X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Прикметники

Завантажити презентацію

Прикметники

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема. Ступені порівняння прикметників. Стягнені і нестягнені форми. Написання складних прикметників Підготувала вчитель Бородянської спеціалізованої школи – загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів №1 Баришенко Лариса Іванівна

Слайд 2

Творче спостереження над мовним матеріалом у висловлюванні Визначте складні слова та ступені порівняння, що зустрілися в тексті. Який зміст передається з їх допомогою? Поясніть пунктуацію. Відомо, що давньогрецька культура була спрямована на формування досконалої людини, і важлива роль відводилася спорту. Змалечку дітей навчали не лише грамоти, музики, а й гімнастики. Найрізноманітніші змагання, найважливіші з-поміж яких Олімпійські ігри, були справжнім святом краси й мужності. Еллінські аристократи шанували не лише красу й фізичні можливості тіла, а й їх обов’язкове сполучення з моральними чеснотами (З журналу). Яка основна думка тексту?

Слайд 3

Самостійна робота аналітичного характеру Випишіть спочатку речення з прикметниками у формі вищого і найвищого ступенів, а потім із прислівниками в аналогічних формах. Що вам відомо про види ступенів порівняння та їх творення? 1. Швидше і швидше котилися хвилі, заливали все, розливались ширше і помалу заспокоювалися. Вони гомоніли все тихше і тихше, із їх гомону виникала пісня. 2. Квіти чим далі ставали чуйнішими і барвистішими. 3. Українська музика і поезія є найбільш розкішною, найбільш запашною з усіх квіток світової народної творчості. 4. Одеса — одне з найбільш театральних міст України. 5. Вони поспішали якнайшвидше вийти з лісу.

Слайд 4

Творча робота Подані прикметники поставте у формі вищого і найвищого ступенів. З двома-трьома (на вибір) складіть речення і запишіть. Дорогий, доступний, повільний, добрий, глибокий, потужний, тонкий, чистий, широкий, ясний.

Слайд 5

Диктант-переклад Перекладіть українською мовою і порівняйте способи творення ступенів порівняння якісних прикметників в обох мовах. Складіть із ними (на вибір) 2–3 речення і запишіть. Весёлый — веселее, тихий — тише, хороший — лучше — наилучший, великий — больше — самый большой, строгий — строжайший, близкий — ближайший, крайний — самый крайний, сильный — всех сильнее, приятный — приятнее всего, красивый — более красивый, звучный — менее звучный.

Слайд 6

Лінгвістичне спостереження Прочитайте складні прикметники, поясніть їх творення та правопис. Дієздатний, блідо-рожевий, велелюдний, високоякісний, фабрично-заводський, синьо-біло-червоний, доброзичливий, двохсотлітній, жовто-зелений, жовтогрудий, вищезазначений, повсякденний, півмісячний, загальнонародний.

Слайд 7

Вибіркове письмо Випишіть складні прикметники, що пишуться разом, в один стовпчик, а через дефіс — у другий. Поясніть їх творення і правопис. 2–3 речення (на вибір) запишіть у зошити, розкривши дужки. Поясніть пунктуацію. 1. Жадібно всмоктувала земля (життє)дайне тепло, тяглась до сонця незчисленними голками прорості, (ясно)фіалковими грона-ми бузку, смолистим листом тополь і синюватими стрілками сос-нових паростків. (Біло)крилими кораблями пливли (сліпучо) білі хмари, громадились над обрієм димчастими гірськими кряжами. 2. На півдні, біля неспокійного Чорного моря, запломеніли буй-ним вогнем (рожево)блакитні квіти мигдалю. 4. (Двадцятип’яти) годинний політ Германа Титова блискуче завершив серію до-сліджень з важкими (багато)тонними кораблями-супутниками. 5. На сучасному етапі і вчителі, і учні ведуть (науково)дослідницьку роботу. 6. Якими тільки барвами не грає степ у жнива! То (попе-лясто)жовтою житньою, то (мідно)червоною пшеничною, то (зелено)темним полиском кукурудзи, то (біло)пінною ряснотою гречки. Кожний колос від подиху вітру міниться проти сонця, утворюючи (зелено)(голубовато)(синьо)сірі кольори.

Слайд 8

Підсумок уроку Розкажіть про ступені порівняння прикметників і прислівників. Наведіть приклади на різні правила правопису складних прикметників. Поясніть орфограми та пунктограми в реченні. Літературно-меморіальний музей М. М. Коцюбинського — не лише сховище його спадщини, а й центр науково-дослідної роботи з вивчення творчості письменника.

Слайд 9

Домашнє завдання Складіть власну інтернет-сторінку з теми «Ступені порівняння прикметників і прислівників» у вигляді узагальнювальної схеми чи таблиці. Складіть словниковий диктант за темою «Правопис складних прикметників».  

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Українська мова