Розвивальні творчі вправи на уроках української мови та читання в початкових класах.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвивальні творчі вправи на уроках української мови та читання в початкових класах. Збірка завдань для учнів 1-2 класів Підготувала вчитель початкових класів ДЗОШ №45 Литвинова Н. О.
1. Є і кріп, і бараболя, М’ясо, морква і квасоля, Цибулина і петрушка. От смачна в нас буде…. . 2. А у нас сьогодні свято – Всі вітають мого тата. Безліч друзів і гостей, Бо у тата ….. . 3.Рослини він любить, І звірів, і луг. Для них захисник він Надійний і друг. Лісам, і озерам, і рікам Він брат. То хто ж він такий? Очевидно …. . Розгадай кросворд Ю
Утвори слова. Як називається казка,в якій зустрічаються всі ці герої? “П л у т а н к и” с л і в кажаб шками їокчаж яркащі кужив шокрахов лохаб ітокчоб Запропонуй друзям інші анаграми. Утвори з поданих слів нові: сосна арфа липка
Текст - плутанка стоГі У таликНа либу стогі. анВо гоприщала хї маєч з рогомип. тарСийш траб кошаС сінпри із хукні найчик. таНалак амас лалина айч у шкича. наГар подгосиня ашан таНакла!
Прочитай казку. За допомогою словничка встав у текст пропущені слова. Любов і жорстокість Випав із гніздечка (1) Горобчик. Борсається в (2), а (3) нього літає й (4) пищить(5). Побачив Горобчика Яструб і (6) до нього. Думає: ось (7) схоплю Горобця і з'їм. Прилетів до Горобчика, (8) підкрадатися до нього. Усі птахи на (9) завмерли від (10): що ж буде? Здивувалися, що (11) не відлетіла в сторону, а (12) на Яструба. Стукнула (13) в око, учепилася (14) в голову. Злякався Яструб і (15) у сторону. Здивувалися всі (16). Ось вам і Горобчиха! Як же так сталося ,що вона (17) Яструба? А так, - сказала Сова. – Горобчиха (18) свого Горобчика. А у Яструба немає (19) любові в серці. Він (20). А жорстокість (21) не перемагала (22). За В. Сухомлинським СЛОВНИЧОК : 1 – маленький, 2 – травичці, 3 – навколо, 4 – тривожно, 5 – Горобчиха, 6 – летить, 7 – зараз, 8 – почав, 9 – деревах, 10 – страху, 11 – Горобчиха, 12 – кинулася, 13 – дзьобом, 14 – кігтиками, 15 – відлетів, 16 – птахи, 17 – перемогла, 18 – любить, 19 – ніякої,20 – жорстокий, 21 – ніколи, 22 – любов.
Зробіть з вовка козу (завдання жарт) Потрудіться над грою. Перетворіть вовка на козу. Для цього, замі- нюючи щоразу одну букву, утворюйте і записуйте до рядів нове слово. Завдання слід вико- нати за стільки ходів, стільки рядів у східцях. В О В К К О З А
Зберіть плоди Посадили люди близько один від одного два корені -рад- і –рад-. Виросли могутні крислаті дерева що принесли багатий урожай – плоди- слова з різним значенням. Простягли дерева свої віти один до одного,сплелися ними так ,що важко пізнати, з якого ж кореня плодоносить дерево. Зберіть плоди-слова окремо з кожного дерева. .
"Несе Лисичка Півника, а він і гукає: 1. -Мій Котику! Мій братику! Несе мене Лиска ("Котик і Півник"). 2.А дід став на воротях у червоних чоботях та й питається: - Кізонько моя мила, кізонько моя люба!.." ("Коза-Дереза"). 3."Я від баби втік, я від діда втік і від тебе утечу!" ("Колобок"). 4."Гу-гу-гу! Як вас багато! А я ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!" ("Рукавичка"). 5.Продовжить речення: "Усі перелічені казки - про ..." (тварин). 6"Як затопить той чоловік у хаті, то дим аж під небеса стелиться, а як вийде на Дніпро мочити кожі, то не одну несе, а дванадцять разом...“ ("Кирило Кожум'яка"). 7."А дівчина їм відказує: - Не полечу я з вами: як була я в лужку, виломила ніжку, а ви полинули, мене покинули!" ("Кривенька качечка"). 8. Продовжить речення: "Ці дві казки належать до групи..." (чарівні). К р о с в о р д 1 2 3 4 5 6 7 8 к а з к и
С к а н в о р д Знайди 11 іменників жіночого роду Відповіді: подорож, путь, шаль, ртуть, вуаль, здобич,лють, приязнь, туфля, розповідь, пристань. П О Д О П У Т Ш В З Д Р О Ж Ь А У Т О Б И Ч Р Л А У Ф Л П Л Т Ь Л П Р Я Р Ю У Т Ь Р О З И Т Ь Ь С И Ь П Я З Н Ь Т А Н О В І Д Ь
Твори за картинами Складання діалогу, казочки 1. Поміркуй, про що можуть розмовляти вовчик і зайчик, білочка і пташка? 2. Складіть діалоги: “вовк – заєць, “пташка –пташка, “білочка – пташка”. 3.Складіть казочку “ Про що звірі взимку можуть розмовляти ”. 4.Зберіть прислів'я, використайте їх у своєму творі. Зимове сонце, як мачушине серце: а мороз тріщить. Сонце блищить, аж зорі скачуть. Такий мороз, як комарів носок. Зимою деньок, світить, а не гріє.
Складання тексту за серією малюнків від першої особи 1. Складіть прислів'я. Поясніть їх зміст. 2. Яке прислів'я розкриває основну думку твору? 3. Складіть розповідь від імені їжачка або від імені пташок. Що посієш, Не красна пташка пір'ям, Без вірного друга а красна умінням. велика туга. те й пожнеш.
Орієнтовний план Подарунок на день народження. Мрія про папугу. Домовленість між друзями. Мрії здійснюються. Правильний варіант Мрія про папугу. Домовленість між друзями. Подарунок на день народження Мрії здійснюються. Робота в групах Складання зв'язного висловлювання Старий друг краще нових двох. Друг пізнається в біді. Не май сто рублів,а май сто друзів. Не одежа красить людину, а добрі діла.
Заповніть таблицю. Складіть текст-опис картини. Доберіть заголовок до твору. План Опорні слова, влучні вислови Настрій 1.Прихід осені. 2.Річка. 3.Береги річки. 4.Дерева. 5.Небо. 6.Повітря. 7.Враження від картини.
Побудуйте асоціативний кущ ПОРТРЕТ - Із дібраних слів складіть план опису зовнішності дівчинки. - За складеним планом напишіть твір-опис. Спробуйте написати невеличкий вірш-опис власної зовнішності. Основа вірша В мене очі, як….., Волоссячко …., Мої губи, як …., Обличчя …..тощо.
Схожі презентації
Категорії