Психолого-педагогічна підтримка обдарованих учнів та проектування їх особистісного розвитку
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Психолого-педагогічна підтримка обдарованих учнів та проектування їх особистісного розвитку Майборода О.Б., директор ЦППіСР Київського РУО
Цілі психологічного супроводу створення та апробація психодіагностичної системи (комплексу психодіагностичних методик) пошуку обдарованих дітей з використанням сучасних досягнень психологічної науки; створення системи психолого-педагогічного супроводу обдарованих дітей в навчальних закладах району в умовах диференційованого та індивідуального навчання; забезпечення можливостей самовираження та самореалізації обдарованих дітей в різних видах діяльності; надання психологічної допомоги обдарованим дітям, їх батькам і педагогам
Система психологічного супроводу програми «Обдарована молодь» ОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ Розвиток дітей у системі дошкільного навчання Розвиток обдарованих дітей в середній школі та на етапі професійного самовизначення Розвиток обдарованих дітей у родині Розвиток обдарованих дітей початкової школи
Розвиток дітей у системі дошкільного навчання МЕТА: забезпечення психологічної підготовки дошкільних установ до виявлення та психологічної допомоги обдарованим дітям підбір діагностичних методик для виявлення творчого потенціалу дітей, аналіз отриманих результатів сприяння розвитку спеціальної обдарованості (музичної, художньої, спортивної тощо) підбір діагностичних методик для виявлення творчого потенціалу дітей, аналіз отриманих результатів
Розвиток обдарованих дітей початкової школи МЕТА: забезпечення можливостей самовираження і самореалізації обдарованих дітей у різних видах творчості підбір діагностичних методик для виявлення творчого потенціалу дітей початкової школи виявлення рівня творчих можливостей учнів, особистісних особливостей, інтересів та здібностей проведення психологічної просвіти серед наставників (класоводи, керівники гуртків, вчителі групи продовженого дня) обдарованих учнів
Розвиток обдарованих учнів середньої школи та на етапі професійного самовизначення МЕТА: розвиток здібностей обдарованої молоді створення банку діагностич них методик для виявлення ОД підбір діагностич них методик для виявлення творчого потенціалу проведення комплексної діагностики соціально-комунікативного, інтелектуального та творчого розвитку учнів виявлення ОД за підсумками предметних олімпіад, участі в МАН і учнівських турнірах анкетуван ня педагогів з питань визначення ОД створення банку ОД шкіл району проведення просвітницької роботи з педагогами та батьками ОД проведення конкурсів, фестивалі, змагань розробка психологічних методів стимуляції, активізації творчої діяльності школярів
Розвиток обдарованих дітей у родині МЕТА: забезпечення психологічної підготовки батьків, яка необхідна для стимулювання розвитку потенційних творчих можливостей дитини підбір інформації для батьків про обдарованих дітей та розробка рекомендацій з питань організації їх виховання у родині проведення консультацій для батьків з питань особистісних особливостей обдарованої дитини та ознайомлення зі спеціальними психологічними заходами щодо попередження особистісних ситуацій, що травмують дітей
Основні етапи реалізації психологічного супроводження АНАЛІТИЧНИЙ ЕТАП Створення творчої групи; формування загальної точки зору щодо проблеми обдарованості ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП Створення системи виявлення обдарованих дітей ЕТАП РЕАЛИЗАЦІЇ Участь обдарованих дітей в конкурсах, МАН, олімпіадах ЕТАП МОНІТОРИНГУ Аналіз результативності роботи з обдарованими дітьми в районі, виработка рекомендацій ЕТАП СУПРОВОДЖЕННЯ Розробка системи роботы педагогів та батьків з обдарованими дітьми Навчання на розвиток створення додаткового інформаційного поля для розвитку обдарованих; індивідуальні програми навчання Просвіта педагогів групові, індивідуальні консультації; тренінги; семінари, засідання ШМО Просвіта батьків групові та індивідуальні консультації; тренінги
Проектування особистісного розвитку обдарованого учня будується на основі: комплексної діагностики; аналізу результатів діагностики; постановки тактичних навчально-виховних задач розвитку потенційних можливостей учня.
Робота з обдарованими учнями в системі проектування РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ корекційна робота з ізольованими та відторгнутими учнями консультації, групові тренінги, проведення корекційних заходів у класі де навчається обдарована дитина розвивальна робота розвивальні тренінги, залучення до участі в гуртках тощо сприяння педагогічному супроводу ОД просвітницька робота з вчителями з питань особливостей ОД, визначення методів їх розвитку, консультації з питань вибору стратегії навчання ОД
Результативність Створено районний банк психологічних методик виявлення здібностей дітей; створено районний банк корекційно-розвивальних програм з питань роботи з обдарованими дітьми; проводиться обмін досвідом практичних психологів навчальних закладів з питань організації роботи з обдарованими учнями
Схожі презентації
Категорії