Вимоги до сучасних уроків української мови, їхня типологія, структура
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Сучасний урок активно впливає на розвиток пізнавальних і творчих здібностей особистості. Велика увага приділяється розвиткові пізнавальної діяльності учнів, логічного й критичного мислення. На уроці мови необхідно постійно актуалізувати, розширювати й систематизувати знання, уміння й навички, що забезпечують формування всіх різновидів комунікативної компетенції – мовленнєвої, мовної, соціокультурної та діяльнісної.
У сучасній дидактиці існує кілька підходів до класифікації уроків : дидактичною метою ; за метою організації пізнавальної діяльності; за основними етапами навчального процесу; за методами навчання; за способами організації навчальної діяльності учнів Дидактична мета є найважливішою складовою, пусковим моментом процесу навчання, тому класифікація за цією ознакою найбільш близька до реального уроку. У цій класифікації розрізняють: уроки вивчення навчального матеріалу; уроки формування і вдосконалення вмінь та навичок; уроки закріплення та застосування знань, умінь та навичок; уроки узагальнення та систематизації знань; уроки контролю і корекції знань, умінь та навичок; комбіновані уроки.
Урок контрольної роботи 1.Повідомлення перевірки та способів її проведення 2.Самостійне виконання учнями контрольної роботи 3. Відповіді учнів на запитання вчителя 4. Підсумок уроку 5. Завдання додому
Технологія сучасного уроку є необхідною ланкою схеми учень – технологія - учитель, за якою вчитель стає педагогом - технологом, а учень – активним учасником процесу навчання. Організація сучасного уроку спирається на інтерактивну технологію-таку організацію навчального процесу, за якої стає обов’язковою участь кожного учня в колективному взаємодоповнювальному, взаємодіючому процесі навчального пізнання: адже учень повинен відзвітуватися про виконання поставленого перед класом чи групою навчального завдання. Використання сучасних технологій навчання спричинило й технологічні вимоги до уроку,що відбивають увесь процес навчання. Сучасна технологія уроку вимагає чіткого спрямування на загальний інтелектуальний розвиток учня: які прогалини в знаннях, уміннях і навичках буде заповнено, а що буде відновлено - що вимагає суттєвого осмислення і запам’ятовується, які конкретні цілі буде поставлено й виконано.
Не менш важливим є організаційне матеріальне та методичне забезпечення уроку: - чітка організація класу; - підготовка учнів до уроку; - заздалегідь дібраний дидактичний матеріал і наочні посібники; - продумана чітка структура уроку ( методи, прийоми, форми роботи). Технологічний підхід до уроку дає можливість конструювати такий навчальний процес, який би відповідав змісту, меті і навчальним цілям, що ставить перед собою й учнями вчитель. Розробка технології уроку розкриває творчі можливості вчителя української мови і передбачає: постановку мети; визначення змісту; оптимальний вибір форм, методів і засобів навчання; розробку структури і змісту уроку, спрямованих на ефективне розв’язання дидактичних завдань.
Схожі презентації
Категорії