ПЕДАГОГІЧНА РАДА МЕТОДИЧНА ПАНОРАМА
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ШКОЛА – ЦЕ ПЕРЕДУСІМ УЧИТЕЛЬ В.О Сухомлинський ПЛАН ПЕДРАДИ І . Сутність педагогічної діяльності ІІ. “ Учитель” - звучить гордо ІІІ. Шкільний калейдоскоп I V. “ ДРІД”
І. СУТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Тенденції розвитку освіти 2. Вчитель у різні історичні часи 3. Основні функції освіти на сучасному етапі
ШКОЛА ОЧИМА ДІТЕЙ Рай для душі Коло друзів, які завжди підтримають Джерело знань Дорога в майбутнє Рідне,миле серцю місце Це дім, у якому друзі – брати, вчителі - батьки Рідне гніздечко Храм науки Світ знань та науки Друга домівка, друга родина Скарбниця знань Життя, любов, пізнання Всесвіту Навчальна практика для розуму людини Це майстерня, де формується думка Острів знань серед бурхливого океану - життя Океан науки, море умінь Велика і дружна сім “я
ДУМКИ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛА – ЦЕ ПАСІКА. ВУЛИКИ – КЛАСНІ КОЛЕКТИВИ. БДЖІЛКИ - НАШІ ВЧИТЕЛІ ТА УЧНІ. І КЕРУЄ НИМИ ВМІЛИЙ ПАСІЧНИК - НАШ ДИРЕКТОР ШКОЛИ. А ЦІЛЮЩИЙ МЕД – ТО РЕЗУЛЬТАТ КЛОПІТКОЇ ПРАЦІ : ЗНАННЯ НАШИХ УЧНІВ
ІІ. Учитель- це звучить гордо В широкому смислі слова – всі ті, хто готує підростаюче покоління до життя і праці У вузькому смислі – спеціально підготовлені люди, які в навчальних закладах здійснюють педагогічний процес.
У + Читель «У» –– Світло, Слово, Життя, Любов, Знання, Мудрість. «Читель» – Чоло, Дух. У + Читель – Дух, що творить, випромінює, дарує Світло, знання, Любов, Життя, Мудрість. У + Чень – Дух, що шукає, приймає Світло, Життя, Любов, Знання, Мудрість. «РОК» – Доля. У + РОК – Світло Долі, Життя Долі. Доля, що зароджується через Світло, через Слово, через Життя, через Любов, через Знання.
Функції вчителя у суспільстві Дидактична - передача знань учням,але сучасна наука доводить,що вчитель повинен не тільки передавати знання, але й вчити їх здобувати. Розвивальна - створення сприятивих умов для розвитку творчого потенціалу учня, для його саморозкриття та самоствердження. Виховна – організація діяльності дітей і переведення загальнолюдських цінностей у свідомість і досвід поведінки учнів. Інші функції вчителя: посередницька корекційна діагностична координаційна
ІМІДЖ ВЧИТЕЛЯ Імідж - це уявлення про людину, що складаються на основі її зовнішнього вигляду, звичок, манери говорити, менталітету, вчинків та ін. Складові іміджу Образ (те, що виникає із появою людини в колективі й залишається, коли людина йде). Зовнішній аспект (манери, хода, жести, міміка, одяг, зачіска). Внутрішній аспект (інтелект, думки, ерудиція, духовність, інтереси). Процесуальний аспект (темперамент, темп, пластичність, діяльність, емоції). Основа іміджу (позиції, настанови)- повинна відповідати психології переможця: висока самооцінка; оптимізм; віра в добро; уміння відчувати те, що відбувається, й бути причетним до цього; уміння змінюватися, сприймати нове. Види іміджу Сприйманий - це те, як нас бачать інші, як до нас ставляться. Необхідний: особистісний (образ людини з її внутрішніми якостями); професійний (образ людини в професійній характеристиці).
Характеристики іміджу Професійна компетентність Професійна компетентність - це володіння необхідними знаннями, уміннями, навичками, що визначають сформованість педагогічної діяльності, спілкування й особистості як носія певних цінностей та ідеалів. Педагогічна ерудиція - це своєрідний запас знань, що учитель застосовує для розв'язання педагогічних ситуацій як сукупність зовнішніх і внутрішніх умов. Педагогічна ситуація визначається самим педагогом у взаємодії з учнями й взаємодії школярів між собою. Педагогічне мислення й інтуїція необхідні вчителеві для передбачення розвитку ситуації без повного її аналізу. Педагогічна рефлексія - це здатність учителя подумки уявити ситуацію, що виникла в дитини, і на цій основі скласти уявлення про себе. Педагогічна рефлексія дозволяє відповісти на питання: «Що в мене вийшло?», «Що не вдалося?», «Як зробити, щоб було ще краще?». Педагогічна імпровізація допоможе вчителеві знайти несподівані рішення й миттєве втілення. Педагогічний імпровізації властива миттєвість, єдність інтуїтивного й логічного. Педагогічне спілкування, що є і компонентом професійної компетентності, і компонентом іміджу вчителя, спрямоване на створення сприятливого психологічного клімату на уроці.
немає людей більш допитливих, невгамовних, більш одержимих думками про творчість, як учителі Т В О Р Ч И Й П О Р Т Р Е Т
О Б Р А З С У Ч А С Н О Г О В Ч И Т Е Л Я Найголовніше у навчанні та вихованні – це вчитель, образ його мислення А.Дістервег
результати анкетування учнів 5 – 11 класів “ ВЧИТЕЛЬ ОЧИМА ДІТЕЙ «Чи є серед вчителів такі, до яких Ви звертаєтесь при виникненні проблем?» Так Так, але коли виникають проблеми у навчанні Так, але тільки при виникненні особистих проблем Ні «Чи є серед вчителів ті, на кого Вам би хотілося бути схожими?» Так Ні Важко відповісти «Чи спілкуєтесь Ви з вчителями у позакласний, позашкільний час?» Так, часто, на вечорах відпочинку, екскурсіях, у приватних бесідах Так, під час класних зборів Спілкуюсь тільки у крайньому випадку Інше (що саме?)_________________________________________ Чи виникають у Вас проблемні ситуації, непорозуміння з вчителями?» Так Час від часу Ні Інше (що саме?)________________________________________ «Чи доводилось Вам чути розмови про те, що «сьогодні вчитель не той що раніше», «вчителями стають всі хто завгодно» тощо?» Так, досить часто Так, інколи Ні
«Чи престижна, на Вашу думку, професія вчителя в українському суспільстві?» Так. Вважаю цю професію високопрестижною Так. Вважаю цю професію досить престижною Ні «Чи хотіли би Ви обрати професію вчителя?» Так Ні Не визначився з вибором професії «Чи згодні Ви із твердженням: «Сьогодні комп’ютер може замінити вчителя» Так Важко відповісти Ні «Як саме Ваші батьки найчастіше спілкуються з вчителями?». Зустрічаються особисто Спілкуються по телефону Під час проведення батьківських зборів Взагалі не спілкуються Інше (як саме?)__ «Як саме Ваші батьки найчастіше спілкуються з вчителями?». Зустрічаються особисто Спілкуються по телефону Під час проведення батьківських зборів Взагалі не спілкуються Інше (як саме?)__
С Е Н К А Н В Ч И Т Е Л Ь НАПОЛЕГЛИВИЙ МОБІЛЬНИЙ ТВОРИТЬ ВИХОВУЄ УДОСКОНАЛЮЄТЬСЯ ПЕРЕБУВАЄ У ПОСТІЙОМУ ПОШУКУ МИТЕЦЬ
" Д Р І Д " - ДОСВІД ( ЩО РОБИЛИ, ЩО ПАМ ‘ ЯТАЄТЕ ) - ІНФОРМАЦІЯ ( ЯКУ ІНФОРМАЦІЮ ОТРИМАЛИ, ЯКІ ВИСНОВКИ ЗРОБИЛИ ) - РЕФЛЕКСІЯ ( ВІДЧУТТЯ, РЕАКЦІЯ ) - ДІЇ ( ЯК ВИКОРИСТАТИ ЗНАННЯ НА ПРАКТИЦІ )
Схожі презентації
Категорії