Вимоги, які висуваються часом до психологічних та педагогічних якостей учителя на сучасному етапі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вимоги, які висуваються часом до психологічних та педагогічних якостей учителя на сучасному етапі. . Живе лиш той, хто не живе для себе, Хто для інших виборює життя. В. Симоненко
Учитель - головна фігура оновлюваної національної школи Педагог – представник однієї з найбільш соціально значимих людських професій, праця якого спрямована на розвиток і формування людини. Досягнення мети сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом учителя, його загальною та професійною культурою, без яких неможливе вирішення наявних проблем навчання та виховання відповідно до нових освітніх парадигм .
Сучасному учителеві необхідні гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін умов життя. А це можливо лише за умови високого рівня професійної компетентності, наявності розвинених професійних здібностей. Ця проблема зафіксована у державній національній програмі "Освіта", де наголошується, що один з головних шляхів реформування освіти полягає в необхідності "підготовки нової генерації педагогічних кадрів, підвищення їх професійного та загальнокультурного рівня" . У Концепції загальної середньої освіти зазначена необхідність розв'язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне і професійне зростання, уміє досягти нових педагогічних цілей.
Однією з головних задач своєї діяльності адміністрація школи вважає розвиток професійних компетентностей вчителя. Професійна компетентність характеризується рівнем сформованості у педагогічного працівника професійно необхідних знань та вмінь. А професійна майстерність – це сукупність певних якостей особистості вчителя, які зумовлюються високим рівнем його психолого-педагогічної підготовки, здатністю вирішувати педагогічні завдання (навчання, виховання та розвитку школярів).
Для потенціалу сучасного вчителя мають бути характерними: - Високий рівень загального розвитку (розуміння сьогоднішніх соціально-політичних і економічних перетворень, науково-філософський світогляд, глибокі знання, висока загальна професійна культура, соціальна активність, зрілі етичні погляди). - Професійне покликання (любов до дітей, потреба навчати і виховувати, захоплення педагогічною роботою, творче ставлення до роботи, потреба в одержанні знань, у формуванні вмінь і навичок професійної діяльності). - Професійно важливі якості (педагогічні здібності, готовність до особистісно-професійного саморозвитку, гуманістична спрямованість діяльності, вміння швидко орієнтуватися у педагогічній ситуації
Елементи майстерності класного керівника: Гуманістична спрямованість Широка підготовленість Знання дитячої психології Знання технології виховного впливу Організаторські вміння та навички Комунікативні здібності Висока духовна культура Емоційна стабільність
КЛАСНИЙ КЕРІВНИК – МАЙСТЕР! Любить дітей Доброзичливий Мобільний Толерантний Справедливий Поважає думку інших Вимогливий Комунікативний Справжній друг і порадник Ерудований Порядний у всіх відношеннях Володіє елементами майстерності класного керівника
КЛАСНИЙ! КЛАСНИЙ КЕРІВНИК! СПРАВЕДЛИВИЙ ПОРЯДНИЙ ДОБРИЙ ЖИТТЄРАДІСНИЙ ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАЄ ПОЧУТТЯ ГУМОРУ ОРГАНІЗАТОР КОРИСНИХ І ЦІКАВИХ СПРАВ ШНОВНА ЛЮДИНА ТАКТОВНИЙ БЕЗКОРИСНИЙ
ОЗНАКИ ВИГОРАННЯ Виснаження, утома Безсоння Негативні настанови Нехтування виконанням своїх обов'язків Зменшування апетиту чи переїдання Негативне самооцінювання Посилення агресивності Посилення пасивності Почуття провини
Професія вчителя — вічний екзамен, Глибокий і довгий, як сивий Дніпро. Професія вчителя — вічний екзамен На мудрість, на чесність, народність, добро. Хай вистачить вам і наснаги й здоров'я, Натхнення бажаєм без краю й кінця. і хай відгукнуться за все це любов'ю, Повагою, щирістю учнів серця. Успіхів вам і творчих злетів!
Схожі презентації
Категорії