Відгук на висловлювання товариша
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: вчити аналізувати висловлювання товаришів з різних точок зору (зміст, логіка, послідовність викладу, культура мовлення); розвивати монологічне мовлення у процесі відповіді й рецензування; виховувати критичне ставлення до власного висловлювання та виступів товаришів, бажання вдосконалювати мовлення.
Бесіда. Які стилі мовлення вам відомі? Яка мета наукового стилю? Де він використовується? Які слова та речення для нього характерні?
«Мозковий штурм». Прослухайте тексти, визначте, до якого стилю мови належить кожний з них. Уривок 1.Улітку в теплі, погожі дні намагайтеся більше бути на свіжому повітрі - в лісі, біля річки. Купайтеся, але не до посиніння. Загоряйте, але не перегрівайтеся на сонці. Грайте в м'яча, в інші рухливі ігри. Ходіть у походи. Пам'ятайте: сонце, повітря і вода - найвірніші ваші друзі.
Уривок 2. Спеціальними дослідженнями доведено, що загартовані дівчатка і хлопчики рідше застуджуються і хворіють, ніж незагартовані. Чому запитаєте? Тому що здорове тіло повинно фізично працювати. Якщо воно не працює, то - знесилюється. Загартовуйтесь, і ідіть сонцю і вітру назустріч! «Мозковий штурм». Прослухайте тексти, визначте, до якого стилю мови належить кожний з них.
Уривок 3. Головне в загартуванні - поступовість. Почніть з малого. Вставайте рано, завжди в один і той самий час. обов'язково зробіть зарядку. Після зарядки розітріть тіло холодним мокрим рушником. З часом можна почати і обливання прохолодною водою. «Мозковий штурм». Прослухайте тексти, визначте, до якого стилю мови належить кожний з них.
Уривок 4. Надворі буяє тепле літо. Зеленіють дерева, щебечуть пташки. Голубінь ставка кличе покупатися. Вода ставка така прозора, що бачиш своє відображення в ній. Як же добре зануритись у її обійми! «Мозковий штурм». Прослухайте тексти, визначте, до якого стилю мови належить кожний з них.
Уривок 5. Чи вмієш ти відпочивати? Не дивуйся: для того, щоб відпочинок пішов на користь, треба навчитися відпочивати правильно. Спробуй розв'язати таку задачу. У двох приятелів був день відпочинку. Один ліг на диван, дивився телевізор з ранку до вечора. А його товариш до обіду відкидав сніг, потім рубав дрова, а увечері пішов на ковзанку. Хто з них краще відпочив і набрався сил? «Мозковий штурм». Прослухайте тексти, визначте, до якого стилю мови належить кожний з них.
Визначення вимог до відгуку (рецензії). Правильність відповіді за змістом (враховується кількість і характер помилок при відповіді). Повнота й глибина відповіді (кількість і якість наведених прикладів). У разі необхідності доповнити або виправити відповідь. Усвідомлення відповіді (враховується розуміння викладу матеріалу). Логічність викладу матеріалу (враховується вміння будувати цілісну, грамотну, послідовну розповідь). Використання додаткового матеріалу. Раціональне використання часу, відведеного на завдання. Наявність висновку.
Побудова висловлювання на лінгвістичну тему «Орфографія». Складання плану: а) Що таке орфографія? б) Для чого вона потрібна? в) Наш багаж (вивчені орфограми). г) Висновки Підготовка відповідей на задану тему. Заслуховування відповідей, рецензування та спільне оцінювання учнів.
Домашнє завдання Підготуйте відповідь на одне з питань. (В. Королів-Старий Казка «Хуха Моховинка» (Л.Т.Коваленко. Українська література. Підручник 5 клас. К. 2013, с.90) Напишіть рецензію-мініатюру на свою відповідь, поставте собі оцінку
Схожі презентації
Категорії