«компетенція» і «компетентність
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Петюх Василь Миколайович, к.е.н., проф Науково-педагогічна діяльність кафедри управління персоналом та економіки праці над реалізацією компетентнісного підходу підготовки фахівців: здобутки, розвиток
Що ми розуміємо під поняттями «компетенція» і «компетентність»? Компетенція – особистісна поведінкова характеристика, яка виражає здатність людини ефективно виконувати професійну діяльність, або синергетичний ефект використання елементів трудового потенціалу особистості, який полягає в оволодінні стандартними способами виконання професійних дій Іншими словами, компетенція – здатність діяти відповідно до стандарту виконання роботи. Компетентність – це характеристика професіоналізму людини, яка володіє сукупністю високорозвинених компетенцій.
ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ 1.Фактори зовнішнього відносно працівника середовища: Нормативно-правове, фінасове, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення; Державна система професійної орієнтації; Інноваційна система освіти; Виховання в сімʹї Соціальне середовище; Стратегія та корпоративна культура організації; Професіоналізм менеджерів з персоналу; Організаційні форми праці та управління; Умови праці; Корпоративне навчання; Мотиваційні програми та система винагород за оволодіння компетенціями
ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ 2.Особистісні фактори: Мотиви; Цінності, орієнтири; Здібності (загальні, спеціальні); Темперамент та характер (моральні, інтелектуальні, емоціональні); Фізичні, психофізіологічні та психічні властивості; Професійно важливі якості Обсяг знань; Професійні навики, уміння; Досвід в певній сфері діяльності;
Мотиви Цінності та орієнтири Здібності (загальні, спеціальні) Темперамент та характер Компетентність Компетенція Професійно важливі якості Фізичні, психофізіологічні та психічні властивості Досвід Освітньо-кваліфікаційний рівень Професійні навички, вміння Обсяг знань
Вміти … 2.1 2.2. 2.2.7. 2.2.6. 2.2.5. 2.2.4. 2.2.3. 2.2.2. 2.2.1. 2.2.8. 2.1.11. 2.1.4. 2.1.2. 2.1.9. 2.1.3. 2.1.1. 2.1.12. 2.1.10. 2.1.5. 2.1.6. 2.1.7. 2.1.8.
МОДЕЛЬ КОМПЕТЕНЦІЙ ФАХІВЦЯ З УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТА ЕКОНОМІКИ ПРАЦІ МІСТИТЬ ДВІ ГРУПИ КОМПЕТЕНЦІЙ: Загальні компетенції – це набір соціально-особистісних та загальнокультурних компетенцій, що впливають на здатність ефективно виконувати професійні завдання. Професійні компетенції – ті, що пов'язані із специфікою професійних обов'язків і характеризують здатність людини ефективно їх виконувати.
2. ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНІ КОМПЕТЕНЦІЇ. Перелік компетенцій Поведінкові індикатори 1. Здатність брати на себе соціальні та етичні зобов’язання. Демонструє етику спілкування з людьми, відповідає за свої слова та вчинки. 2. Здатність виявляти почуття соціальної відповідальності та солідарності. Демонструє уміння слухати та погоджуватись з думкою іншого, бути солідарним, навички свідомо-вольового самообмеження. Демонструє усвідомлення правильності вибору варіанту поведінки, обирає найбільш раціональний спосіб дії, не дистанціюється від колег. 3. Здатність до самокритики. Демонструє самоіронію, вміння усвідомити свої помилки, розуміння необхідності зупинитися в потрібний час і переглянути свої дії.
На основі складених списків компетенцій, які треба сформувати у студентів після опанування наук, будуть розроблятися моделі компетенцій фахівців з управління персоналом за майбутніми посадами. Наступним кроком буде розробка профілів компетенцій за посадами або іншими словами – діаграм значущості компетенцій для посад, які представлятимуть собою графічне зображення моделей компетенцій залежно від можливих стратегій розвитку організацій і відповідних їм стратегій управління персоналом.
Схожі презентації
Категорії