Поняття про прислівник. Розряди прислівників
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови; ознайомити з розрядами при- слівників за значенням; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті;визначати їх розряд за значенням, добирати прислівники, різні за значенням за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу; виховувати почуття любові до природи.
ПРИСЛІВНИК Самостійна незмінна частина мови, яка виражає ознаку іншої ознаки ознаку дії ознаку предмета
Приклади Ознаки дії – сидіти зручно, співати разом, прийти додому Ознаки іншої ознаки – надзвичайно талановитий, дуже радісно Ознака предмета – розмова наодинці, плов по-узбецьки
Вибіркова робота Розподілити прислівники відповідно до значення: до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії; до другої – ознаку іншої ознаки; до третьої – ознаку предмета.
Розмовляти тихо, жити поблизу, дуже високий, сказати спересердя, писати грамотно, розмова наодинці, ледве теплий, писати грамотно, удвічі дешевий, повернути ліворуч, трохи гіркий, виглядати молодо, надзвичайно талановитий, кава по-варшавському
В реченні пов'язується: З дієсловами: Річка широко розливалася. З формами дієслів (дієприслівниками, дієприкметниками): Весело сміючись. З прикметниками: Вічно молоді. З іншими прислівниками: Зовсім близько. З іменниками: Шлях назад
Пояснювальний диктант Вправа 276 стр. 154 1) Тиха вода, а як гарно камінь шліфує. 2) Сім погод надворі: сіє, віє, мутить, крутить, рве, зверху ллє, знизу мете.3) Прийшла весна дуже красна. 4) Поки було літо, то все було розмаїто. 5) Не хочеш холоду – полюбиш ліс змолоду.6) Злива довго не йде.7) Восени і горобець багатий. 8) Пустився вітер зопалу в море, та наробив горе.
РОЗРЯДИ ЗА ЗНАЧЕННЯМ Якісно-означальні Способу дії Міри і ступеня Часу Місця Причини Мети ЯК? ЯК? ЯКИМ ЧИНОМ? СКІЛЬКИ? ЯКОЮ МІРОЮ? КОЛИ? ВІДКОЛИ? ДОКИ? З ЯКИХ ПІР? ДЕ? КУДИ? ЗВІДКИ? ЧОМУ? З ЯКОЇ ПРИЧИНИ? ЧЕРЕЗ ЩО? ДЛЯ ЧОГО? З ЯКОЮ МЕТОЮ?
1) Тиха вода, а як гарно камінь шліфує. 2) Сім погод надворі: сіє, віє, мутить, крутить, рве, зверху ллє, знизу мете.3) Прийшла весна дуже красна. 4) Поки було літо, то все було розмаїто. 5) Не хочеш холоду – полюбиш ліс змолоду.6) Злива довго не йде.7) Восени і горобець багатий. 8) Пустився вітер зопалу в море, та наробив горе.
Практикум Перепишіть. Після кожного прислівника запишіть у дужках, до якого розряду за значенням він належить. Зразок: Сяє вдалині (місце дії) вогник у вікні (В. Юхимович). Я на тебе дивлюся щовечора, Києве мій (Д. Луценко). Таким я знав тебе ще змалку, високе місто над Дніпром (М. Рильський). Надворі вечір настає (Олександр Олесь). Удалині м'яко блимнули вікна (М. Коцюбинський). Поволі ніч підносить темні вії, відкриті навстіж сяють небеса (О. Черненко). Навколо усе спочиває, а пісня не хоче спочить. (В. Сосюра)
Дослідження-відновлення Просуватися… Оглядаючи.. Спокійно… Спів.. Читання… Виконаний.. Зібравшись.. Танець… Нашвидку, повільно, по-кошачому, навприсядки, надворі, здивовано, сьогодні.
Дослідження- творче моделювання вправа 280 Зразок. Прийти – прийти швидко (спосіб дії), прийти надвечір(час) Слухати - Міркувати – Розмовляти -
Ігрове завдання “ П'яте зайве” Неуважно, спокійно, чудно, уночі, пронизано. Щойно, навесні, день у день, тричі, надворі. Угору, нашвидку, далеко, ліворуч, униз. Спросоння, взимку, по-дружньому, спередсердя, знічев'я.
Домашнє завдання $25, вправа 278 $25 Творче завдання: У багатьох казках богатирі зупиняються перед каменем, на якому є напис. Відтворіть цей напис, підкресліть у ньому прислівники. Визначте їх морфологічні ознаки, розряд за значенням, синтаксичну роль. $25. Творче завдання. Скласти зв'язний текст про стан рослинного і тваринного світу навесні і взимку, використовуючи прислівники.
Схожі презентації
Категорії