Правильна організація батьківських зборів в дошкільних навчальних закладах
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Іванівський дошкільний навчальний заклад «Малятко» Правильна організація батьківських зборів в дошкільних навчальних закладах
Головне завдання Головне завдання у взаємодії вихователя з батьками вихованців – розкрити важливі сторони психічного розвитку дитини, допомогти їм побудувати правильну та найбільш ефективну педагогічну стратегію виховання. !
Колективні форми: батьківські збори конференції «круглі столи» Доцільно поєднувати різні форми роботи, наприклад, після проведення розважальних заходів з батьками можна організувати бесіди і збори. На загальних батьківських зборах обговорюються проблеми виховання дітей. Доцільно провести екскурсію по садочку, познайомити батьків з фахівцями, з поясненням профілю і завдань установи; підготовити та роздати інформативно-презентаційні буклети тощо.
Наочно-інформаційні методи: аудіозаписи бесід з дітьми відеофрагменти організації різних видів діяльності режимних моментів занять фотографій з різної тематики виставка дитячих робіт виставка дитячих робіт стенди, ширми папки-пересувки
Інформаційно-аналітична форма: Мета: Виявлення інтересів, потреб, запитів батьків, рівня їх педагогічної грамотності. Форми спілкування: Проведення соціологічних зрізів, опитувань, «Поштова скринька» тощо.
Дозвілля: Мета: Встановлення эмоційного контакту між педагогами, батьками та дітьми. Форми проведення: Спільне дозвілля, свята, участь батьків і дітей у виставках тощо.
Пізнавальна форма: Мета: Ознайомлення батьків з віковими і психоло гічними особливостями дітей дошкільного віку. Формування у батьків практичних навичок виховання дітей. Форми проведення: Семінари-практикуми, педагогічний брифінг, педагогічна вітальня, проведення зборів, консультацій в нетрадиційній формі, усні педагогічні журнали, ігри з педагогічним змістом, педагогічна бібліотека для батьків тощо.
Наочно-інформаційна форма: Мета: Ознайомлення батьків з роботою дошкільного закладу, особливостями виховання дітей. Формування у батьків знань про виховання і розвиток дітей. Форми проведення: Інформаційні проспекти для батьків, організація днів (тижнів) відкритих дверей, відкритих переглядів занять та інших видів діяльності дітей. Випуск газети, організація міні-бібліотек тощо.
Форми залучення батьків до батьківських зборів ! Підготовка конкурсів та/або виставок за участю дітей і їх батьків; Виробів по темі зборів, на самих зборах батьки обирають кращу роботу і переможцеві вручається приз. Як одна з форм активізації батьківської уваги може бути використана аудіозапис відповідей дітей на питання по темі зборів. Запрошенням на батьківські збори казкового героя. Створенням саморобних плакатів по темі зборів.
Проведення батьківських зборів Батьківські збори традиційно складаються з 3-х частин: ! Зазвичай час проведення зборів - 1 година. (40 хв. з батьками і 20 хв. за участю дітей).
Ввідна частина Мета: Організувати батьків, створити атмосферу доброзичливості і довіри, сконцентрувати їх увагу, змотивувати на спільне вирішення проблем(и). Технологія: Це можна зробити шляхом повідомлення теми, форми зборів або за допомогою коротких ігор та занять. Також можна створити певний музичний фон: звуки гітари, фортепіано, аудіозапис, які супроводжуватимуть слова ведучого.
Основна частина Основна частина зборів може бути розділена на два - три етапи виступу вихователя групи, старшого вихователя або інших фахівців ДНЗ, освітлюючих теоретичні аспекти даної проблематики. Бесіду краще вести при м'якому освітленні. Переходи від однієї ситуації до іншої можна розділяти короткою музичною паузою. Для ілюстрацій своїх ідей і міркувань можна використати аудіо та відеозаписи, фотографії і інтерв'ю дітей групи, схеми та графіки, наочно представлені тези і виступи. Усе це сприятиме кращому сприйняттю теми зборів. При проведенні цієї частини зборів, також можна використати наступні методи: лекцію; дискусію; конференцію.
Довільна частина Під час довільної частини обговорюються питання утримання дитини в дитячому садочку, проведення дозвілля, організації спільних заходів сім'ї і ДНЗ. Рекомендується заздалегідь продумати декілька варіантів рішення проблеми, які будуть запропоновані батькам для обговорення, домовитися з тими з них, хто зможе допомогти, узяти на себе відповідальність і так далі. Частину питань доцільно заздалегідь вирішити з батьківським комітетом.
Після закінчення зборів необхідно підвести підсумок зустрічі, перерахувавши прийняті рішення по кожному з обговорюваних питань та зафіксованих у протоколі. !
Сім'я та дитячий садок пов'язані завданнями у вихованні дитини. Тому тут важливий не принцип паралельності, а принцип взаємопроникнення двох соціальних інститутів: без кваліфікованої допомоги фахівців сім'ї обійтися складно. !
Спільні заходи педагогів та батьків: 1. Батьківські збори 2. Консультації 3. Бесіди 4. Вечори для батьків 5. Гуртки для батьків 6. Тематичні виставки 7. Диспути 8. Педагогічні ради 9. Опікунська рада 10. Зустріч з адміністрацією 11. Школа для батьків 12. Батьківський комітет
Спільні заходи педагогів, батьків та дітей: 1. Дні відкритих дверей 2. Турніри знавців 3. Гуртки 4. КВН, вікторини 5. Свята 6. Сімейні конкурси 7. Випуск газети 8. Перегляди фільмів 9. Концерти 10. Оформлення груп 11. Змагання 12. Благоустрій ДНЗ та території
Недоліки ! Часто використовуються в основному стандартні форми роботи: батьківські збори, батьківські комітети, які проводяться нерегулярно, а тема не завжди співпадає зі змістом. У Днях відкритих дверей мало батьків беруть участь. Такі заходи, як турнір знавців, КВН, вікторини, фактично не проводяться. Вихователі не завжди уміють поставити конкретні завдання, наповнити їх відповідним змістом, вибрати методи: зміст батьківських зборів, консультацій не досить диференційований, вихователі при виборі методів співпраці не враховують можливостей і умов життя конкретних сімей; досить часто вихователі, особливо молоді, використовують лише колективні форми роботи з сім'єю. Основні причини: недостатнє знання специфіки сімейного виховання; невміння аналізувати рівень педагогічної культури батьків і особливості виховання дітей; невміння планувати спільну роботу з дітьми і батьками; у окремих, особливо молодих, вихователів недостатньо розвинені комунікативні уміння та навички.
Проведення батьківських зборів по старій структурі не виправдовує очікування батьків Відповідно до нормативно-правової бази дошкільних установ батьки є замовниками освітніх послуг і мають право брати участь в організації освітнього процесу, створювати свої органи самоврядування і вирішувати деякі питання самостійно на батьківських зборах, конференціях та в інших формах роботи. ! Нині все частіше дошкільні установи стали проводити батьківські конференції, які передбачають розширення, поглиблення і закріплення знань про виховання дітей. В свою чергу вони можуть бути науково-практичними, теоретичними та інше. Конференції проводяться раз на рік, але вимагають ретельної підготовки, передбачають активну участь батьків, організацію виставок дитячих малюнків, книг, концерту дітей тощо.
Схожі презентації
Категорії