Ключове, Тематичні та Змістові запитання навчального проекту
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ключове, Тематичні та Змістові запитання навчального проекту Чим відрізняються Ключове, Тематичні і Змістові запитання? Як вони допомагають вчителям? Як вони допомагають учням?
Ми починаємо дослідницький навчальний проект з запитань, тому що важливим для дослідника є вміння ставити запитання; запитання стимулюють пізнання, мислення, цікавість; запитання зазвичай розглядається як одна з форм виявлення проблеми; запитання спрямовує мислення учня на пошук відповіді, залучає його до розумової праці, спонукає до пізнання; діти люблять запитувати, і якщо їх систематично не відучувати, то вони досягають високих рівнів мислення…
Чи можу я змінити світ? Як змінюється Земля? Хто вирішує за нас? Чи дійсно ми маємо вибір? Як моє оточення впливає на мене? Чи можливе у мене в дворі виверження вулкану? Як людина може жити не тільки в своєму часі? Чи впливає Древній Єгипет на моє життя? Чи дійсно Конституція захищає мої права? Що ми дізнаємося про себе, вивчаючи галактики? Які періоди розвитку Землі? Які є органи влади? Що таке тектонічні плити? Коли були збудовані піраміди в Єгипті? Що входить до складу галактик? Скільки статей в Конституції? Змістові Ключові і Тематичні
В чому різниця між Ключовим, Тематичними и Змістовими запитаннями? Ключові запитання : Широкоохватні Здійснюють зв’язок між навчальними предметами, між окремими темами уроків Приклад: Як конфлікт приводить до змін? Тематичні запитання: Пов’язані з конкретною темою, розділом програми чи уроку Конкретизують, поглиблюють та продовжують Ключове запитання Стосуються реального життя учнів, міста, країни Приклади: Як природні катаклізми впливають на еволюцію? Які зміни в економіці нашої країни відбулися після Другої світової війни? Як події, описані в романі “Війна і мир” , вплинули на характери героїв? Змістові запитання: Мають точні, конкретні відповіді в підручнику, енциклопедії Приклади: Хто написав роман «Війна і мир»? Який приріст валового національного прибутку був в 1945-1949рр.? Що таке конфлікт?
Навіщо потрібні Змістові запитання ? Коли був Полтавська битва? Кого називають лідером? Де живуть кенгуру? Хто написав роман..? Яка столиця Єгипту? …. … щоб знати… … і на основі цих знань розуміти оточуючий світ, застосовувати їх, творити та досліджувати …
Для чого потрібні Ключові і Тематичні запитання? Для того, щоб сприяти розвитку навичок мислення високого рівня: Вимагають від школярів порівняння, аналізу, інтерпретації та оцінювання фактів і подій. Для того, щоб учнівські проекти були дослідницькими, творчими і реальними: Учні сфокусовані не тільки на вивченні фактів, але й на творчому осмисленні та застосуванні знань. Для того, щоб зосередити увагу учнів на основних, важливих питаннях: Щоб пов’язати між собою різні аспекти теми, здійснювати зв’язки з іншими навчальними предметами і особистим життям учнів. Щоб підняти ті запитання, на які людство відповідало в ході історії. Щоб спонукати учнів самостійно ставити такі важливі запитання.
Як Ключові і Тематичні запитання допомагають вчителям? Вони допомагають вчителям зосередити увагу учнів на найважливіших темах всього шкільного курсу Вони ставлять такі важливі запитання, які зустрічаються в декількох навчальних предметах: математиці, хімії, фізиці, літературі, історії тощо Вони спрямовані на висвітлення і вирішення головних проблем, концепцій, інтересів, питань і тем, які потім будуть зустрічатися і в інших уроках. Вони вказують напрямок навчального дослідження
Як Ключові запитання допомагають учням? Спонукають учнів до виявлення смислу при вивченні подій і тем, які висвітлюються в курсі Стимулюють розвиток уяви Пов'язують предмет вивчення з їх власними ідеями та досвідом Допомагають їм порівнювати, аналізувати, критично ставитись, шукати аналогії Викликають цікавість, бо написані на зрозумілій учням мові та у відповідності до їх віку. Дозволяють учням самовиразитися Заставляють учнів досліджувати велику кількість можливих варіантів, оскільки не існує однієї «вірної» відповіді Спонукають до детального обговорення, дискусій та досліджень, що готує їх до подальшого пошуку істини
Як Тематичні запитання підтримують Ключове запитання? Ключові запитання і Тематичні запитання Як може математика допомогти мені зрозуміти оточуючий світ? Для чого мені потрібні інтеграли (квадратні корені, фрактали,.)? Чому написання художніх творів було таким важливим впродовж віків? Чому ми досі читаємо Шекспіра? Як твори Шекспіра впливають на моє життя? Мистецтво відображає чи змінює життя? Як мистецтво імпресіоністів відображає суспільне життя наприкінці 19 сторіччя? Як твої власні мистецькі роботи відображають твоє життя та культуру? Як можна змінити світ? Як політика та дії Сталіна вплинули на Європу 40 років? Як політика та дії Сталіна вплинули на твоє власне життя?
Як пов'язані Ключові запитання та Тематичні запитання з Стандартами та Програмами навчальних предметів
Поради до створення Ключових і Тематичних запитань Просто почніть придумувати цікаві запитання…. Не задумуйтесь над правильним їх формулюванням, це завжди можна виправити ;-) Згадайте запитання, які ставили вам учні під час викладання цієї теми раніше, і зосередьтеся на тому, що вони вважають самим цікавим. Вирішіть для себе, що з того, що ви викладаєте учням, ви б хотіли, щоб вони усвідомили і згадували через років п'ять… Ви можете сформулювати запитання спочатку як твердження, а потім перетворити його на запитання. Спочатку запишіть це питання на «дорослій» мові, а потім переробіть його на «дитячу». Поставте самі собі створене таке запитання вголос. Якщо після цього ви себе запитали “Ну і що з того?”, то варто ще попрацювати над формулюванням Ключового чи Тематичного запитання.
Ще декілька порад… : Після того, як ви проведете самі з собою «мозкову атаку» з формулювання таких запитань, поставте ці запитання своїм колегам; після обговорення та нових ідей знову перегляньте свої запитання. Продовжуйте повертатися до цих запитань і допрацьовуйте їх впродовж створення вашого Портфоліо Проекту.
Для чого нам знати, коли народився Наполеон, і скільки ніг у тарганів? Формулюємо запитання «знизу-вгору» Хто сказав…? Скільки буде 5 х 6 ? Де знаходиться..? Як пишеться..? Навіщо Чому? Що це для мене і моєї родини? Що було б, якби..? Що вірно, а що ні? Куди далі? Спочатку - Змістові запитання проекту нам це знати?
Формулюємо Ключові запитання (“знизу - вгору”) Змістові запитання Тематичні запитання Ключові запитання Хто живе в тропічних лісах? Де знаходяться тропічні ліси? Чи зміг би горобець вижити в тропічному лісі? Чи можуть під Києвом рости тропічні ліси? Чому всі живуть по-різному? Які герої цієї казки? В яких казках вовк позитивний герой? Які існують дорожні знаки? Які правила дорожнього руху потрібно знати і виконувати?
Формулюємо запитання «зверху - вниз» Як пишеться..? Де знаходиться..? Скільки буде 5 х 6 ? Хто сказав…? 1. Вибираємо з списку загальних концепцій слова, які підходять до нашого проекту. 2. Формулюємо Ключові запитання 3. Формулюємо Тематичні запитання, підставляючи слова з теми проекту, його змісту. Вказуємо напрямок дослідження
Чи можуть бути наведені запитання Ключовими та Тематичними чи ні? Чи може людина прожити без шкіри? Що могло стати трофеєм давньогрецького воїна? Хто і навіщо нами керує? Гроші –це добро чи зло? Чому може навчити музика? Чи може мистецтво бути поза політикою? В чому причини розмаїття живої природи? Чи можна подолати війну? Що таке світло? Що таке дроби? Нестор Махно - народний герой чи злодій? З чого складається світ? Джаз – гра розуму чи мистецтво насолоди? Чи досконалі наші органи чуття? Україна – це батьківщина чи держава? Етикет – це рабство чи свобода?
Ключове запитання програми “Intel® Навчання для майбутнього”: Як можна використовувати комп'ютерні технології в навчанні не заради просто впровадження комп'ютерних технологій?
Схожі презентації
Категорії