ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕННЯ СЛІВ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕННЯ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
У фокусі будь-яких історичних казусів, несподіваних колізій чи курйозів, драм і трагедій завжди перебуває людина з її силою і слабкістю, моральними чеснотами і вадами. В. Смолій
Творче спостереження з елементам зіставлення 1.Прочитати уважно текст, що розміщений ліворуч. Визначити його тему. З’ясувати, яку функцію виконують. 2.Прочитати текст із випущеними виділеними частинами речень. Дослідити, що змінилося. 3.Виписати виділені компоненти зі словами, до яких вони належать. Визначити, якими членами речення вони виступають. иділені компоненти.
Колективна робота з опорною схемою 1.Розглянути схему. Дослідити, якого значення надають реченню відокремлені члени і чим вони виражені. 2.Поміркувати, чому не можуть бути відокремленими головні члени речення. Методичний коментар. Відокремлюватися можуть тільки другорядні члени, бо вони є додатковим повідомленням до основної думки, яка виражається головними членами речення. Тому головні члени не відокремлюються, бо вони є носіями основного повідомлення. 3.Скласти розповідь про види відокремлених членів. Проілюструвати її власними прикладами.
Відокремлені члени речення Відокремлені обставини Перечекавши небезпеку в немирівському замку Збаразького, Підкова знову повертається до своїх планів (Т. Чухліб) Відокремлені додатки На його дворі, замість похилої хатини, стояв веселий будинок (Панас Мирний) Відокремлені приклади мудра Кліо – високочола муза Історії й покровителька істориків – не вельми поспішає ділитися своїми секретами (В. Смолій) Відокремлені означення Людям, по-справжньому одержимим Історією, щастить почути від мудрої Кліо розповіді про нерозгадані таємниці (В. Смолій)
Вибіркова робота (інтонаційний практикум) 1.Виразно прочитати текст, додержуючи відповідної інтонації. Знайти речення з відокремленими членами. Виписати їх. 2.Провести спостереження над інтонацією речень з відокремленими членами. 3.Визначити вид відокремлених членів, скориставшись опорною схемою.
Творчий диктант з елементами відновлення 1.Відновити й записати текст, уставляючи замість крапок пропущені відокремлені члени. 2.Визначити їх види і з’ясувати, чим вони виражені. Довідка: нехтуючи пропонованими ворогом благами; професор Краківської академії Матвій Пійонтек; купленого зрадою; присвячена загибелі християнського лицаря князя Дмитра; козака Байду; незалежне ні від кого. 3.Підготувати усний докладний переказ відновленого тексту.
Дослідження-пошук 1.Записати висловлювання під диктовку вчителя. Поміркувати, під портретом якого відомого вам козака зроблено такий напис невідомим художником. 2.Пояснити значення слів таляр, дишель. 3.Знайти відокремлені члени. Підкреслити їх. 4.Визначити спосіб вираження та місце в реченні відповідно до означуваного слова.
Диктант-тест Визначити вид відокремлених членів. Схарактеризувати їх за схемою: 1.слово, якого стосується відокремлений член; 2.місце в реченні відповідно до означуваного слова; 3.поширений/непоширений відокремлений член; 4.чим виражений.
А Богдан Хмельницький зустрічав, приймав та проводжав послів, виконуючи встановлений в Українській державі церемоніал. Б Лист, надісланий московському царю Олексію Михайловичу з першим послом України, був дуже коротким. В Із постанням Української козацької держави та її дипломатично-посольської служби — тогочасного міністерства закордонних справ - відпрацьовувалося й питання постійного перебування козацьких представників у тій чи іншій країні. Г Починаючи з Богдана Хмельницького, усі гетьмани України вели активне дипломатичне листування з володарями багатьох держав. Ґ Генеральний писар, окрім керування поточними справами канцелярії, мав право брати участь у дипломатичних переговорах. Д Канцелярських писарів, зважаючи на їхній досвід та обізнаність у веденні дипломатичних справ, досить часто включали до складу різних посольств. Е За доби гетьманування Богдана Хмельницького було проведено близько п’яти Генеральних Рад Війська Запорізького, цього своєрідного законодавчого органу новоствореної держави. Є Одним із головних обов’язків посла було оголошення вимог чи прохань, уміщених у письмовій інструкції (Т. Чухліб). 1. Відокремлене означення. 2. Відокремлена прикладка. 3. Відокремлений додаток. 4. Відокремлена обставина.
Домашнє завдання 1.Виписати з підручника літератури по два приклади речень з відокремленими членами. Схарактеризувати їх за схемою, опрацьованою на уроці. 2.Прочитати науковий текст. Осмислити його зміст. Узагальнити прочитане у вигляді опорної схеми чи опорного конспекту.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії