Порядок здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Порядок здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки проект постанови Кабінету Міністрів України засідання Громадської ради при Держатомрегулювання України м.Київ, 16 травня 2013 року
Зміст презентації Законодавчі основи Структура документу Терміни та визначення Критерії та ступені ризику Підстави позапланових перевірок Особливості нагляду на АЕС Застосування результатів нагляду Висновки та пропозиції
Законодавчі основи Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» Стаття 25 Державний нагляд за ядерною та радіаційною безпекою Порядок здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки затверджується Кабінетом Міністрів України. { Частина друга статті 25 в редакції Закону N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 } Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» Стаття 15. Нагляд за дотриманням умов ліцензії Нагляд за дотриманням умов ліцензії здійснює орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки шляхом проведення оцінки рівня ядерної та радіаційної безпеки, стану фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання за результатами аналізу звітної документації, що подається ліцензіатом, а також шляхом проведення інспекційних перевірок ліцензіата. { Частина перша статті 15 в редакції Закону N 1874-VI ( 1874-17 ) від 11.02.2010 }
Загальна частина Особливості здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки і фізичного захисту на майданчиках АЕС Повноваження суб'єкта щодо якого здійснюється державний нагляд за дотриманням вимог безпеки Оформлення та застосування результатів державного нагляду за дотриманням вимог безпеки Структура документу
Структура документу Загальна частина терміни та визначення основні заходи державного нагляду основні принципи державного нагляду підстави для позапланових інспекцій критерії та ступені ризику предмети перевірок види інспекційних перевірок
Терміни та визначення державний нагляд за дотриманням вимог безпеки інспекційне обстеження інспекційна перевірка об’єкти державного нагляду припис розпорядження
Основні критерії за якими визначається ступінь ризику тип ядерної установки; категорія ядерних матеріалів згідно з додатком 2 до Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу та ядерних установок; категорія радіоактивних відходів за критерієм питомої активності (низько-, середньо-, високоактивні); категорія джерел іонізуючого випромінювання згідно з таблицями 1 та 2 додатку 2 до Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання
Підстави для позапланових перевірок інформація про провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії без отримання документів дозвільного характеру та/або реєстрації; невиконання/неналежне виконання умов ліцензій, інших документів дозвільного характеру; невиконання приписів та розпоряджень, що складені за результатами інспекційних перевірок (обстежень) та аналізу інформації про стан безпеки об’єктів державного нагляду; виявлення недостовірної чи суперечливої інформації в документах, поданих суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії; дані моніторингу радіаційної обстановки, які свідчать про її зміни, пов’язані з експлуатацією об’єктів державного нагляду;
Підстави для позапланових перевірок погіршення показників безпеки об’єктів державного нагляду, виявлених за результатами періодичної переоцінки їх безпеки; порушення роботи (відмови) обладнання, систем та елементів, важливих для безпеки, що спричинили або могли спричинити виникнення аварійної ситуації; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом діяльності у сфері використання ядерної енергії вимог безпеки; виникнення ядерних, радіаційних аварій, інцидентів або подій, які відбулись на аналогічних об’єктах державного нагляду в Україні та/або в інших країнах; повідомлення про радіаційну аварію чи виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу; вимоги правоохоронних органів про проведення перевірок у передбачених законодавством випадках.
Особливості нагляду за дотриманням вимог безпеки на майданчиках АЕС Державний нагляд за дотриманням вимог безпеки на ядерних установках атомних електричних станцій здійснюється у постійному режимі державними інспекціями з ядерної безпеки на АЕС. Державні інспектори Держінспекцій на АЕС здійснюють щоденний моніторинг: дотримання вимог регламентів експлуатації ядерних установок; основних параметрів роботи систем, важливих для безпеки ядерних установок; стану захисних бар’єрів та радіаційної обстановки на промисловому майданчику АЕС, у її санітарно-захисній зоні та у зоні спостереження; дій персоналу АЕС, що забезпечує її ядерну та радіаційну безпеку; роботи систем обмеження доступу, інших елементів системи фізичного захисту АЕС.
Оформлення результатів державного нагляду За результатами інспекційної перевірки (обстеження) державними інспекторами складається акт інспекційної перевірки (акт інспекційного обстеження). У разі виявлення порушень вимог безпеки надається припис. В разі неможливості усунення порушень вимог безпеки та/або неспроможності забезпечити дотримання таких вимог, що призвело чи може призвести до додаткового опромінення персоналу, населення чи забруднення навколишнього природного середовища, державними інспекторами видається розпорядження про обмеження, припинення чи зупинення експлуатації підприємств, установ, організацій, установок і об’єктів.
За результатами інформації, отриманої при здійсненні державного нагляду за дотриманням вимог безпеки, Держатомрегулювання здійснює
Висновки Порядок встановлює основні форми і процедури державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки і визначає механізми їх реалізації. Прийняття акту уряду спрямоване на приведення нормативних вимог у відповідність до прийнятих у контексті провадження адміністративної реформи законів України. Встановлення єдиного порядку виконання наглядових функцій, передбачених законами України, сприятиме підвищенню ефективності та прозорості діяльності регулюючого органу, підвищенню рівня ядерної та радіаційної безпеки, зменшенню регуляторного тиску на суб’єктів діяльності, що дотримуються вимог безпеки. Реалізація акта не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України. Передбачені постановою функції Держатомрегулювання здійснюються в межах коштів, виділених на її утримання.
Схожі презентації
Категорії