Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Українська мова 2 клас Презентацію підготувала вчитель ЗНЗ № 24 м. Чернігова Шутіліна Ірина Анатоліївна Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником
Перевірка домашнього завдання (вправа 83) - Чому так розмістили прізвища письменників? Книги різних авторів розміщуються в бібліотеці в алфавітному порядку. - Де ще використовується знання алфавіту? Г.П.Бойко, П.М.Воронько, Л.І.Глібов, М.Т. Рильський, І.Я.Франко, Т.Г. Шевченко.
Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за алфавітом, дізнаємося, які бувають словники, вчитимемося користуватися орфографічними словниками .
Робота над вивченням нового матеріалу Словник – це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням, тлумаченням, чи перекладом іншою мовою. В перекладі з латини означає «колекція слів». Слова розміщуються в алфавітному порядку.
Словники Можуть бути об’ємними або зовсім маленькими, кишеньковими. Майже завжди це один книжковий примірник. Перепліт може бути цупким , а може бути тоненьким. У бібліотеці знаходяться в найзручнішому місці.
З цієї книжки ви дізнаєте-ся про те, як народжується слово, яких родичів (одно-кореневих слів), побрати-мів ( слів близьких за значенням) і нерозлучних друзів (фразеологічних зворотів) має. Словники
Словники Буває, що слово Відоме давно, А знає не кожен, Що значить воно. І тут у пригоді Стає визначник Скарбів наших мовних – Тлумачний словник. (Д.Білоус)
Словники У цікавій та доступній формі ознайомить з фразеологіч-ним багатством української мови. Алфавітний покажчик слів робить користування словнич-ком дуже зручним.
Словники Орфографічний словни-чок містить майже дві тисячі слів, у написанні, тлумаченні та перекладі, яких виникають певні труднощі.
Розгляньте орфографічний словник для початкових класів. Зверніть увагу, що слова в ньому розміщені за алфавітом і до уваги береться не тільки перша буква, а й усі наступні. Випишіть зі словника по три слова, які називають предмети і відповідають на питання що? Самостійна робота
Коментоване письмо ( вправа 85) Запишіть слова в алфавітному порядку, беручи до уваги першу і другу букви у слові. Позначте наголос. Виразно, ´ вулиця, ´ ґанок, ´ ґудзик, ´ диктант, ´ дятел, ´ жайворонок, ´ олень, ´ червоний, ´ чотирнадцять. ´
д…тина и Маленький хлопчик або дівчинка. Син чи донька (до підліт-кового віку). Наївна,недосвідчена людина.
Закріплення вивченого матеріалу ( в групах) 1 група ( за вправою 86) Розташуйте назви українських міст за алфавітом. Зверніть увагу, що назва одного міста потрапила випадково. 2 група Упорядкуйте частину списку учнів: Солоніна І., Савольська А., Сиза К., Стельмах М., Сочивець М., Світочна О. 3 група Знаючи, що кожна буква алфавіту має свій порядковий номер, розшифруйте повідомлення: 17-19-16-19-6-27-12!
Підсумок уроку Що нового дізналися на уроці? Що навчилися робити? Де можна застосувати набуті знання? Яке слово стоятиме у словнику раніше дитина чи диван?
Домашнє завдання ( за вибором) Вправа 87 Утворити по одному слову з коренями черг-, дит-, дуб-, чит-. Записати їх за алфавітом. або “Алфавітний ланцюжок” Записати назву тварини на кожну букву алфавіту. Наприклад: а - акула, б - бобер …
Для оформлення презентації використано ресурси Інтернету. Презентація О.В. Біляченко “ Практичні вправляння зі спільнокореневими словами ” 2 клас (зоровий диктант). О.В. Біляченко “ Словничок Б-Д” 2 клас Галкина И.А. Электронные физминутки для глаз.
Для оформлення презентації використано ресурси Інтернету. Презентація О.В. Біляченко “ Практичні вправляння зі спільнокореневими словами ” 2 клас (зоровий диктант). О.В. Біляченко “ Словничок Б-Д” 2 клас Галкина И.А. Электронные физминутки для глаз.
Схожі презентації
Категорії