ПОНЯТТЯ ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Колективне опрацювання опорної схеми 1.За допомогою схеми розказати про відокремлений додаток: на які запитання відповідає, що позначає, чим виражається? 2.Опрацювавши теоретичний матеріал підручника, зробити висновок про те, які розділові знаки вживаються в реченнях з відокремленими додатками.
Відокремлений додаток Починається словами крім (окрім), опріч, за винятком, замість, включаючи, наприклад, зокрема та ін. Має значення включення, виключення чи заміщення; пояснює, уточнює чи обмежує сказане в основній частині речення Виражається іменником або займенником із залежними словами Відповідає на запитання непрямих відмінків
Пунктуаційний практикум 1.Записати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділити відокремлені додатки. 2.З’ясувати, яке смислове навантаження несуть відокремлені додатки в кожному реченні.
Дослідження-відновлення 1.Відновити й записати речення, ускладнені відокремленими додатками, уставляючи потрібні за змістом слова з довідки. Пояснити вживання розділових знаків. Довідка: Архімедів гвинт; при створенні нових засобів автоматизації виробництва; задача на побудову куба; в алгебрі; в живопису; за допомогою неперервних дробів. 2.Яке місце займають відокремлені додатки в реченні? Відповідь проілюструвати прикладами речень.
Творче моделювання За зразком змоделювати речення, ускладнені відокремленими додатками. З’ясувати, на яке значення (включення, виключення чи заміщення) вказують відокремлені додатки. Зразок Визначити, який порядок слів характерний реченням. У весняному лісі блискучо зеленіли дерева, за винятком хворого клена. крім старого ясеня.
Мовознавча гра «Уточни визначення» 1.Прочитати визначення лінгвістичних понять. Чи однозначно вони сприймаються? 2.Уточнити поняття, уводячи в них відокремлені додатки. 3.Навести приклади визначень математичних, фізичних або біологічних понять, у яких уживаються відокремлені прикладки.
Лінгвістична гра «Так чи ні» Свою згоду чи незгоду із запропонованими вчителем твердженнями висловити словами «так» чи «ні», обґрунтовуючи відповідь. 1. За винятком Карпатських гір на заході й невеликого Кримського кряжа на півдні, 95 % території України — це рівнина. 2.Окрім Дніпра, своє ім’я «запозичили» й інші річки. 3. Найменша кількість опадів зафіксована на Азовсько-Чорноморському узбережжі, за винятком району озера Сиваш.
4. Усі річки України належать до Азовсько-Чорноморського басейну, включаючи Західний Буг. 5. Окрім річок, велику частину водних запасів України становлять 3 тис. озер, 80 водосховищ і 20 тис. ставків. 6. Концентрація солі в деяких озерах, зокрема в Перекопському та Сиваші, сягає 200–240 %. 7. У місцях впадання річок утворюються лимани, зокрема Дністровський, Хаджибейський, Куяльницький, Дніпровський. 8. На узбережжі Криму розташовано багато санаторіїв, пансіонатів, за винятком дитячих (Зенц.).
Навчальне редагування Твердження, з якими ви не згодні, зредагувати, замінивши прийменник, що з’єднує відокремлений додаток з реченням.
Домашнє завдання 1.З підручника географії, біології, математики та ін. виписати 5–6 речень з відокремленими додатками. Обґрунтувати розділові знаки. 2.З’ясувати, яке смислове навантаження у кожному реченні несуть відокремлені додатки.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії