X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ

Завантажити презентацію

ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Колективне опрацювання опорної схеми 1.За допомогою схеми розказати про відокремлений додаток: на які запитання відповідає, що позначає, чим виражається? 2.Опрацювавши теоретичний матеріал підручника, зробити висновок про те, які розділові знаки вживаються в реченнях з відокремленими додатками.

Слайд 3

Відокремлений додаток Починається словами крім (окрім), опріч, за винятком, замість, включаючи, наприклад, зокрема та ін. Має значення включення, виключення чи заміщення; пояснює, уточнює чи обмежує сказане в основній частині речення Виражається іменником або займенником із залежними словами Відповідає на запитання непрямих відмінків

Слайд 4

Пунктуаційний практикум 1.Записати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділити відокремлені додатки. 2.З’ясувати, яке смислове навантаження несуть відокремлені додатки в кожному реченні.

Слайд 5

Дослідження-відновлення 1.Відновити й записати речення, ускладнені відокремленими додатками, уставляючи потрібні за змістом слова з довідки. Пояснити вживання розділових знаків. Довідка: Архімедів гвинт; при створенні нових засобів автоматизації виробництва; задача на побудову куба; в алгебрі; в живопису; за допомогою неперервних дробів. 2.Яке місце займають відокремлені додатки в реченні? Відповідь проілюструвати прикладами речень.

Слайд 6

Творче моделювання За зразком змоделювати речення, ускладнені відокремленими додатками. З’ясувати, на яке значення (включення, виключення чи заміщення) вказують відокремлені додатки. Зразок Визначити, який порядок слів характерний реченням. У весняному лісі блискучо зеленіли дерева, за винятком хворого клена. крім старого ясеня.

Слайд 7

Мовознавча гра «Уточни визначення» 1.Прочитати визначення лінгвістичних понять. Чи однозначно вони сприймаються? 2.Уточнити поняття, уводячи в них відокремлені додатки. 3.Навести приклади визначень математичних, фізичних або біологічних понять, у яких уживаються відокремлені прикладки.

Слайд 8

Лінгвістична гра «Так чи ні» Свою згоду чи незгоду із запропонованими вчителем твердженнями висловити словами «так» чи «ні», обґрунтовуючи відповідь. 1. За винятком Карпатських гір на заході й невеликого Кримського кряжа на півдні, 95 % території України — це рівнина. 2.Окрім Дніпра, своє ім’я «запозичили» й інші річки. 3. Найменша кількість опадів зафіксована на Азовсько-Чорноморському узбережжі, за винятком району озера Сиваш.

Слайд 9

4. Усі річки України належать до Азовсько-Чорноморського басейну, включаючи Західний Буг. 5. Окрім річок, велику частину водних запасів України становлять 3 тис. озер, 80 водосховищ і 20 тис. ставків. 6. Концентрація солі в деяких озерах, зокрема в Перекопському та Сиваші, сягає 200–240 %. 7. У місцях впадання річок утворюються лимани, зокрема Дністровський, Хаджибейський, Куяльницький, Дніпровський. 8. На узбережжі Криму розташовано багато санаторіїв, пансіонатів, за винятком дитячих (Зенц.).

Слайд 10

Навчальне редагування Твердження, з якими ви не згодні, зредагувати, замінивши прийменник, що з’єднує відокремлений додаток з реченням.

Слайд 11

Домашнє завдання 1.З підручника географії, біології, математики та ін. виписати 5–6 речень з відокремленими додатками. Обґрунтувати розділові знаки. 2.З’ясувати, яке смислове навантаження у кожному реченні несуть відокремлені додатки.

Слайд 12

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова