Однорідні члени речення. Розділові знаки при однорідних членах речення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: - поглибити знання про ОЧР, - удосконалити вміння знаходити ОЧР, - використовувати їх у мовленні,правильно інтонувати та ставити розділові знаки при ОЧР .
Море Однорідних і Неоднорідних Означень ОЧР Долина Узагальнюючих Слів м. Тренувальні вправи місто Знань Рушаймо в путь! До станції” О Ч Р”!
Робота в групах Індивідуальне завдання Дати визначення поняття ” інтонація ” 1 група - Які члени речення називаються однорідними? (теоретики) Назвіть їх ознаки. Види зв'язку , за допомогою якого поєднуються між собою ОЧР. 2 група - “ Впіймай помилку!” (практики ) Від яких умов залежить вживання чи невживання коми при ОЧР ? 3 група - Яка роль інтонації у реченнях з ОЧР? (майстри слова) (Вправа 322 стор. 144)
Робота зі схемою ОЧР Синтаксична роль О = О Запитання Зв`язки Сполучниковий Безсполучниковий Змішаний О і О О , О , О О, О й О О , але О О та О, О та О
« Впіймай помилку !» Обговорення проблемного питання : - від яких умов залежить уживання чи невживання коми при ОЧР ? Я люблю й захоплююся комп’ютерними іграми. Бібліотека одержує газети, журнали, періодику. Батько любить і турбується про дітей. Мама купила солодкі апельсини й лимони. Завдання виконане точно, вчасно і в строк. Гори, береги, зорі, майже все поглинув густий й білий туман. З різних порід дерев, берези, дуба, липи виготовляють різні меблі. Усе змінилося – і погода і характер лісу. У степу на дорогах за річкою: скрізь було пусто. Не було їй спочинку ні вдень, ні вночі.
Проблемно – пошукове завдання. Величезне синє море зустріло нас привітно. Його хвилі ніжними, лагідними погойдуваннями натякали, що вони радіють нам. 1. Знайдіть означення, підкресліть їх. 2. Зверніть увагу на розділові знаки при означеннях. 3. Зробіть висновок (див. алгоритм ).
Самоконтроль Схеми речень з ОЧР 1. ( О , О , … О , О ,О = О і О , О і О ? ) 1 ряд 2 ряд 3 ряд присудки додатки означення 2. ( - = = О , О і О , О … = О, О і О , … = О , О , О ). 1 ряд 2 ряд 3 ряд додатки додатки додатки
Дослідження – аналіз 1. Прочитайте речення, накресліть схеми поданих речень. Лози, кручі, висип, ліс – все блищить і сяє на сонці. Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь : в дубовій і вербовій корі, в старих пеньках, у дуплах… Скрізь: у саду, у полі, у лісі – панував весняний спокій.
У гостях у Синтаксису і добродійки Орфографії (сам. робота в групах ) 1)Встала весна чорну землю сонну розбудила уквітчала її рястом барвінком укрила. 2)Ні тихої хатиночки в забутому краю ні тихої долиночки ні темного гаю ні дівчини молодої й малої дитини я не бачу щасливої . 3) А тим часом місяць пливе оглядати і небо і зорі і землю і море… Завдання: знайти ОЧР ,визначити тип зв’язку між ОЧР ,зробити синтаксичний розбір речень, розставити розділові знаки.
Проблемне завдання Зверніть увагу на записані на дошці сполуки. Що спільного в них ? Зробіть власний висновок про коми у фразеологічних сполуках. Усно складіть з ними речення. 1 група - ні світ ні зоря ні в тин ні в ворота ні туди ні сюди 2група - ні риба ні м ясо ні пуху ні пера і вашим і нашим 3 група - ні так ні сяк і день і ніч ні світ ні зоря
Квіти Слів на описи не трачу словом не п..редаси Їх з..мної бе..словесної д..вовижної краси . Люди дивлять..ся п яніють в них кохают..ся віки Нареченим їх даруют.. заплітают.. у вінки. Ними кож..н свою радіст.. ,власне щ..стя наз..ва- Квіти часто нам говорять.. (в)тричі біл..ше ніж слова. (В. Симоненко)
Українська пісня Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство,свою горду юність,своє бажання бути красивим і ніжним,сильним і хоробрим? Який митець не був натхненний її багатющими мелодіями,безмежною широтою і красою її образів,чарівною силою,що викликає в душі людській найскладніші,найтонші,найглибші асоціації,почуття і прагнення всього,що є кращого в людині, що підносить її до вершин людської гідності, до людяності, до творчості.
«Незакінчене речення» 1) ОЧР називаються …………………………………………………………….………. 2) ОЧР з `єднуються між собою ………………………………………………… 3) Речення з ОЧР вимовляються з різною інтонацією: ……………… 4) Однорідними в реченні можуть бути як …………, так і …………. 5) ОЧР можуть бути щодо залежних слів …………………………………… 6) Якщо в реченні при ОЧР є узагальнюючі слова, то які ставляться розділові знаки?.................................................................. 7) Ряди ОЧР у реченнях – це ………………………………………………………….. 8) Назвіть умови, за яких означення бувають однорідними……….. 9) Означення є неоднорідними, коли……………………………………………. 10) Роль ОЧР у реченні……………………………………………………………………..
Подаруйте посмішку собі, Один одному, мені. Я дарую посмішку і вам, Радість допоможе у роботі нам.
Схожі презентації
Категорії