Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ТЕСТ-ЕКСПРЕС Фонетика – це розділ мовознавства, який вивчає… Орфоепія – це розділ мовознавства, який вивчає… В українській мові всього налічується звуків мови … З них голосних … З них приголосних … Завжди позначають два звуки літери… Не позначає звука літера… Буквосполучення дз і дж позначають два звуки … Букви я, ю, є, позначають два звуки… Букви у словах подвоюються, а звуки – … Подовження у транскрипції позначається знаком... Завжди м’яким в українській мові є приголосний звук …
ПЕРЕВІР СЕБЕ звуки вимову звуків 38 6 32 щ «ща» та ї «ї» ь, «м’який знак» на межі префікса і кореня на початку слова чи складу подовжуються двома крапками [ й ]
ТЕМА: Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі МЕТА: домогтися засвоєння учнями знань про правильну вимову приголосних звуків та правильне позначення їх на письмі; розвивати орфоепічні, орфографічні, риторичні уміння учнів, навички правопису
ВПРАВА - СПОСТЕРЕЖЕННЯ [ н′ і х т′ і ] [ п о д р у з′ ц′ і ] [ б о р о д′ б а ] [ л е х к о ]
Що ж потрібно зробити для того, щоб не помилитися в написанні слів, звучання яких не збігається з написанням? ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ:
Уподібнення приголосних дзвінкі глухі глухі дзвінкі шиплячі свистячі роз, без [с] м‘який пом‘якшує попередній
“З ким поведешся, того й наберешся ” Дзвінкі оглушуються. Глухі стають дзвінкими. Префікси роз-, без- звучать перед глухими з [с]. Шиплячі звучать як свистячі. Відбувається уподібнення за м’якістю.
Вправа № 1 (Вставте правильні літери) Бері…ка, стру…ка, кі…тистий, ми…тіти, поле…шення, моло…ьба, хо…ьба, мабу…ь, ко…ьба. з ж г г г т д т с
Вправа № 2 (Прочитайте слова, дотримуючись правил орфоепії) Воркотлива голубка, срібна ложка, великий рюкзак, смішний анекдот, низька призьба, надійна подружка.
Вправа № 3 (Перепишіть прислів'я. Подані у транскрипції слова запишіть орфографічно і поясніть спосіб перевірки) 1. У [ к н и з ′ ц ′ і ] кохайся – розуму набирайся. 2. Молодому тепліше в [ c о р о ц′: і], ніж старому в каптані. 3.Хто збився з дороги, той радий і [c т е з′ ц′ і] 4. Сухий березень, теплий квітень, [ в о х к и й ] май – буде хліба урожай.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Встали рівно біля парт, Починаємо наш старт. Руки вгору - руки вниз. Подивились пильно скрізь. Піднялись, понагинались І здоровими зостались. Головою покрутили І тихенько всі присіли.
ПІДСУМОК УРОКУ Сьогодні на уроці я дізнався, що…. Мені запам’яталося, що… Тепер я знаю, що для перевірки правильного написання потрібно… На уроці мені найбільше сподобалося…
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Вивчити правило за вашою схемою. 2. Вправа 248, або (на вибір) твір-мініатюра «Колискова мого дитинства»
Схожі презентації
Категорії