ТЕХНОЛОГІЯ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНИМ ПЕДАГОГОМ ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНОЇ ФУНКЦІЇ ДЛЯ УЧНЯ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План Сутність психотерапевтичної діяльності соціального педагога. Методи реалізації психотерапевтичної функції. Нейролінгвістичне програмування.
1. Сутність психотерапевтичної діяльності соціального педагога. Психотерапія – це турбота про душевну рівновагу людини, її настрої, почуття, переживання. Це суміжна галузь психології, медицини,коли допомога людині здійснюється шляхом впливу на її психіку.
Види психотерапії Клінічна психотерапія (гіпноз,навіювання, самонавіювання, раціональна терапія) – має лікувальний вплив на хворобливі відхилення психіки людини. Індивідуальна психотерапія – заснування на довірі та повазі контакту з клієнтом, уміння психотерапевта вести себе тактовно, із співчуттям до людини.
Групова психотерапія – психотерапевт пояснює членам групи сутність їх неадекватної поведінки , прогнозує можливість і строки корекції, вчить релаксації. Сімейна психотерапія – вплив одночасно на дітей, батьків, родичів, які живуть з ними. Раціональна психотерапія – бесіди лікаря з клієнтом про його об'єктивні труднощі і шляхи їх подолання.
2. Методи реалізації психотерапевтичної функції Ігротерапія – використання різних видів ігор(ігри в образах, на літературних творах). ВИДИ ГРИ: регресивні; реалістичні; агресивні;
Музикотерапія – використання у роботі з дітьми музичних творів і музичних інтересів. Рекомендується підібрати твори класичної музики(Бах, Шопен, Моцарт).
Бібліотерапія – метод впливу на дитину, її переживання, почуття через читання книг. Відбираються літературні твори, у яких описані страхи дітей, переживання стресових ситуацій. Це книги Л. Толстого, В.О. Сухомлинського. Робота з такими творами спирається на вікові особливості дітей.
Логотетапія – метод розумової терапії – розмова з дитиною, спрямована на вербалізацію емоційних станів, словесний опис емоційних переживань. Морітатерапія – метод, за допомогою якого дитина потрапляє у ситуацію, коли необхідно справити гарне враження на оточуючих.
Арт-терапія – терапія засобами мистецтва. Можна рекомендувати завдання на певну тему під час роботи з заданим матеріалом: малювання, ліпка, аплікація. Можна запропонувати завдання на довільну тему і з самостійним вибором матеріалу.
Лялькотерапія – використання лялькової драматизації. Дорослі розігрують ляльковий спектакль, у який вводять конфліктні і значущі для дитини ситуації.
Гештальт-терапія використовується педагогом в індивідуальній роботі з дитиною, у бесідах один на один “у мене є таємниця”, “Мої сни”. Метод вільних, словесних асоціацій – використовується як метод видумування історій. Педагог пропонує дітям набір слів,з метою видумування цілого оповідання.
Нейролінгвістичне програмування Нейролінгвістичне програмування (НЛП) – унікальна технологія впливу на людей і своєрідний погляд на комунікацію і розвиток людини, який слався у роботах Д. Грюндера та ін.
В НЛП часто використовують поняття “якір” – це специфічне відчуття, яке з'являється паралельно у час переживання відповідного стану. Наприклад, слухаючи музику, індивід переживає стан задоволення, спокою. ”Якір” людина може “поставити” собі і сама, що практично часто і відбувається.
Схожі презентації
Категорії