Розвиток обдарованості та таланту – ключове завдання сучасної освіти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток обдарованості та таланту – ключове завдання сучасної освіти Вчитель української мови та літератури Полтавець Людмила Миколаївна
Формування особистості учня, розвиток творчого потенціалу дитини – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Кожна дитина по-своєму неповторна і приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе. Обдарованість, талант, здібності як одне з найцікавіших явищ природи, сягає глибини віків та залежать від психолого-фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім’ї та школи. У наш час люди все більш усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою складовою особистих досягнень. Майбутнє нашої держави, надії на покращення умов життя пов’язані саме з творчо мислячими людьми, які повинні прийти у сфери виробництва та покращити сьогодення.
За останні роки інтерес до проблеми творчості значно зріс. На етапі сучасної стратегії розвитку національної школи характерним є зростання уваги до особистості школяра, максимального розкриття його обдарувань, інтелектуального розвитку. Що забезпечує пріоритетність розвитку творчих рис. Тож, завдання учителя і полягає в тому, щоб активізувати їхню розумову діяльність. Креативність не вроджена, вона певною мірою властива всім людям і її лише потрібно розвивати у процесі творчої діяльності. Організація ж навчально-пізнавальної діяльності школярів з метою творчого розвитку передбачає використання різнопланових творчих завдань на різних етапах навчальної діяльності: вірш, твір, малюнок, створення проекту.
Щодо самої моделі проекту, то учні вчаться збирати інформацію, використовуючи різні джерела, проводять анкетування, беруть інтерв’ю, роблять опитування. Так, у процесі виконання творчих проектів в учнів формується і технологічне мислення, і культура, підвищується грамотність, а головне – формується вміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватись в інформаційному просторі. Утворюється своєрідний ланцюжок від «школи пам’яті» до «школи мислення».
Справжня суть роботи з розвитку творчості учня полягає в організації життя дитини, де однією з важливих функцій є стимулювання позитивної мотивації кожного учня у процесі організації різних видів діяльності як під час уроків, так і в позаурочний час. Творчість – це спосіб самовираження, саморегуляції людини, світобачення як засіб пізнання світу через творче сприйняття та практичне перетворення діяльності. Щоб стимулювати творчу активність школярів, перш за все необхідно вдаватися до таких методів і прийомів, як використання цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття, створення ситуацій вибору, самостійна дослідницька робота, а також різні види творчо-розвивальних технологій.
Схожі презентації
Категорії