Формування ключових компетентностей учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Стан викладання предметів художньо-естетичного циклу за вимогами нового Державного стандарту С.В. Гловацький.
Початок ХХІ століття характеризується стрімкими інноваційними перетвореннями у різних сферах життєдіяльності людини, а також появою нових тенденцій в освіті - становлення ноосферної педагогіки, гуманістичної парадигми освіти, медіа-освіти в яких значне місце посідають проблеми побудови і пошук нових інноваційних моделей "Шкіл майбутнього" й системи освіти.
Поступовий розвиток української освіти спрямовується на: удосконалення національної системи освіти, на вироблення інноваційної освітньої та наукової стратегії, створення належних умов для забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти, оновлення змісту навчально-виховного процесу, підготовки учнів до життя в умовах інформаційного суспільства та інтеграції української освіти в світовий освітній простір.
Оновлення освітньої галузі «Мистецтво» та інноваційне наповнення науково-методичної системи шкільної мистецької освіти
Змістовими лініями Державного стандарту початкової школи музична образотворча мистецько-синтетична Змістовими Державного стандарту лініями базової і повної загальної середньої освіти музична образотворча культурологічна
Метою освітньої галузі “Мистецтво” є формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду.
Завдання вчителя - формування комплексу компетентностей учнів на уроках та в позаурочній діяльності
Система мистецьких компетентностей соціальні особистісні функціональні Мистецькі компетентності Художньо-комунікативні Соціально-практичні загальнокультурні культурологічні Ціннісно-орієнтаційні Художньо-світоглядні Ентнокультурні Полікультурні Культурнодозвіллєві міжпредметні метапредметні предметні Інформаційно-пізнавальні Діяльнісні Релаксаційні Культурно-дозвіллєві Саморегуляційні креативні Галузеві міжгалузеві
Методична компетентність вчителя мистецьких дисциплін – це оволодіння знаннями методологічних і теоретичних основ методики навчання мистецьких дисциплін, концептуальних основ структури і змісту засобів навчання (підручників, навчальних посібників тощо), уміння застосувати знання в педагогічній і громадській діяльності, виконувати основні професійно-методичні функції.
Професійна компетентність учителя мистецьких дисциплін обумовлює його педагогічну майстерність
Нові програми-нові підручники Програма «Музичне мистецтво» 1-4 кл. 2011 р. Програма «Образотворче мистецтво» 2011 р. Програма інтегрованого курсу «Мистецтво» 1-4 кл. 2011 р. Програма «Мистецтво» 5-9 класи 2112 р.
Види мистецтва Загальна тематична структура програми Жанри мистецтва Мистецтво в нашому житті Мистецтво в культурі минулого Мистецтво в культурі сучасності Музичне мистецтво Мистецтво Образотв. мистецтво 5 6 7 8 9
Застосування педагогічних технологій перехід із площини монологічного викладу навчального матеріалу у площину конструювання діалогу між учнями. Цьому сприятиме використання різноманітних форм роботи на уроці, зокрема, інноваційних художньо-педагогічних технологій – інтегративних, проблемних, інтерактивних (дискусії, диспути), проектних (індивідуальні, групові та колективні проектні завдання), переважно замінюючи монологічну форму подачі матеріалу на діалогічну.
Інтерактивні форми навчання Навчальна взаємодія учнів у парах, мікрогрупах, групах, що здебільшого застосовується під час пошуку та аналізу інформації Виконання практичних завдань, підготовки диспутів, семінарів, різноманітних творчих завдань. Діалога взаємодія - з метою надання школярам більших можливостей для спілкування, висловлювання власних думок і почуттів домінантною формою навчання на уроках художньої культури має бути діалог, під час якого виявляється рівень знань учнів.
Застосування інформаційних технологій на уроках мистецтва Інтернет платформи, блоги, вікі-сторінки Технологія Web 2.0 як комплексний підхід до організації, реалізації та підтримки веб-ресурсів має великий потенціал у вивченні предметів художньо-естетичного циклу
Мультимедійні програми на уроках мультимедіа презентації, мультимедіа доповіді, електронні мультимедіа видання та мультимедійні Інтернет ресурси. Для цього потрібні: програми створення і редагування презентацій, відео редактори, редактори зображень, звукові редактори, програми для реалізації гіпертекстів, розміщені локально на комп’ютері та онлайнові аудіо і відео редактори, Інтернет платформи для створення блогів та електронних сторінок.
Підготовка вчителів художньо-естетичного циклу в системі ППО Курсова підготовка – очна, заочна, дистанційна Міжкурсовий період - конференції, семінари, вебінари, тренинги, майстер-класи Самоосвіта – вивчення новітніх педагогічних технологій, методик навчання, медіа-освіта, Інтернет-спільноти
Підготовка вчителя до роботи за новими стандартами і програмами Вивчення і впровадження: - технологій формування системи мистецьких компетентностей; - інформаційних технологій та міжпредметної інтеграції; - Європейського та вітчизняного досвіду викладання мистецтва; - нових форм підвищення педагогічної майстерності.
Схожі презентації
Категорії