Складнопідрядне речення з підрядними означальними і з’ясувальними
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відкритий урок 9 клас Тема: складнопідрядне речення з підрядними означальними й підрядними з’ясувальними. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Епіграф А я стою, похилившись, думу гадаю, Як тяжко той насущний Люди заробляють… Т.Шевченко
Молитва Отче наш, що єси на небесах, хай святиться ім’я, Твоє, хай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небесах, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні. І прости нам борги наші, як і ми прощаємо боржників наших. І не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого. Бо Твоє є царство, і сила, і слава Отця, Сина і Святого Духа нині, повсякчас і на віки вічні. Амінь.
Розподільний диктант Іменник Дієслово Прикметник Натхнення Клонився Осінньої Перлина Читав Кохана Садівник Спіши Людська Горбочок Розумний Злющий Денна Великі Крайні насущний наш хліб
Словникова робота Лексичне значення слова хліб - Зерно, яке перемелюють на борошно; - Випечений виріб із борошна, продукт харчування; - Рослини в полі (ярові, озимі) - Хлібне поле; - Заробіток, засіб існування (відібрати останній хліб, жити на чужих хлібах)
Метод “незакінчене речення” Схема складного речення Сполучникові ССР СПР - Єднальні (і, й, та) - Означальні - Протиставні (а, але) - З’ясувальні - Розділові (або, то … то) - Обставинні ,і , що ( ) Сс Сполучники Види речень , (який) Безсполучникові З різними видами зв’язку , , а
Метод “моделювання-дослідження” Група№1 дослідження складнопідрядного означального Головний або другорядні член, виражений іменником Вказівні слова: Той, такий Який? Чий? Котрий? Сполучені слова: Який, що, чий (чия, чиє), котра (котрі, котрий), де, куди, звідки. Сполучники: Що, щоб, мов, наче, ніби.
Група №2 Дослідження складнопідрядного з’ясувального Вказівне слово той Питання додатка: Кого? Чого? Чому? Кому? Ким? Чим? Сполучники: Що, як, щоб, ніби, наче, мов. Сполучні слова: Хто, який, чий, котрий, де, куди, коли.
Група №3 Досліджує речення і вказує їх вид Втіша господаря колос, який він виростив із зернини. , (який) – підрядне означальне. Який? 2. Людина починається з поваги до праці , що забезпечує родину хлібом. , що ( ) – підрядне означальне. Якої? 3. І не збагну ніколи, як вмістилося моє життя в маленькім слові “хліб“ , як ( ) – підрядне з’ясувальне Чого?
Схематичний диктант Усі шляхи мене ведуть в той край, де колоситься хлібна нива. Нам дуже хочеться, щоб люди цінували працю хлібороба. Вірю, що уквітча нашу землю жито молоде. Без хліба люди-сироти, а земля-страдниця . Люблю ту пору, коли в повітрі пахне скошеною пшеницею. Спитаю в господині, як хліба пекла.
Схеми , (де) – означальне. Який? , щоб ( ) – з’ясувальне. Чого? , що ( ) – з’ясувальне. В що? , а - сурядне, протиставний спол. , (коли) – означальне. Яку? , як ( ) – з’ясувальне. Що?
Схожі презентації
Категорії