Диктанти або списування. Речення.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
I РІВЕНЬ Диктант або списування Хліб У кожного з нас є сьогодні хліб. Це надбання всього народу, всієї держави. Це надбання всіх, хто жив на землі колись і живе нині. У хліба душа і доля багатьох людей, їхня щоденна праця. У нашій країні хліб великий і прекрасний. Але є держави, де хліб тяжкий і трагічний. Там за хліб платять життям і кров'ю. З п'яти років діти мусять заробляти собі на хліб. Проходять люди, минають роки, епохи. А хліб залишається. Любіть його! Шануйте, бережіть хліб! (За О. Кравець.) (79 сл.)
Граматичні завдання Визначити граматичну основу речення, підкресли другорядні члени. Вітер грає над просторами хлібів. (1в.) У небі мерехтять яскраві блискавки. (2в.) Визначити частини мови. Установити зв'язок між членами речення. Дібрати споріднення слова до слова, визначити корінь: білий, зелений.
II РІВЕНЬ Диктант або списування Ворона Одного разу бабуся знайшла на вулиці поранену ворону. Вона принесла її до хати і поклала в ящик з курчатами. Вранці пішла подивитися на курчат. У куточку сиділа ворона. Під її крилами примостилося п'ять курчат. Двоє сиділо у неї на спині. За кілька днів крило у ворони загоїлось. Бабуся її випустила. Але ворона кружляла навколо хати і кричала. У хаті пищали курчата. Бабуся випустила їх на подвір'я. Як зраділа ворона! Злетіла до них, розставила крила і голосно каркнула. Так і лишилась ворона жити у бабусі. (85 сл)
Граматичні завдання Визначити члени речення, підкреслити. На лісову галявину поспішає молодий олень. (1в.) Під густим деревом заховався смачний гриб.(2в.) Визначити частини мови. Установити зв'язок між членами в реченні.
Граматичні завдання Розібрати за будовою. Приніс, вода, подарунки, лісник. Зробити звуко-буквений аналіз слів: ящик; п 'ять. Вставити потрібні літери, написати перевірні слова, визначити корінь. М.довий -…, з.ма -..., в.сна -... . (1в.); ст..повий -..., с.ло -..., в.селий -... . (2в.)
III РІВЕНЬ Диктант або списування Осінь Прийшов вересень. Після душного літа, після серпневих теплих днів настала золота осінь. По узліссях ще ростуть гриби: червоноголові підосичники, зеленуваті й рожеві рижики. На старих великих пеньках туляться один до одного тонконогі опеньки. У мохових болотах намистинками розсипана по купинах червона журавлина. На освітлених сонцем лісових галявинах червоніють кетяги горобини. Чисте і прозоре повітря. Далеко чути звуки, гучно линуть голоси. На дні лісового струмка видно кожен камінчик, кожну тоненьку травинку. По прозорому високому небу біжать та й біжать хмарки. Ясної тихої днини літає над землею, сідає на обличчя павутина. (І. Соколов-Микитов.) (104 сл.)
Граматичні завдання Визначити граматичну основу речення, другорядні члени. Хлопчик народився в Києві. Київ стоїть на берегах Дніпра. Встановити зв'язок між словами в реченні. (За варіантами.) Визначити частини мови в реченні.
Граматичні завдання Поділити рисками слово для переносу: Маленький, знання. Зробити звуко - буквений аналіз слова, звукову модель: Київ, свято, своє, б'ють. Розібрати за будовою слова: Підсніжники, проліски.
Граматичні завдання Дібрати 2-3 слова до схем, розібрати за будовою: (корінь, суфікс, нульове закінчення – 1 в.); (корінь, закінчення – 2 в.) Записати перевірні слова: моло.ьба -..., про.ьба -...; боро.ьба -..., ле.кий -... . Відгадай і запиши за описом: Корінь слова знайдеш у слові міст, суфікс - у слові ставок. (1в.) Корінь - у слові писати, префікс - у слові заніс, суфікс і закінчення - у слові травка. (2в.)
Схожі презентації
Категорії