X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ Й НЕВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ, СПОСОБИ ЇХ ВИРАЖЕННЯ

Завантажити презентацію

ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ Й НЕВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ, СПОСОБИ ЇХ ВИРАЖЕННЯ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Творче спостереження з елементами аналізу 1.Прочитати виразно текст, додержуючись відповідної інтонації в ускладнених реченнях. З’ясувати, що виражає заголовок — тему чи основну думку. Чому автор називає Земський будинок у Полтаві перлиною архітектури? 2.Назвати речення, ускладнені: а) однорідними членами; б) вставними словами; в) відокремленими членами. 3.Виписати речення з відокремленими означеннями. Дослідити, чим виражені відокремлені означення. Пригадати з уроків української мови в 7 класі, що називається дієприкметниковим зворотом, умови його відокремлення.

Слайд 3

Лінгвістична діагностика 1.Записати речення. Підкреслити відокремлені означення. Визначити, які з них — узгоджені, а які — неузгоджені. Свій вибір обґрунтувати. 2.З’ясувати, чим виражені узгоджені й неузгоджені означення.

Слайд 4

Творче моделювання 1.Із поданих пар простих речень за зразком змоделювати речення, ускладнені відокремленими означеннями. Указати на умови відокремлення. Зразок. Заходимо до напівосвітленого храму. Храм сповнений музикою органа (О. Балабко). — Заходимо до напівосвітленого храму, сповненого музикою органа. 2.Визначити, до яких членів речення відносяться відокремлені означення і чим виражені.

Слайд 5

Лінгвістичний експеримент 1.Перебудувати подані речення так, щоб відокремлені означення, виражені дієприкметниковими зворотами, стали невідокремленими. Звернути увагу на вживання коми в реченнях з відокремленими й невідокремленими означеннями. 2.Назвати слова, до яких належать відокремлені й невідокремлені означення. 3.Дослідити, як впливає місце означення відповідно до означуваного слова на його відокремлення.

Слайд 6

Дослідження-трансформація 1.Трансформувати речення так, щоб виділені означення виконували роль відокремлених. Визначити спосіб їх вираження. 2.Дослідити, чи зміниться зміст речень при їх трансформації. 3.З’ясувати, у якому реченні вжито неузгоджене означення.

Слайд 7

Лінгвістична гра «Ідеальна пара» Поєднати в пари й записати речення з однотипними відокремленими означеннями. Свій вибір обґрунтувати. А Уже біля корів, задихані, розбентежені, з блиском в очах, з видимим щастям у кожного в руці, ми по-справжньому надивляємося на яблука (О. Гончар). Б Диякон, з рижою по пояс бородою, пер, наче з бочки, товстого баса (Панас Мирний). В Вершники, озброєні рушницями, шаблями, ятаганами, оточили офіцерів (І. Пільгук). Г Випливли в море, бурхливе, неспокійне, холодне(О. Іваненко). 1 Прибув мій канівський земляк, молодий, рухливий, допитливий (Г. Костюк). 2 Ікону святого Миколая відтворив невідомий маляр, зі світськими рисами і великою бородою (В.Скуратівський). 3 Польова доріжка, сіра, буденна, у пилюці, стає зовсім інакшою (О. Гончар). 4 Похилі береги, розмиті дощами та весняною повінню, їжачилися брилами граніту (П. Наніїв).

Слайд 8

Ключ А-3 (речення з узгодженими й неузгодженим означеннями); Б-2 (речення з неузгодженим означенням); В-4 (речення з узгодженим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом); Г-1 (речення з узгодженим означенням, вираженим одиничними прикметниками)

Слайд 9

Дослідження-відновлення 1.Відновити речення, уставляючи з довідки відокремлені означення. Указати на причини відокремлення їх і спосіб вираження. Довідка: більший від основної в 100 разів; однаково віддалений від сторін кута; прийнятий у системі письма якої-небудь мови і розміщений у певному порядку; обмежений шістьма площинами, гранями; паралельний до площини горизонту; поєднаний між собою скінчене число разів діями додавання, віднімання, множення і добування кореня. 2.Об’єднавшись у пари, пригадати й записати 4-5 визначень лінгвістичних, хімічних, біологічних чи фізичних понять, до складу яких входять відокремлені означення.

Слайд 10

Домашнє завдання Скласти твір-мініатюру на тему «Чарівний світ рідної природи», використовуючи речення з відокремленими й невідокремленими узгодженими і неузгодженими означеннями.

Слайд 11

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова