методи навчання у вищій школі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
план Поняття методів навчання. Класифікація методів навчання. Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності. Неімітаційні та імітаційні методи навчання.
Методи навчання (гр. methodos – шлях пізнання, спосіб знаходження істини) – це впорядковані способи взаємопов’язаної діяльності педагога й студентів, спрямовані на ефективне розв’язання навчально-виховних завдань.
Методи навчання – це одночасно… способи передачі знань учням в готовому вигляді; способи спільної діяльності вчителя і учнів при пізнанні суті окремих явищ; способи організації самостійної практичної і пізнавальної діяльності учнів; способи стимулювання цієї діяльності.
методи навчання Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності Методи контролю і самоконтролю у навчанні
Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності: за джерелом передачі і сприймання навчальної інформації (словесні, наочні, практичні) за логікою передачі і сприймання навчальної інформації (індуктивні, дедуктивні) за ступенем самостійності мислення (репродуктивні, продуктивні) за ступенем керування навчальною діяльністю (під керівництвом учителя, самостійна робота)
Неімітаційні методи лекція-бесіда; лекція-диспут; проблемна лекція; лекція з розгляду конкретних ситуацій; лекція-вікторина; лекція-консультація; лекція, прес-конференція, круглий стіл; лекція-залучення (суггес-педагогіка); метод „мозкового штурму”.
імітаційні методи ігрові неігрові (ситуаційні) практичні заняття обмін досвідом (стаціонарні та виїзні) лабораторні практики польові заняття „роби як я”
широкоформатна ситуація мікроситуація ситуація-ілюстрація ситуація-проблема (ситуація-задача) (фахова задача) ситуація-інцидент „інформаційний лабіринт” імітаційні методи ігрові неігрові ігри-вправи ігри-імітації комплексні дієві ігри (кейс-стаді) ігри-змагання ігрове проектування (управління проектами) соціально-психологічний тренінг
Висновки Методи навчання – надзвичайно складні психолого-педагогічні та соціально-педагогічні утворення. На даний час немає жодної класифікації методів навчання, яка охопила б широкий та різноманітний діапазон традиційних та нетрадиційних методів навчання. Лише інтегруючись одні в другі, поєднуючись та взаємодоповнюючись, традиційні та нетрадиційні методи навчання у вищих навчальних закладах можуть привести до очікуваних результатів.
Список використаної літератури Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи:Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі:Навч. посіб. – К.:Вища шк., 2005. http://studentam.net.ua/content/view/2271/97/
Вправи - цілеспрямоване, багаторазове повторення учнями певних дій та операцій (розумових, практичних) для формування навичок і вмінь.
Практичні роботи - застосування знань учнями у ситуаціях, наближених до життєвих Етапи Пояснення вчителя (теоретичне осмислення матеріалу); Показ (інструктаж); Проба (2-3 студенти виконують роботу, решта – спостерігають); Виконання роботи (кожен виконує самостійно); Контроль (приймання і оцінювання роботи).
Графічні роботи - відображення знань учнів у кресленнях, графіках, діаграмах, гістограмах, таблицях, ілюстраціях, ескізах, замальовках із натури
Дослідні роботи - пошукові завдання, проекти, що передбачають індивідуалізацію навчання, розширення обсягу знань студентів
Неімітаційні методи лекція-бесіда; лекція-диспут; проблемна лекція; лекція з розгляду конкретних ситуацій; лекція-вікторина; лекція-консультація; лекція, прес-конференція, круглий стіл; лекція-залучення (суггес-педагогіка); метод „мозкового штурму”.
імітаційні методи широкоформатна ситуація мікроситуація ситуація-ілюстрація ситуація-проблема (ситуація-задача) (фахова задача) ситуація-інцидент „інформаційний лабіринт”
Висновки Методи навчання – надзвичайно складні психолого-педагогічні та соціально-педагогічні утворення. На даний час немає жодної класифікації методів навчання, яка охопила б широкий та різноманітний діапазон традиційних та нетрадиційних методів навчання. Лише інтегруючись одні в другі, поєднуючись та взаємодоповнюючись, традиційні та нетрадиційні методи навчання у вищих навчальних закладах можуть привести до очікуваних результатів.
Список використаної літератури Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи:Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі:Навч. посіб. – К.:Вища шк., 2005. http://studentam.net.ua/content/view/2271/97/
Схожі презентації
Категорії