Педагогічна рада – центр колективної професійної думки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Педагогічна рада в школі – це лабораторія педагогічної майстерності. Педагогічна рада повинна бути генератором цікавих ідей. Педагогічна рада – це орган, що поєднує всіх загальною турботою про сьогоднішній та завтрашній день школи, спонукає до пошуку, творчості, створює в колективі атмосферу довіри, взаєморозуміння й поваги.
Назвати фактори, що знижують результативність нарад. Фактори: люди заздалегідь не попереджені, тому не підготовлені, не читали додаткових матеріалів, не переглянули документів, що стосуються питань порядку денного; незручне, задушливе приміщення. Тверді стільці, погано видно робочий стіл президії; нарада проводиться у невідповідний час, наприклад, біля третьої години. Коли настає релаксаційний біологічний пік організму; забагато людей, учасники вдають, ніби дійшли згоди і погоджуються на все, аби швидше закінчити «маячню»; просування «прихованих цілей» ведучого, особливо особистісних.
Назвати фактори, від яких залежить ефективність нарад. Фактори: унікальність теми і цікава форма проведення; зміст; присутність тільки зацікавлених у проблемі людей, що робить їх не пасивними слухачами, а учасниками; підготовленість аудиторії до обговорення винесених проблем; підготовленість доповідачів.
Проведення засідання педагогічної ради – це своєрідна наука, режисерський талант, акторське мистецтво, що потребує інноваційних технологій та інтерактивних методів.
Функції педагогічної ради Управлінська: законодавча, експертно-контрольна. корекційна; Методична: інформаційна, аналітична, розвивальна, навчальна, активізаційна; Виховна: мотиваційна, органіцаційна; Соціально-педагогічна: комунікативна, інтегрувальна, координаційна, захисна.
Вимоги до педагогічної ради: - вплив наукової обґрунтованості й педагогічної грамотності на працю людей; - конкретність,єдність вимог, розрахованих на певний результат; - розуміння об’єктивної необхідності рішень усіма виконавцями; - створення належних умов для виконання прийнятих рішень; - добір виконавців рішення, урахування їхніх можливостей, особистісних рис, здібностей, досвіду; - визначеність у часі, організація проміжного й підсумкового контролю виконання рішень, реалізація рішень педради.
Напрями засідання педагогічної ради: - науково-педагогічний; - психолого-педагогічний; - тематичний; - підсумковий; - настановчий; - проблемний.
Інноваційні форми проведення педагогічної ради: - педрада-методичний день - педрада-диспут; - педрада-захист інновацій; - педрада-методична панорама; - педрада-круглий стіл; - педрада-ділова гра; - трибуна вільних думок; - педрада-презентаця; - творчий звіт окремого вчителя; - педрада-тренінг.
Етапи розробки та підготовки педагогічної ради Загальні етапи підготовки засідання: - вибір теми педагогічної ради на підставі аргументів (виявлена актуальна проблема); - складання загального плану проведення педагогічної ради; - проведення наради щодо розподілу організаційних питань, збору інформації про реальний стан реалізації вибраного питання й виконання завдань науково-методичного характеру; - збір показників, фактів. Підготовка доповіді.
Етап проведення: - вступне слово: аргументація щодо вибору теми педагогічної ради; - доповідь; - виступи, обговорення; - підбиття підсумків роботи педради адміністрацією; - прийняття рішення; - визначення термінів контролю за виконанням прийнятого рішення.
Під час підготовки рішення педагогічної ради враховують наступні моменти: Наукова обґрунтованість, педагогічна грамотність рішення; Конкретність, єдність вимог рішення, розрахованих на певний результат; Об’єктивна необхідність рішення, зрозуміла всім виконавцям, як основа залучення всіх членів колективу до його виконання; Створення необхідних умов для виконання рішення; Врахування індивідуальних особливостей виконавців; Визначеність у часі з обов’язковою перевіркою виконання.
Алгоритм підготовки педагогічної ради Оголошення тематики Окреслення вузлових проблем Визначення доповідачів Створення творчих груп Добір літератури Інформаційна діяльність Вивчення досвіду роботи вчителів Підготовка доповідей, виступів, проектів рішень, засобів демонстрації
Технологія засідання педради на основі роботи проблемних груп Етап розробки: - вибір теми педради на підставі аргументів (виявлена актуальна проблема); - складання загального плану проведення педради; - формування в колективі творчих проблемних груп; - проведення наради щодо розподілу організаційних питань, збору інформації про реальний стан реалізації вибраного питання й виконання завдань науково-методичного характеру; - повідомлення загального плану і питань, які підлягають обговоренню.
Етап підготовки творчих проблемних груп: - опанування теорії за визначеною проблемою; - анкетування, дослідження, інтерв’ю; - розробка пам’яток, рекомендацій; - підготовка пропозицій, рішень; - виготовлення наочності, презентаційних матеріалів.
Підготовка адміністрації: - відвідування уроків; - надання допомоги творчим проблемним групам у процесі їхньої підготовки до педагогічної ради; - проведення зрізів знань, анкетування; - вивчення документації.
Етап засідання: - виступ проблемної групи № 1; - обговорення рекомендацій; - виступ проблемної групи № 2; - обговорення рекомендацій; - прийняття рішення; - визначення термінів контролю за виконанням прийнятих рішень.
Завдання для груп Скласти алгоритм підготовки та проведення педагогічної ради у нестандартнїй формі. Група 1. Педрада на тему: «Вплив науково-методичної підготовки та професійної майстерності вчителя на результативність навчально-виховного процесу» Група 2. Педрада на тему: «Вплив оцінювання на психічний стан учнів»
Схожі презентації
Категорії