Які члени речення називаються однорідними?
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
О д н о р і д н и м и називаються: слова, поєднані сурядним зв’язком, рівноправні, граматично незалежні одне від одного; у реченні залежать від того самого слова, відповідають на те саме питання, виконують однакову синтаксичну функцію.
Наведіть приклади речень з однорідними: а) підметами; б) присудками; в) додатками; г) означеннями; д) обставинами.
О д н о р і д н і ч л е н и п о в’ я з у ю т ь с я в р е ч е н н і: а) сполучниковим зв’язком; б) безсполучниковим зв’язком; в) змішаним зв’язком.
Найчастіше однорідні члени вимовляються перелічувальною інтонацією: однаковим тоном, окремо або парами. При протиставленні однорідних членів перший з них вимовляється висхідною інтонацією, а другий – спадною. Схема: , та
Цілевизначення: дізнатися, які означення слід вважати однорідними та неоднорідними; вчитися відрізняти однорідні означення від неоднорідних; правильно розставляти розділові знаки між однорідними членами речення; правильно інтонувати речення з однорідними й неоднорідними означеннями;
вчитися використовувати однорідні й неоднорідні означення у мовленні; розвивати творчі вміння: складати міні-твори-описи з використанням однорідних і неоднорідних означень; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.
ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ: Чим відрізняються однорідні й неоднорідні означення? Проілюструйте різницю прикладами.
Простежте вживання коми і сполучників при однорідних і неоднорідних означеннях. Зробіть висновок.
Синтаксичний розбір простого речення Темно-попелясті розірвані хмари полохливо бігли по обважнілому небі (М.Стельмах).
Зима (одн.) ____________та________________. Зима (неодн.) ______________ ____________. Крига (одн.) ____________, _______________. Крига (неодн.) ____________ ______________. Вітер (одн.) ____________, ________________. Вітер (неодн.) ___________ _______________.
Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок Доведіть або спростуйте думку про те, що в поданому реченні означення є однорідними і між ними вживається кома. Непроглядна ? шалена заметіль люто висвистувала і завивала, біснуючись над степом. Схарактеризуйте означення, використані в реченні. Ясне проміння сонця висвічувало на опушених інеєм високих гілках жовто-зеленими, червоно-синіми іскорками.
Яку пізнавальну інформацію отримали на уроці? Які завдання були найбільш цікавими? При виконанні яких завдань відчували труднощі? Рефлексія
Схожі презентації
Категорії