X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ФОНЕТИКА І ПРАВОПИС Творчі завдання з української мови

Завантажити презентацію

ФОНЕТИКА І ПРАВОПИС Творчі завдання з української мови

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 3 – 4 КЛАСИ Першотравенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №4 ФОНЕТИКА І ПРАВОПИС Сердюченко О.С.

Слайд 2

Вправа 1 Подані слова розставте за алфавітом і запишіть у дві колонки. Сад, вишенька, жайворонок, зерно, холодно, ліс, листопад, переліт, зранку, зовсім, доверху, чисто, здогад, личко, лицар, жоржина, щітка, шланг, віз, горб, радощі, цукор. Степ, стебельце, вівчар, зола, жар, вилов, відліт, вище, хороше, удруге, числа, яйце, підніс, палац, питання, відступ, виступ, відплата, підрив, шарж, футляр, храм. З останніх букв записаних слів повинно скластися прислів’я

Слайд 3

Вишенька лицар Вилов підрив віз личко виступ підріс горб ліс вище стебельце доверху переліт вівчар степ жайворонок радощі відліт удруге жоржина сад відплата футляр здогад холодно відступ хороше зерно цукор жар храм зовсім чисто зола число зранку шланг палац шарж листопад щітка питання яйце Азбука – до мудрості дорога! Вперта праця все переможе! ПЕРЕВІРКА

Слайд 4

Вправа 2 1. Розставте прізвища в алфавітному порядку. Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Кметь, Кухаренко, Кальченко, Івченко, Зюков, Абашев, Січинський, Ухов, Опанасюк, Мстиславський. 2. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте речення.

Слайд 5

Абашев Кметь Гавриков Кухаренко Гжицький Мстиславський Заньковецька Опанасюк Зюков Січинський Івченко Ухов Кальченко Чубинський Бажаю вам успіху! ПЕРЕВІРКА

Слайд 6

Вправа 3 Вставте пропущені літери. Згрупуйте подані слова в два стовпчики: у перший – з літерою г, в другий - з літерою ґ. А рус, оріх, раніт, ава, валтом, асло, алоп, радус, ордощі, іпноз, роно, роз ін, отліб (ім’я), розно (місто), орох, уляш, анок, арно, ород, азети, едзь, авенятко, Оль ерд(ім’я), ел отати, урт, валт, алузь, фі олі- мі олі. З останніх літер прочитаєте українську народну приказку.

Слайд 7

Горіх горох аґрус ґуляш граніт гарно ґава ґанок гасло город ґвалтом ґавенятко галоп газети ґрадус Ольґерд гордощі гурт ґроно ґелготати гіпноз галузь ґотліб ґвалт розгін фіґолі-міґолі ґедзь Грозно Хто пізно ходить, сам собі шкодить! ПЕРЕВІРКА

Слайд 8

Вправа 4 Розставити слова за алфавітом. Галстук, вузол, в’язання, дружність, доповідач, вступ, доповісти, вінок, галявина, дзюркіт, гомін, гам, дріт, вітер, ворона, горобець, динамо, гантелі. Якщо ви правильно розставили слова, то з їхніх останніх букв повинно скластися давнє латинське прислів’я. Запишіть його.

Слайд 9

Вінок гантелі вітер гомін ворона горобець вступ дзюркіт вузол динамо в’язання доповідач галстук доповісти галявина дріт гам дружність Крапля камінь точить! ПЕРЕВІРКА

Слайд 10

Вправа 5 Випишіть підряд у три колонки: 1) слова, у яких звуків і букв порівну; 2) слова, у яких звуків менше, ніж букв; 3) слова, у яких звуків більше, ніж букв. Явір, огороджений, впроваджую, ходжу, мряка, гребінь, щедрий, малюк, юрба, динька, знаємо, оцінювати, безкраїй, сяють. Підкресліть у кожному слові другу від початку букву. Якщо ви правильно розставили слова, то з цих букв,виписаних підряд, складеться народне прислів’я. Запишіть його.

Слайд 11

Впроваджую огороджений явір Мряка ходжу щедрий Малюк гребінь юрба Оцінювати динька знаємо Сяють безкраїй Праця гори верне! ПЕРЕВІРКА

Слайд 12

Вправа 6 Випишіть у три колонки слова, у яких: 1) звуків і букв порівну; 2) звуків менше, ніж букв; 3) звуків більше, ніж букв. Радію, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об’їзд, сім’я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати. З перших букв повинен скластися вислів Максима Горького.

Слайд 13

Праця дзюркіт радію рідня жолудь авіалінія алюміній емальований дощ цятка розбуджений об’їзд ячмінь електродзвоник сім’я льон троє обсаджувати ідея Праця – джерело радості! ПЕРЕВІРКА

Слайд 14

Вправа 7 Випишіть підряд спочатку всі односкладові слова, потім всі двоскладові, трискладові і т.д. Обрій, сніг, озимина, вітер, бульдозер, екіпаж, ось, екран, лисенятко, йоржик, обмерзнути, заметіль, гойдалка, лід, сріблитися, унормований. Якщо ви правильно розташували слова, то з їхніх перших букв повинно скластися закінчення вислову М.Стельмаха :”Людина без мрії – це…”. Запишіть вислів.

Слайд 15

Сніг, ось, лід, обрій, вітер, екран, йоржик, бульдозер, екіпаж, заметіль, гойдалка, озимина, лисенятко, обмерзнути, сріблитися, унормований. “Людина без мрії – це соловей без голосу” ПЕРЕВІРКА

Слайд 16

Вправа 8 Випишіть підряд у колонку тільки ті слова, у яких є закритий склад. Підкресліть цей склад. Зима, січень, метелиця, наметений, білити, іній, кукурудза, кучугури, замети, гребінь, ожеледь, дорога, війнути, завія, віхола, іскристий, ходжу, йшов. З перших букв виписаних вами слів повинен скластися синонім до слова ХУРТОВИНА.

Слайд 17

Січень ожеледь наметений війнути іній іскристий гребінь йшов Хуртовина – сніговій. ПЕРЕВІРКА

Слайд 18

Вправа 9 Запишіть у дві колонки слова, які починаються: на м’який приголосний; на твердий приголосний. Діл, степ, косар, сію (від сіяти), чашка, йод, ярус, тюль, палац, юнак, щастя, лялька. З останніх букв прочитаєте закінчення вислову О.Довженка: “Немає в світі нічого радіснішого й приємнішого, ніж…”

Слайд 19

Діл степ сію косар йод чашка ярус палац тюль щастя юнак лялька “Немає в світі нічого радіснішого й приємнішого, ніж ЛЮДСЬКА ПРАЦЯ” ПЕРЕВІРКА

Слайд 20

Вправа 10 Запишіть у ліву колонку слова тільки з м’яким приголосним, у праву – з пом’якшеним. Дім, залюбки, покіс, об’єм, батьки, бюджет, місто, зір, вітер, помаленьку, лікар, бюро, боротьба, екіпаж, гірка, гиків, ряст, вогонь, гравюра. Якщо ви правильно розподілили слова, то з їхніх останніх букв прочитаєте вислів М.Рильського. Запишіть його.

Слайд 21

Дім покіс залюбки бюджет об’єм місто батьки вітер зір бюро помаленьку екіпаж лікар гірко боротьба гиків ряст гравюра вогонь Ми миру рать сторожова! ПЕРЕВІРКА

Слайд 22

Вправа 11 Подані в звуковому записі слова запишіть буквами. Розставте їх строго за алфавітом. [гайі], [йегер], [зграйі], [дз’об], [джерело], [хл’упати], [йасніти], [криштал’], [йасен], [йеднайте], [гаразд], [йідал’н’а], [боршч], [втрет’е], [вт’агтис’], [самотойу], [зйасований], [злам], [снар’ад], [вйал’іст’]. З останніх звуків (не букв!), вимовлених підряд, повинні утворитися п’ять слів (3 іменники, прик – метник і сполучник) – продовження вислову видатного педагога В.О.Сухомлинського :’’У праці - …”

Слайд 23

Борщ ч єгер р снаряд д втретє е єднайте е хлюпати и втягтись с’ зграї і ясен н в’ялість т’ злам м ясніти и гаї і з’ясований й гаразд д їдальня а джерело о кришталь л’ дзьоб б самотою у У праці – честь і добре ім’я людини! ПЕРЕВІРКА

Слайд 24

Вправа 12 Поділіть слова за складами й поставте в них наголос. Випишіть підряд у три стовпчики слова з наголосом: на першому складі; на другомі складі; на третьому складі. Ізвечора, ланцюжок, травень, аромат, могутній, мальовничий, озеро, йоржик, ущільнений, розкраяти, активність, Єнісей. З перших букв має скластися друга частина прислів’я “Хто знання має, …”

Слайд 25

Травень ізвечора ланцюжок озеро могутній аромат йоржик ущільнений мальовничий розкраяти активіст Єнісей Хто знання має, той і мур ламає! ПЕРЕВІРКА

Слайд 26

Вправа 13 Вставте пропущені букви. Слова випишіть у дві колонки: 1)з вставленими буквами Е та Є; 2) з вставленою буквою О. Осінь – ос.ні, опір – оп.ру, спік – сп.кла, корінь – кор.ня, звів – зв.ла, рокіт – рок.ту, Чергігів – Черніг.ва, Ананьїв –Анань.ва, темінь – тем.ні, узвіз – узв.зу, пішохід – пішох.да, Снячів–яч.ва, ремінь – рем.ня, в’їдливість –в’їдлив.сті. Підкресліть у виписаних словах другу від початку букву. Якщо ви правильно виконали вправу, то з цих букв прочитаєте пропущені два слова у вислові К.Паустовського: “Усе навколо нас…”

Слайд 27

Осені опору спекла рокоту кореня Чернігова звела узвозу Ананьєва пішохода темені в’їдливості Снячева ременя «Усе навколо нас сповнене поезії» ПЕРЕВІРКА

Слайд 28

Вправа 14 У поданих словах замість крапок вставити префікс З – або його форми С-, Зі-. Випишіть підряд слова спочатку з С-, потім із З- і нарешті із Зі-. …кис, …годен, …сохла, …хов, …терті, …в’яла, …шиток, …верхньо, …фотографований, ..важ, …гин, …постерігач, …грів, …повна, …малку, …ріс, …сип, …споду, …тис, …дер. Якщо ви правильно виконали вправу, то з останніх букв записаних слів прочитаєте закінчення прислів’я: “Сплануй…”

Слайд 29

Скис, схов, стерті, сфотографований, спостерігач, сповна, стис, згоден, зсохла, зшиток,зверхньо, зваж, згин, змалку, зріс, зсип, здер,зів’яла, зігрів, зісподу. «Сплануй свій час на кожну справу» ПЕРЕВІРКА

Слайд 30

Вправа 15 У поданих словах замість крапок вставте З бо С. Слова запишіть у дві колонки: 1)з вставленою буквою З; 2)з вставленою буквою С. Ро..пис, вро…сип, …кат, …цементувати, ро…чин, …формувати, …тискач, …чепити, ро…кис, …прожогу, …пад, бе…крилість, …ковзко, …сох, ро…сунув, …чавити, …хов, ро…сіл, …шити, …тав, не…проста, ро…тин, бе…платно. З останніх букв виписаних слів прочитаєте вислів Й.В.Гете.

Слайд 31

Розпис розсіл скат врозсип зшити сформувати зцементувати розтин стискач розчин безплатно спрожогу зчепити спад розкис сковзко зкрилість став зсох неспроста розсунув зчавити Спинись, хвилино, ти чудова! ПЕРЕВІРКА

Слайд 32

Вправа 16 Прочитайте слова, подані в звуковому записі. Запишіть їх буквами у дві колонки: у ліву – з м’яким знаком у кінці, у праву – без м’якого знака. [н’іч], [пов’ін’], [ранец’], [аптекар], [степ], [обрій], [арт’іл’], [ціл’], [йал’івец’], [л’іхтар], [цит’], [опис], [електродрил], [в’іс’], [жолуд’], [дрож], [автор], [емал’]. Якщо ви правильно згрупували слова, то з їхніх початкових букв прочитаєте крилатий давньоримський вислів.

Слайд 33

Повінь ніч ранець аптекар артіль степ ціль обрій ялівець ліхтар цить опис електродриль дрож вісь автор жолудь емаль Праця – це вже насолода! ПЕРЕВІРКА

Слайд 34

Вправа 17 Запишіть слова у дві колонки: у які вставили м’який знак; у які не треба вставляти м’якого знака. Кавказ…кий, тюр…ма, астрахан…ський, різ…бяр, арал…ський, камін…чик, ремін…чик, щіл…ний, емул…сія, мален…кий, електропаял…ник, астрахан…ці, щонаймен…ше, нян…чити, еконо – міч…ний, шахтарс…кий, емал…ований. З перших букв прочитаєте крилатий вислів.

Слайд 35

Кавказький тюрма різьбяр астраханський аральський камінчик щільний ремінчик емульсія астраханці маленький щонайменше електропаяльник економічний няньчити шахтарський емальований Краще менше – та краще! ПЕРЕВІРКА

Слайд 36

Вправа 18 Усно з’ясуйте звуковий склад поданих слів. Випишіть спочатку слова, у яких є звук [й], потім – у яких звука [й] нема. Нюх, тім’я, абсолютно, шлях, об’їзд, їздити, алюр, жереб’ятко, абияк. Якщо ви правильно виписали слова, то з їхніх перших букв повинно скластися друга частина прислів’я: “Хліб і каша-…”

Слайд 37

Тім’я нюх об’їзд абсолютно їздити шлях жереб’ятко алюр абияк “Хліб і каша – то їжа наша”. ПЕРЕВІРКА

Слайд 38

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова