Розвиток творчих здібностей як засіб креативної освіти на уроках української мови
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Майстерність вчителя полягає в умінні вчити дітей мислити, кожний педагог повинен виховувати розум учнів, без цього школа перестане бути школою. Будьте самі шукачами,дослідниками. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших. В.О. Сухомлинський
Мета: Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів на уроках Створення атмосфери співробітництва , взаємодії викладача та учня Розвиток творчої компетентності учня Розвиток творчих здібностей школяра – важлива складова сучасного педагогічного процесу, що вимагає від кожного впевнених знань і вміння зробити вибір. А це вже творчість, яка і є природним обдаруванням. Кожен педагог повинен працювати над тим, щоб навчально-виховний процес став орієнтованим на перетворення обдарованого учня в основного суб’єкта освітнього процесу.
Ефективність навчання залежить від уміння вчителя застосовувати оптимальні педагогічні технології, які б проектували креативні (творчі) якості особистості учня:
Основний показник дитячих обдарувань – креативність, тобто здатність учня до творчого виконання поставлених перед ним завдань. Дослідженнями фахівців у галузі обдарованості та креативності доведено, що під час розробки нових технологій розвитку обдарованої особистості слід враховувати: природні обдарування дитини; роль педагогів у навчанні таких дітей; вимоги до їх знань і потреба суспільства в творчості.
здібність до творчості, здатність виходити за межі завдання; нон-комформізм – відстоювання переконань на власні погляди; ініціативна поведінка: прагнення брати на себе провідні ролі в діяльності; наявність власного “Я”: власний індивідуалізм, відмінність від інших; відповідальність за свої вчинки, відкритість до самовдосконалення; здатність розвитку, відкритість до нового; розкріпаченість емоцій, вміння глибоко переживати, культура почуттів; рольова гнучкість: вміння виконувати будь-які рол і (як лідера, так і підлеглого); інтелектуальна ініціатива: здібність бачити проблемну ситуацію, висувати гіпотези.
Ситуативні чинники, що негативно впливають на творчі можливості людини: стан стресу бажання швидко знайти рішення стан підвищеної тривожності дуже сильна або дуже слабка мотивація підвищена самоцензура страх обмеження часу спосіб пред’явлення умов задачі провокуючий, неправильний шлях рішення тощо
Особистісні чинники, що негативно впливають на процес творчості : песимізм невпевненість у собі самовпевненість емоційна пригніченість домінування мотивації уникнення над мотивацією прагнення до успіху висока тривожність жорсткі стереотипи поклоніння авторитетам уникнення ризикованої поведінки
Риси, що сприяють творчому мисленню особистості: Висока самооцінка Самостійність Здатність до критичного аналізу Здатність правильно формулювати проблему Схильність до ризику Боязні здаватися дивним і незвичайним Впевненість у своїх силах, оптимізм
Учень у вирішенні проблеми повинен: Розвивати інтереси у певній галузі знань, які можуть бути джерелом професійних інтересів. Збагачуватися новими враженнями, розвивати власні спостереження. Розвивати пізнавальні інтереси. Залучати до участі в інтелектуальних заходах.
ууууу УЧЕНЬ Технологія формування творчого учня орієнтована на особистість. Це означає : Делікатність оцінювання, об’єктивність Зацікавленість учителів, батьків Похвала за досягнення Довіра до вчителя Участь в конкурсах, олімпіадах, виставках Уміння побачити позитивне Підтримка вчителя, батьків
Працюючи над проблемою розвитку творчих здібностей, вчителі-філологи нашої школи ставлять перед собою такі завдання:
Прийоми інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Вміле застосування інноваційних форм роботи, на мою думку, дасть змогу вчителеві успішно розв`язати порушені проблеми. Для цього визначила такий алгоритм: визначити рівень підготовленості класу до сприйняття тієї чи іншої технології; провести достатню попередню підготовку; забезпечити послідовність в освоєнні учнями певних прийомів роботи; дати учням інструктивні матеріали.
По-перше, активізацію розумової діяльності учнів. Стимулює мислити, думати, порівнювати, аналізувати, виправляючи свої помилки і помилки свого товариша. По-друге, розвиток пізнавальних інтересів учнів до навчання. Їм цікаво вчитися, прагнучи знати якомога більше, щоб виступати в ролі вчителя, контролюючи чи перевіряючи товариша. По-третє, розвиток зв’язного мовлення та творчих здібностей учнів. Вони вчаться правильно, грамотно і красиво говорити.
Сучасний урок – це урок демократичний. Характерні ознаки сучасного уроку є : підготовка не мовознавців-теоретиків, а гуманних освічених людей; навчання не словом, а справою; • проведення його не для учнів, а разом з ними; спрямовування діяльності не на клас в цілому, а на особистість кожного учня; забезпечення повного засвоєння навчального матеріалу на уроці.
Різноманітність форм роботи Ефективний урок Глибокі знання теорії Практичні навики Креативний підхід учителя
Види уроків уроки - відкриття уроки – дослідження уроки – ділові ігри уроки – лінгвістичні проекти уроки – погляди в історію уроки – практикуми уроки – подорожі уроки – вибори уроки – роздуми
Прості складні Ускладнені неускладнені Повні неповні Поширені, непоширені Односкладні двоскладні Окличні неокличні речення Розповідні Питальні спонукальні Під час ознайомлення з класифікацією речень колективно склали таку картину:
При вивченні теми «Іменник як частина мови» розділ «Іменники істот і неістот» можна подати у вигляді такої схеми:
Схожі презентації
Категорії