ОДНОРІДНІ Й НЕОДНОРІДНІ ОЗНАЧЕННЯ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ОДНОРІДНІ Й НЕОДНОРІДНІ ОЗНАЧЕННЯ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Навчальне аудіювання з метою зіставлення нових знань із базовими на основі актуалізації мотивіційних резервів учнів 1.Прочитати мовчки текст. Пригадати, з якого твору взято уривок. 2.Дати відповідь на запитання, поставлене в останньому реченні. 3.Визначити, які типи мовлення поєднано в тексті. 4.Знайти речення з однорідними членами. 5.Схарактеризувати однорідні члени, визначивши, до якого слова в реченні вони належать, що вони означають, на які запитання відповідають. 6.Чи в усіх випадках між означеннями, що належать до того самого слова, ставиться кома? 7.Дібрати синоніми до виділених слів.
Лінгвістичне дослідження 1.Списати речення. Які означення в них використано? 2.Підкреслити означення. Довести правильність виконання завдання. 3.Пояснити розділові знаки в реченнях. 4.Зробити словотвірний розбір виділених слів.
Дослідження-характеристика з творчим завданням 1.Прочитати текст. Визначити його стиль. 2.Аргументувати свою думку. Як можна схарактеризувати літню красу у вашій місцевості? 3.Знайти речення з однорідними членами. Визначити функцію використаних автором однорідних і неоднорідних означень. 4.Яке слово в реченні вони пояснюють? 5.Виписати з тексту прислівники та з’ясувати їх правопис. Розібрати як частину мови два з них (на вибір). 6.Доповнити виділені речення однорідними й неоднорідними означеннями.
Дослідження-аналіз 1.Прочитати іменники та групи означень, що їх характеризують. 2.Визначити, чи всі вони вказують на однакові ознаки? 3.Які з них можна віднести до однорідних, а які - до неоднорідних? 1.Листя — червоне, пожовкле, гарне, осіннє, багряне, опале, сумне. 2. Хлопчик — симпатичний, сильний, мужній, натренований, добрий. 3. Ліс — кленовий, сосновий, густий, березовий, темний, осінній. 4. Дерева — високі, стрункі, придорожні, пересаджені, підбілені. 5. Квіти — чудові, різнокольорові, пахучі, весняні, південні, рідкісні.
Гра «Хто швидше?» 1.Скласти речення зі словами однієї групи з переднього завдання так, щоб однорідні члени були з’єднані сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. 2.Проаналізувати однорідні члени речення.
Розвиток комунікативних умінь 1.Розглянути фотоілюстрації (із зображенням природи лісів, гір, річок тощо). 2.Чи доводилося вам милуватися такими чудовими краєвидами? 3.Розказати про свої враження, використовуючи однорідні й неоднорідні означення. 4.За фотоілюстраціями скласти і записати 2–3 речення з однорідними членами. Накреслити їх схеми.
Самостійна робота 1.Списати речення, розставляючи розділові знаки, у такій послідовності: а) з однорідними означеннями; б) з неоднорідними означеннями. 2.Пояснити пунктограми. 3.Скласти і записати по 1–2 речення: а) з однорідними означеннями; б) з неоднорідними означеннями.
Подумати і дати відповіді на запитання: 1.Які означення слід уважати однорідними? 2.Коли означення є неоднорідними? 3.Схарактеризувати означення, використані в реченні Горнулася в клубок чорна і страшна людська лють на хазяїв (О. Десняк). 4.Довести, що в поданому реченні означення є неоднорідними: І червоні язики виривалися з горна, лизали сіру потріскану глину печі (Ю. Мушкетик). 5.Розказати про розділові знаки при однорідних і неоднорідних означеннях. Навести приклади.
Домашнє завдання 1.З підручника географії, біології або історії виписати 5–6 речень з однорідним й неоднорідними означеннями. 2.Зробити висновок про стилістичну роль речень з однорідними членами. Виконати синтаксичний розбір 2–3 речень на вибір. Прокоментувати розділові знаки.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії