X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Активізація творчого мислення школярів як основа розвиваючого навчання у школах

Завантажити презентацію

Активізація творчого мислення школярів як основа розвиваючого навчання у школах

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема: “Активізація творчого мислення школярів як основа розвиваючого навчання” Завдання математики полягає не в тому, щоб навчити робити обрахунки, а в тому, щоб навчити різнобічно мислити під час виконання обрахунків Л.М.Толстой

Слайд 2

Школа покликана створювати умови для підтримки і стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей, самореалізації творчої особистості в сучасній школі. Що ж таке творча особистість? Це особистість яка володіє: - сміливістю думки; - схильністю до ризику; - фантазією; - уявленням і уявою; - проблемним баченням; - вмінням долати інерцію мислення; - вмінням виявляти суперечності; - вмінням переносити знання і досвід в нові ситуації; - гнучкістю мислення;

Слайд 3

Властивості творчої особистості Сміливість думки, схильність до ризику Фантазія Уявлення і уява Проблемне бачення Вміння долати інерцію мислення Вміння виявити суперечності Вміння переносити знання і досвід в нові ситуації Гнучкість мислення Здатність до самоуправління

Слайд 4

Дидактичні принципи розвивального навчання Провідна роль теоретичних знань Навчання швидкими темпами Навчання на високому рівні складності Усвідомлення всіма учнями процесу навчання Систематична робота вчителя над загальним розвитком всіх учнів, в тому числі і невстигаючих

Слайд 5

Головний засіб творчого мислення учнів – розв’язування нестандартних задач або задач стандартного вигляду, які розв’язуються нестандартними методами. Що ж таке нестандартна задача? Це задача для якої в курсі математики немає загальних правил і положень, які визначають точну програму їхнього розв’язування. Під час розв’язування нестандартної задачі учні повинні: ознайомитися з умовою задачі; скласти план її розв’язання; скласти математичну модель та розв’язати її; проаналізувати здобуту відповідь та метод розв’язання задачі; Пропоную схему пошуку розв’язання нестандартної задачі.

Слайд 6

Схема пошуку розв'язування нестандартної задачі задача Аналіз умови задачі Побудова її допоміжної моделі Виділити з умови більш прості задачі так ні Поділити умову задачі на підзадачі

Слайд 7

ні Ввести допоміжні елементи так ні Побудувати нову модель та розв'язати її Переформулювати задачу на більш знайому так ні Побудувати нову модель та розв'язати її Треба шукати особливі прийоми розв'язання

Слайд 8

Головна мета задач розвивати творче мислення учнів, зацікавити їх математикою, підвести до відкриття математичних фактів. Прикладами таких задач є: 1) З'ясувати усно: яке з чисел 22/35 і 110/177 більше. Якби в умові не було слова “усно”, то її можна було б розв’язати, наприклад, діленням першого числа на друге. Якщо в частці 1, значить перше число більше від другого. Для усного розв’язання учневі слід уважно придивитись до умови. Тут чисельник першого дробу в п’ять разів менший за чисельник другого. Помножимо чисельник і знаменник першого дробу на 5. Маємо 110/175>110/177. 2) Знайти об’єм піраміди, якщо всі її бічні ребра взаємно перпендикулярні і дорівнюють відповідно 15, 16 і 17. Розв’язуючи цю задачу стандартним способом, діти “заплутуються” в обчисленні площі основи за допомогою формули Герона. Значно простіше ця задача розв’язується нестандартним способом. “Перевернувши” піраміду бічною гранню на основу, діти бачать, що одне ребро є висотою піраміди, а в основі лежить прямокутний трикутник. Задача розв’язується просто. Активний пошук способів розв’язання задач – це процес творчого мислення, що є необхідною умовою творчої діяльності. Розв’язуючи нестандартні задачі учні краще будуть готові до розв’язування різноманітних задач, які висуває життя, практична діяльність людини.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка