Правопис часток. Складання діалогу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Яскраві, тендітні квіти – Ви літа п’янкого діти. Поглянь, як кругом красиво! Квітує Земля на диво! Як квітнуть червоні маки, Чарівні, як очі мавки! (Л.Карпенко)
Фронтальне опитування. Що таке частка? Які ви знаєте частки? На які групи поділяються частки? Які частки пишуться окремо? Коли частки пишемо через дефіс? Що ви можете сказати про правопис частки ні-?
Схема морфологічного аналізу частки Записати частку. Групи часток: смислові модальні формотворчі словотворчі Якщо частка формотворча, то яку форму слова вона утворює. Якщо частка словотворча, то яку частину мови вона утворює.
Вправи на закріплення. 1. Гра “Світлофор” Учитель називає частки. Учні піднімають сигнальні картки відповідно до правопису слів: разом – зелену, через дефіс – жовту, окремо – червону. Щось, ніскільки, казна в чому, таки знав, тобто, хіба що, тільки-но, співай-бо, казна-який, нібито, небога, нехотя, не близько, не до речі.
2. Запишіть текст українською мовою. Розберіть кожну частку як частину мови. Весна. Что-то делаю, ничего не вижу в природе, ни за чем не слежу. Но чувствую, что кто-то ходит со мной желанный, и как о нём подумаешь – так хорошо становится. А бывает, что-то не клеится, плохо выходит, и в тоже время чувствуешь что-то хорошее. Вспомнишь о хорошем и поймёшь: это весна. (М.Пришвин)
Робота у групах на основі тексту. Прочитайте вірш. Виконайте такі завдання: 1-а група: випишіть частки й визначте до якої груп вони відносяться; 2-а група випишіть дві частки й розберіть їх як частину мови. Васильки Васильки у полі, васильки у полі, І у тебе, мила, васильки з-під вій, І гаї синіють ген на видноколі, І синіє щастя у душі моїй. Одсіяють роки, мов хмарки над нами, і ось так же в полі будуть двоє йти, Але нас не буде. Може, ми квітками, Може, васильками станем – я і ти. Так же буде поле, як тепер, синіти, І хмарки летіти в невідомий час, І другий, далекий, сповнений привіту, З рідними очима порівняє нас. (В.Сосюра)
Складання діалогу Пряма мова, що передає розмову двох осіб, називається діалогом. Найчастіше діалог будується так: запитання-відповідь. Розіграйте діалоги, використовуючи слова: чорнобривці, айстри, лілеї, троянди, барвінок, волошки, ромашка., мальви.
Підбиття підсумків уроку. З чого ми починали роботу на уроці? Що вам найбільше запам’яталося? сподобалося? Чи цікаво вам було на уроці?
Домашнє завдання. Випишіть з художніх творів речення з частками, згрупувавши їх за такими ознаками: вказівні, стверджувальні, заперечні, обмежувально-видові.
Схожі презентації
Категорії