Методика вивчення елементів комбінаторики
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Метою вивчення теми є: - ввести поняття множини та її елементів, ознайомити учнів з видами множини й операціями над ними; - навчити виконувати зазначені операції; - ввести означення впорядкованої множини, перестановки, розміщення та комбінації; - довести формули для обчислення кількості кожного виду сполук; - навчити розрізняти види сполук і розв’язувати комбінаторні задачі.
У загальноосвітній школі вивчають сполуки без повторень. Програмою з математики для 5 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів елементи комбінаторики передбачено вивчати упродовж 8 год в 11 класі.
Задача № 1 Запишіть усі трицифрові числа, які можна утворити за допомогою цифр 1,2, 3, не повторюючи їх у записі числа. Скільки таких чисел утворилося? Коментар до задачі: 1. На першому місці ми можемо записати будь-яку із трьох заданих цифр. 2. На другому місці ми можемо записати тільки одну з двох цифр, що залишилися після того, як ми записали першу цифру. 3. На третьому місці записуємо ту цифру, що залишилася після запису перших двох.
П’ятеро друзів зустрілися після канікул та обмінялися рукостисканням. Скільки всього було зроблено рукостискань? Задача № 2
Скільки різних сніданків, які складаються з одного виду напою та одного виду випічки, можна скласти з чаю, кави, пиріжка, печива і вафель? Задача № 3
Прямокутник складається з трьох квадратів. Скількоми способами можна розмалювати ці квадрати трьомя фарбами: червоною, зеленою та синьою? Задача № 4
Задача № 5 В коридорі висить три лампочки. Скільки існує різних способів освітлення коридору?
Задача № 6 Декілька країн в якості символа своєї держави вирішили використовувати прапор у вигляді трьох горизонтальних смуг однакових за шириною, але різних за кольором: білий, синій, червоний. Скільки країн можуть використовувати таку символіку, за умови, що у кожної країни свій відмінний від інших країн прапор?
Задача № 6 Декілька країн в якості символа своєї держави вирішили використовувати прапор у вигляді трьох горизонтальних смуг однакових за шириною, але різних за кольором: білий, синій, червоний. Скільки країн можуть використовувати таку символіку, за умови, що у кожної країни свій відмінний від інших країн прапор?
Схожі презентації
Категорії