ПРИСЛІВНИК
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПРИСЛІВНИК: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль Урок вивчення нового матеріалу
Учні повинні знати: визначення прислівника, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні; Учні повинні вміти: розпізнавати, знаходити прислівники в реченні, ставити до них питання. Мета: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті, їх характеризувати (визначати значення, синтаксичну функцію); моделювати зв’язне висловлювання описового характеру, використовуючи знання про прислівник
Якою мірою? Коли? Як? Де? Близький, зблизька, приблизити, близько. Літній, улітку, літо. Зеленіти, зелень, зелено, зелений. Учорашній, учора. Три, втричі, троє, потроїти, трійка. Щасливий, щастя, щасливо.
Проблемне завдання: дайте визначення прислівника Виражає ознаку дії чи стану, ознаку іншої ознаки, рідше – ознаку предмета У реченні виступає обставиною Пов'язується з дієсловами та його формами, дієприкметниками та дієприслівниками, прикметниками, іншими прислівниками та з іменниками ПРИСЛІВНИК як самостійна незмінна частина мови Незмінність
Розряди прислівників Розряд На які питання відповідає Приклади Способу дії Як? Яким способом? Добре, погано, пішки, верхи, бігом Міри і ступеня Скільки? Наскільки? Якою мірою? Мало, багато, надвоє, зовсім, цілком Місця Де? Куди? Звідки? Тут, там, далеко, туди, вниз, угору, звідти, здалеку Часу Коли? З якого часу? До якого часу? Вчора, завтра, звечора, здавна, довіку, доти Причини Чому? Через що? З якої причини? Згарячу, спересердя, спросоння Мети Для чого? З якою метою? Навіщо? Навмисне, наперекір, напоказ
ВСЕ пізнається у зіставленні Мені затишно. У класі світло. У лісі морозно. Я мешкаю у затишній кімнаті. Класну кімнату залило світлом. У лісі тріщав лютневий мороз.
Писати … Мити… Читати… Спати… Кричати… Виглядати… В’язати… Пірнати… Святкувати… виразно елегантно голосно грамотно міцно глибоко чисто весело солодко Лінгвістична гра “Добери пару дієслову”
ПЕРЕВІР СЕБЕ Писати … Мити… Читати… Спати… Кричати… Виглядати… В’язати… Пірнати… Святкувати… виразно елегантно голосно грамотно міцно глибоко чисто весело солодко
Ве, не, ло, се; Но, не, руш, по; Да, ко, не, ле; Ку, вліт; Хто, ні; Ку, в, зим; Ру, вго; Би, а, що; Я, де, кий; Кін, цем, нець, кі; Від, час, ча, су; День, з, на, дня; У, рік, рік; Ні, без, ву, сум; До, чі, ре; У, раз, раз. Руч, го, лі; Ма, ння, нав. ГОЛОВОЛОМКА “Утвори прислівники!”
СХІДЦІ ПІЗНАННЯ З _ _ _ і В _ _ _ _ у Б _ _ _ _ _ ж З _ _ _ _ _ _ у С _ _ _ _ _ _ _ я П_ _ _ _ _ _ _ _ ю Б_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ у Зовні Влітку Босоніж Змалечку Спросоння Попідтинню Безперестанку П Е Р Е В І Р
Розподільний диктант “НАТРОЄ” розподіли в 3 колонки прислівники, що виражають: Розмовляти тихо; жити поблизу; дуже високий; лагідно дивитися; приїхати здалеку; чекати роками; сказати спересердя; трохи гіркий; ледве теплий; писати грамотно; виглядати молодо; вірити по-своєму; дуже грамотний; дивитися стоячи; прибирати заново. ознака дії ознака стану ознака іншої ознаки
(Як?) приходити на концерт (коли?) і спостерігати, як (як?) заповнюється зал. Входять (коли?) по одному, по двоє, (коли?) безперервний людський потік пливе тобі (куди?). Різні обличчя, вік і водночас – щось спільне в усіх… Але що? Спільне – чекання. Чекання щасливих хвилин, які здатна дати музика. Останні хвилини. Оплески, якими зустріли диригента. (Як?) сліпучо сяють люстри – буде видно кожен рух музикантів. І раптом – в залі повна темрява. “Прощальну симфонію” Гайдна слухають (коли?). Ще не знають, що за традицією вона виконується тільки при свічках. Гра “Віднови текст”
УСНЕ МАЛЮВАННЯ Розгляньте фото, складіть твір-опис, використовуючи прислівники, дієприкметникові та дієприслівникові звороти
Схожі презентації
Категорії