Поняття про дієприслівниковий зворот
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПЛАН УРОКУ З’ясувати поняття « дієприслівниковий зворот». Засвоїти правила відокремлення дієприслівникового звороту у реченні. Учитися розпізнавати , утворювати дієприслівниковий зворот; інтонувати речення з ним. Розвивати уміння влучно використовувати дієприслівниковий зворот в усному та писемному мовленні.
Алгоритм роботи з дієприслівниковим зворотом 1. [ … дієприслівник ? … ]. 2. [… дієприслівник залежні слова ?]. 3. [ …,? дієприслівник залежні слова , ?...]. 4. ,дієприслівник залежні слова - дієприслівниковий зворот(ДЗ) 5. [ граматична основа ? …, дієприслівник залежні слова,… ]. 6. [ ДЗ, ]. [ , ДЗ ]. [ , ДЗ, ].
Дієприслівниковий зворот і розділові знаки при звороті У верховітті пливли , повільно коливаючись, то срібні, то попелясто – сині шуми. У верховітті пливли , повільно коливаючись, то срібні, то попелясто – сині шуми. У верховітті пливли , повільно коливаючись, то срібні, то попелясто – сині шуми. У верховітті пливли , повільно коливаючись, то срібні, то попелясто – сині шуми.
САМОСТІЙНА РОБОТА У верховітті пливли , повільно коливаючись, то срібні, то попелясто – сині шуми. На дубі озвалася, голосно скрекочучи, сорока… Пролітаючи повз блакитну квітку, незадоволено загув хазяйновитий джміль… А в низинах трава припала до самої землі, обгортаючи головки дев’ятисилу.
Інтонування речень із дієприслівниковим зворотом У верховітті пливли /, повільно коливаючись, / то срібні, то попелясто – сині шуми.
Картка оцінювання роботи на уроці Запропоновані завдання Оцінювання; моє ставлення до запропонованих видів роботи Три речення виконано без помилок 3 бали Два речення виконано без помилок 2 бали Одне речення виконано без помилок 1 бал Підсумкове оціню вання Завдання корисні, цікаві, пізнава- льні «+» Усе як завжди «+» Сумно, завдання не цікаві, не зрозумілі «+» Самостійна робота Різнорівневе завдання на картках Усні відповіді Побажання
Узявши курс на південь, відлітають табуни гусей. Поважно й розмірено скидають дуби з обтяженого віття стиглі жолуді й листя, вимощуючи землю розмаїтою мозаїкою. Молоді барсучата, переходячи на самостійне життя, відділяються від батьків. Олені прямують до верболозових заростей. Усі дієприслівникові звороти розгубилися – забули, де стояли. Знайдіть місце кожного і відновіть текст, добираючи з довідки потрібні за змістом частини речень, розставте розділові знаки, підкресліть дієприслівникові звороти.
Незграбними стали рослини. При шляхах розсипають насіння бур’яни. Рівчаки в степу провалюються зненацька вглиб, розкриваючи глиняні нутрощі (Рівчаки в степу, провалюючись зненацька вглиб, розкривають глиняні нутрощі.) На дні купчиться трава, утворюючи гнізда для комашні й мільйонів ящірок. Поволі йдеш степом, дивуючись безлічі перехрещених шляхів, доріг і стежок. (Поволі йдучи степом, дивуєшся безлічі перехрещених шляхів, доріг і стежок.) дієслова й дієприслівники посперечалися, кому означати додаткову дію й керувати зворотом. Поки сварилися - не помітили змін. Помиріть слова, утворіть із речень, що мають по два присудки, речення зі зворотами, розставте розділові знаки, підкресліть ДЗ і дієслова – присудки.
Картка оцінювання роботи на уроці Запропоновані завдання Оцінювання; моє ставлення до запропонованих видів роботи Три речення виконано без помилок 3 бали Два речення виконано без помилок 2 бали Одне речення виконано без помилок 1 бал Підсумкове оціню вання Завдання корисні, цікаві, пізнава- льні «+» Усе як завжди «+» Сумно, завдання не цікаві, не зрозумілі «+» Самостійна робота Різнорівневе завдання на картках Усні відповіді Побажання
- Ми з’ясували … - Засвоїли… - Училися… - Розвивали… - Важким було… - Отримані знання мені потрібні для… - З’ясувати поняття «дієприслівниковий зворот». - Засвоїти правила відокремлення дієприслівникового звороту у реченні. - Учитися розпізнавати , утворювати дієпрслівниковий зворот; інтонувати речення з ним. - Розвивати уміння влучно використовувати дієприслівниковий зворот в усному та писемному мовленні.
Закріпіть знання з вивченої теми за § 16 Вправа 176 Тестові завдання на картках (творча робота)*** ***До кожного питання доберіть по три відповіді, одна з яких буде правильною. Що називається дієприслівниковим зворотом? Яке речення має дієприслівниковий зворот? В якому реченні правильно розставлені розділові знаки при ДЗ? Якій схемі відповідає подане речення: Подув колючий вітер, здіймаючи вгору темну хмару піску?
Поливаючи клумбу нагрітою на сонці водою, квіти гарно ростуть. - Уперше чую, що квіти самі вміють поливати клумби!
Закріпіть знання з вивченої теми за § 16 Вправа 176 Тестові завдання на картках (творча робота)*** ***До кожного питання доберіть по три відповіді, одна з яких буде правильною. Що називається дієприслівниковим зворотом? Яке речення має дієприслівниковий зворот? В якому реченні правильно розставлені розділові знаки при ДЗ? Якій схемі відповідає подане речення: Подув колючий вітер, здіймаючи вгору темну хмару піску? Відредагуйте речення, запишіть їх у відновленому вигляді. Слухаючи шелест дерев, нас не залишає відчуття спокою. Дивлячись на осіннє вбрання лісу, у нас мимоволі стискається серце. Наступивши на пожухлу траву, вона посипала на нас холодною росою. Увійшовши в ліс, сонце сіло.
Картка оцінювання роботи на уроці Запропоновані завдання Оцінювання; моє ставлення до запропонованих видів роботи Три речення виконано без помилок 3 бали Два речення виконано без помилок 2 бали Одне речення виконано без помилок 1 бал Підсумкове оціню вання Завдання корисні, цікаві, пізнава- льні «+» Усе як завжди «+» Сумно, завдання не цікаві, не зрозумілі «+» Самостійна робота Різнорівневе завдання на картках Усні відповіді Побажання
12 – 9 балів:Не помиляється той, хто не робить. 8 – 5 балів: Доки не намучишся, доти не научишся. 4 – 2 бали: Ти не плач і не журися, краще в книжку подивися.
Схожі презентації
Категорії