Види складнопідрядних речень у приміщенні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Додаток до уроку 1 Презентація до уроку української мови з теми «Види складнопідрядних речень» у 9 класі Підготувала учитель Папка Л.О. 2012 рік
Мета: поглибити та узагальнити знання учнів про складнопідрядне речення та його види; формувати вміння визначати засоби зв’язку простих речень у складнопідрядному, види складнопідрядних речень, будувати схеми, використовувати в мовленні складнопідрядні речення різних видів; розвивати творчі здібності та мовленнєву культуру школярів, виховувати почуття поваги й шани до великого генія України Т.Г.Шевченка. Тема уроку. Види складнопідрядних речень
І мене в сім’ї великій, В сім’ї вольній, новій. Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом. Епіграф: Т. Шевченко
[ ] , що ( ) . ( Хто ) , [ ]. Якби ( ) , [ ]. [ ] , ( чия ) . [ , ( де ) , ] . ВІДПОВІДІ ДО ГРАФІЧНОГО ДИКТАНТУ
Завдання-дослідження Розквітло нове життя, так що старому нема вороття. Розквітло нове життя так, що старому нема вороття. так що так, що (підрядне наслідкове) ( підрядне способу дії) ЛІНГВІСТИЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ
Репродукція Фотографія або поліграфічне відтворення зображень (творів живопису, фотознімків тощо) Картина, малюнок, креслення, фотознімок тощо, виготовлені у такий спосіб. Психологічний процес відтворення того, що запам’яталося. У біології – відтворення організмом нових особин; розмноження. Лексичний тренажер
КАРТКА №1 Високий рівень Завдання. Розставити розділові знаки. Визначити види складнопідрядних речень. Побудувати схему останнього речення. Тарас Шевченко прийшов на світ коли ще скутий кригою синів у берегах Дніпро. Березень благословив першу сльозу немовляти що мов із серця упала Славутичу на груди і розтопила кригу. Перший крик тонесенькою тріщиною проліг у глибоких льодах щоб лавиною пустити древнім руслом праслов’янської ріки льодохід весняних надій. (Ярема Гоян)
Достатній рівень Завдання. Відновити поетичні рядки Т.Шевченка. Визначити види складнопідрядних речень. КАРТКА №2 1. Якби мені черевики, … 2. А матері на нас дивились Та говорили, … 3.Зацвіла в долині Червона калина, … 4. Будеш, батьку, панувати, …
Середній рівень Завдання. Установити відповідність між складнопідрядним реченням та його видом. КАРТКА №3 Де нема святої волі, не буде там добра ніколи. І стежечка, де ти ходила, колючим терном поросла. Прилинь, орле сизий, бо я одинокий. Якби-то далися орлинії крила, за синім би морем милого знайшла. А. Означальне. Б. Умови. В. Місця. Г. Причини. (З творів Т.Шевченка)
Тарас Шевченко прийшов на світ, коли ще скутий кригою синів у берегах Дніпро. Березень благословив першу сльозу немовляти, що, мов із серця, упала Славутичу на груди і розтопила кригу. Перший крик тонесенькою тріщиною проліг у глибоких льодах, щоб лавиною пустити древнім руслом праслов’янської ріки льодохід. (Ярема Гоян) 1 реч. Складнопідрядне речення з підрядним часу. 2 реч. Складнопідрядне з підрядним означальним. 3 реч. Складнопідрядне з підрядним мети. [ ], щоб ( ). КАРТКА – ВІДПОВІДЬ 1
КАРТКА – ВІДПОВІДЬ 2 1. Якби мені черевики, 2. А матері на нас дивились То пішла б я на музики. Та говорили , що колись Одружимо їх. (Підрядне умови) (Підрядне з’ясувальне) 3. Зацвіла в долині 4. Будеш, батьку, панувати, Червона калина, Поки живуть люди. Ніби засміялась Дівчина-дитина. (Підрядне часу) ( (Підрядне порівняльне)
Де нема святої волі, не буде там добра ніколи. В. Місця. І стежечка, де ти ходила, колючим терном поросла. А. Означальне. Прилинь, орле сизий, бо я одинокий. Г. Причини. Якби-то далися орлинії крила, за синім би морем милого знайшла. Б. Умови. (З творів Т.Шевченка) Ключ. 1-В, 2-А, 3-Г, 4-Б. КАРТКА – ВІДПОВІДЬ 3
Схожі презентації
Категорії