Складання плану до тексту
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Складання плану Урок розвитку зв’язного мовлення Вчитель початкових класів Валківського ліцею ім. Олександра Масельського Зань Наталія Миколаївна
Бесіда з учнями Що таке текст? Що таке тема тексту? Мета? Що ви розумієте під словом "абзац"? Які характерні ознаки абзацу? Як оформляються абзаци на письмі? Що може бути виражено у заголовку тексту?
Послухати текст, визначити його тему і мету, дібрати заголовок. Шумить зелений ліс. На галявині великий дуб. Біля нього пригнулася беріз ка. Дуб захищає її від вітру. Він великий і сильний. Берізка тріпоче листочками і радіє.
Послухати текст, визначити його тему і мету, дібрати заголовок. У Ліди є котик. Лапки біленькі. Зубки гостренькі. Сам увесь сірий. Сидить котик і сумує, бо зима настала. Пошила Ліда йому килимок. А котик притулився до Ліди й муркоче.
Послухати текст, визначити його тему і мету, дібрати заголовок. У нашому садку живе звірок. Уночі він одягає жилет із голочок і виходить погуляти. Ніжки у нього коротенькі, але бігає спритно. Любить звірок полювати на мишей. У садку він ще збирає яблучка і грушки. Чи здогадалися, хто це?
Висновок Текст — це зв'язані за змістом речення. Те, про що чи про кого повідомляється, розповідається в тексті, — це його тема. Кожен текст чогось навчає. Це його мета. До тексту можна дібрати заголовок. Він виражає тему тексту.
Завдання 1 (зошит, с. 24). Прочитати текст. Визначити його головну думку. Дібрати заголовок.
Завдання 2 (зошит, с. 24). Прочитати текст. Поділити його на абзаци. Визначити головну думку кожного абзацу і записати одним реченням.
Поділ на абзаци Була холодна зима. Ріки й озера скувала крига. Рибкам стало важко дихати. Михайло і дід Архип пішли на озеро. Вони прорубали ополонки. Тепер риба не загине.
Завдання 3 (зошит, с. 24). Прочитати текст і план до нього. Чи відповідає цей план змісту тексту? Записати план у послідовності, що відповідає змісту даного тексту. План 1.Після дощу. 2.Самозакохана веселка. 3. Наука для хвалька.
ЗАГАДКА Мають всі сіреньке пір'я, завжди скачуть на подвір'ї, галаслива їхня зграя. Діти, хто пташок цих знає?
Розгляд ілюстрації (зошит, с. 25) Читання оповідання Василя Сухомлинського "Як котові соромно стало" (зошит, с. 25-26) (вчителем чи самостійно учнями).
Словникова робота Мружитися — дивитися, стуляючи повіки, приплющивши очі. Принишкнути — притихнути, причаїтися. Насторожитися — стати напружено-уважним, зосередженим. Невдаха — той, кому не щастить.
Робота над змістом тексту Хто сидів на паркані? Що хотів зробити кіт? Чи вдалося котові упіймати горобця? Чому котові було соромно? Чи співчуває автор котові? Чому ви так гадаєте?
Робота над абзацами Прочитати кожен абзац. З'ясувати, виділити головне в кожній частині, записати одним реченням чи словом.
Підсумок уроку Що виражає план тексту? Для чого треба вміти його складати? Як скласти план оповідання?
Схожі презентації
Категорії