якщо у твоїх відповідях найчастіше зустрічалося : «а» — ти людина спокійна і терпляче вислуховуєш співрозмовника. Але не дозволяй іншим експлуатувати твою урівноваженість. «б» — ти натура творча, імпульсивна. Тобі варто навчитися контролювати свою поведінку і виявляти характер. «в» — ти людина практична. Щоправда, тобі трішки бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчися думати не тільки про себе, а й турбуватися про інших.
Домашнє завдання За допомою смайлів побудувати інтернет- повідомлення. Дібрати афоризми про культуру спілкування по телефону.
Схожі презентації
Категорії