КАРТКИ ДЛЯ НАПИСАННЯ ТВОРУ - МІНІАТЮРИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Написати твір-роздум на тему “ Чудодійна сила усмішки ”. У творі використати такі сполучення слів: нічого не коштує,але дає багато; збагачує тих, кому вона призначена; тримає мить, а в пам’яті залишається назавжди; відпочинок для втомлених; світло для тих, хто занепав духом; сонячний промінчик; надія і зцілення;чарівний вплив;прикрашає людську душу. № 1
Написати твір-розповідь на тему “ Доброта у серці моєї матусі ( сестрички, братика, тата )”. За епіграф можна взяти слова: Добро твориться просто – ні за так. Так, як цвіте і опадає мак, Як хмарка в’ється і сміється пташка, Як трудиться мурашка – горопашка. ( І. Драч ) № 2
Написати твір-міркування на тему “ Обережно – серце людини” Можна використати речення, словосполучення: доброта – це найбільше досягнення людини; прекрасне і святе почуття; співчуття до страждання;наука спілкування;відчувати тепло душі людини;висловлювати повагу до… Найбільш жорстока образа, яку можна нанести людині – відмовити їй у співчутті. № 3
Написати твір-враження на тему “ Добрі вчинки моїх товаришів ” Можна використати вислів В.Гете : “ По- ведінка – це дзеркало , в якому кожен показує своє обличчя” Словосполучення: джерело доброти; висока, небуденна тема; випромінювати доброту; лікувати добрими вчинками, підбадьорювати; без такої людини будеш відчувати порожнечу, незатишність; найкраща людина у всьому світі. № 4
Написати твір за поданим початком. Добра людина безсмертна Люди відрізняються багатьма рисами, у них різні досвід, характер, вдача, індивідуальною є й шкала позитивних якостей. Але є риса, яка повинна об’єднувати усіх людей. Це доброта. № 5
№ 6 Написати твір за поданим початком. ХОЧЕШ ДОБРА ДО СЕБЕ , РОБИ ЙОГО ІНШИМ Використати речення:” Добре діло – казав один мудрець, - це те ,що викликає посмішку радості на обличчі іншої людини.” “Роблячи добро людям, ви перш за все допомагаєте собі”, - сказав якось Бенджамін Франклін.
Написати твір за поданим початком. Серед барвистого різнотрав’я голубими очима літа дивиться відома всім волошка. Росте вона лише серед злаків. Викорінюючи з поля цей настирливий бур’ян, наші прадіди не могли не віддати належне красі волошки. волошка Використати однорідні / неоднорідні означення, порівняльні звороти № 8
Написати твір за поданим початком. Нестерпна спека… Опустили свої ніжні пелюстки квіти, поникла тра- вичка. Засумувала природа. Пити, пити… - прохали комашки, метелики, пташки. І ось на горизонті з’явилась темна пляма… № 9 ДОВГОЖДАННА ХМАРИНКА Використати безособові та називні односкладні речення
Написати твір за поданим початком. Цвітіння льону – одне із неповторних явищ природи. Наймальовничіше диво, наче озеро блакитне, льонове поле в пору цвітіння. Ніби саме небо подарувало землі свою блакитну барву. № 10 А ЛЬОН ЦВІТЕ.. Використати відокремлені члени речення, вставні слова, словосполучення
ЗЛИВА У МІСТІ СОНЯЧНИЙ ДОЩ ЖУРАВЛИНИЙ КЛЮЧ А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА ЗАБІЛІЛИ СНІГИ, ЗАБІЛІЛИ ПУХНАСТІ ОСІНЬ ХОДИТЬ, ЯБЛУКА ЗОЛОТИТЬ Написати твір-асоціацію ВИКОРИСТАТИ ДІЄПРИКМЕТНИКОВІ ТА ДІЄПРИСЛІВНИКОВІ ЗВОРОТИ № 1
Написати твір-асоціацію РІДНЕ СЛОВО – ПОДОРОЖНИК СВІЖИЙ. ПРИКЛАДЕШ – І СЕРЦЕ ОЖИВА (ТАРАС МАРУСИК). РІДНА МОВО, ЗЕЛЕНА ДІБРОВО! ( ПЕТРО ПЕРЕБИЙНІС) ВІЗЬМИ З СОБОЮ ОСВЯТИТИ Й СЛОВО ІЗ ПАСОЧКАМИ ВКУПІ ПРИ СВІЧІ ( МИКОЛА ПАЛІЄНКО) “ВИ Є – ДОПОКИ З ВАМИ МОВА “ ( АНАТОЛІЙ КРАВЧЕНКО) ХАЙ КОШТОВНИМ ДОБРОМ ВОНА БУДЕ У НАС ( ВОЛОДИМИР САМІЙЛЕНКО) № 2 Використати вставні слова, словосполучення, речення,звертання
Написати твір-асоціацію ЛЮБІТЬ ТРАВИНКУ І ТВАРИНКУ, І СОНЦЕ ЗАВТРАШНЬОГО ДНЯ ( ЛІНА КОСТЕНКО ) МЕНЕ БЕРЕЗА ЗЛАТОКОСА СТРІЧАЄ НА ГОРБІ ( ЮРІЙ КЛЕН ) РАЗ ДОБРОМ НАГРІТЕ СЕРЦЕ … ( ТАРАС ШЕВЧЕНКО ) БУРУЛЬКИ ПЛАКАЛИ, ЗВИСАЮЧИ ЗІ СТРІХИ ( ГРИЦЬ ГАЙОВИЙ ) НАДЯГЛА ВЕСЕЛКА СТРІЧОК ЯК У СВЯТО ( ІГОР КАЛИНЕЦЬ ) № 3 ВИКОРИСТАТИ УЗГОДЖЕНІ/НЕУЗГОДЖЕНІ , ОДНОРІДНІ/НЕОДНОРІДНІ ОЗНАЧЕННЯ
Написати твір-асоціацію БДЖОЛА ДЛЯ МЕДУ Й СЕРЦЕ ВІДДАЛА ( А.МАЛИШКО ) РІКА ЗАСНУЛА В БЕРЕГАХ ( Л.КОСТЕНКО ) РЕВУТЬ, СТОГНУТЬ ГОРИ-ХВИЛІ В СИНЕСЕНЬКІМ МОРІ ( Т.ШЕВЧЕНКО ) КНИГИ – МОРСЬКА ГЛИБИНА ( І. ФРАНКО ) ПРИЛЕТІЛИ СОЛОВ’Ї, ЗВЕСЕЛИЛИ ВСІ ГАЇ ( Г.ЧУБАЧ ) КРАСА УСЬОГО ВЧИТЬ ( А.ФРАНС ) № 4 ВИКОРИСТАТИ ПОРІВНЯЛЬНІ ЗВОРОТИ, ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ.
ЗАЦВІЛА В ДОЛИНІ ЧЕРВОНА КАЛИНА ( Т.ШЕВЧЕНКО ) РОЗСТЕЛИЛА ЗНОВ ЗИМА СКАТЕРТИНУ БІЛУ ПРИЛЕТІЛИ СНІГУРІ, НА ЯЛИНУ СІЛИ ( П.МОСТОВИЙ ) І ШУМИТЬ , І СПІВА ЖИТО ДУМУ СВОЮ (П.ТИЧИНА ) ВІТЕР ГУДЕ- ЗАВИВАЄ, ГІЛЛЯ ЗЕЛЕНЕ ЛАМАЄ ( М.ВОРОНИЙ ) ПОДИВИСЬ - ВЕСНА УСТАЛА, СИПЛЕ ПИШНИМИ КВІТКАМИ ( Б.ГРІНЧЕНКО ) БУЙНИЙ ВІТЕР ЛЕТІВ ВІД ДАЛЕКИХ СТЕПІВ НА ВЕЧІРНЮ РОЗМОВУ У ХАТУ ( Б.ЛЕПКИЙ ) ВИКОРИСТАТИ РІЗНІ ВИДИ ОЗНАЧЕНЬ, ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ.
ЛИНУТЬ СНІЖИНКИ СТРІМКІ, НЕ ЗУПИНЯЮТЬСЯ. НІБИ ПІР’ЇНКИ ПУХКІ, З НЕБА ВЕРТАЮТЬСЯ ВІТАЛІЙ ПАВЛОВСЬКИЙ ОСІНЬ, ОСІНЬ… ЇЇ НЕ СПИНИТЬ, ВЖЕ Ж ВОНА РОЗГУЛЯЛАСЬ НІВРОКУ, ТО ЗАПЛАЧЕ, ТО СТИХНЕ УМИТЬ, ТО ЗАХОДИТЬ З ІНШОГО БОКУ. ГРИГОРІЙ КРИВДА ВИКОРИСТАТИ ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
ОТ- ОТ НА ВЕСНУ ПОВЕРНЕ, ТЕПЛІШАЮТЬ СОНЦЯ ДОТИКИ, ВБЕРУТЬСЯ КРАЙ РІЧКИ ВЕРБИ В ПУХНАСТІ СРІБЛЯСТІ КОТИКИ. Г. ГОРДАСЕВИЧ ЛЮБЛЮ ДОЗВІЛЛЯ СТЕПОВЕ БЕЗКРАЄ, МОГУТНІ М’ЯЗИ РІДНОЇ ЗЕМЛІ, І ЗАПАХ ЧЕБРЕЦЮ, І ЖАЙВОРОНКІВ КРИК, І ЛАСТІВОК ТРИВОГУ. ВАСИЛЬ СТУС ВИКОРИСТАТИ ПОВНІ/НЕПОВНІ/НАЗИВНІ РЕЧЕННЯ,
ЛІС ЗУСТРІВ МЕНЕ ЯК ДРУГА ТІННЮ ВІД ДУБІВ КРИСЛАТИХ, СМУТКОМ БІЛОЇ БЕРЕЗИ, КЛЕНІВ ЛАПАМИ ГУСТИМИ, СОСЕН ГОМОНОМ ОДВІЧНИМ, СРІБНИМ ШЕМРАННЯМ ОСИК. МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ ЛАСТІВКИ ЩЕБЕЧУТЬ ПОПІД СТРІХАМИМ БІЛИМ ПІР ‘ЯМ ГНІЗДА ПЕРЕВ ‘ЮТЬ. РОЗЛИЛАСЯ РАЙДУГА – ВТІХА, ПОПЛИВЛА ВЕСНЯНА КАЛАМУТЬ. АНДРІЙ МАЛИШКО ВИКОРИСТАТИ ПОРІВНЯЛЬНІ ЗВОРОТИ, РІЗНІ ВИДИ ОБСТАВИН
СКЛАСТИ УСНИЙ ТВІР – ОПИС ЗА КАРТИНОЮ С.І.Васильківський “Взимку в селі Опішня” ВИКОРИСТАЙТЕ ЕПІТЕТИ, ПОРІВНЯННЯ. ЯКІ КОЛЬОРИ ДОМІНУЮТЬ? ЯК ВИ ГАДАЄТЕ, ЧОМУ ХУДОЖ- НИК ВИБРАВ ТАКУ ПАЛІТРУ? ЯКИЙ НАСТРІЙ ПЕРЕДАЄ КАР- ТИНА? ЯКІ ЗВУКОВІ ОБРАЗИ, АСО- ЦІАЦІЇ ВИНИКАЮТЬ? ВИСЛОВІТЬ СВОЄ ОСОБИС- ТЕ ВРАЖЕННЯ ВІД КАРТИНИ.
СКЛАСТИ ТВІР – ЗАМАЛЬОВКУ “УКРАЇНСЬКЕ ВЕСІЛЛЯ” МАРІЯ ПРИЙМАЧЕНКО “УКРАЇНСЬКЕ ПОЛІСЬКЕ ВЕСІЛЛЯ” ВИКОРИСТАТИ РІЗНІ ВИДИ ОД- НОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ, ВСТАВНИХ КОНСТРУКЦІЙ. ПРОКОМЕНТУЙТЕ КОЛЬОРОВУ ПАЛІТРУ МАЛЮНКА, ЯКИЙ КОЛІР ДОМІНУЄ. ЩО ВАМ НАЙБІЛЬШЕ СПОДО- БАЛОСЯ? ЧОМУ? ЯКИЙ ЕПІЗОД ВЕСІЛЛЯ ЗО- БРАЖЕНО НА МАЛЮНКУ? ЩО ВАМ ВІДОМО ПРО ТВОР- ЧІСТЬ КАТЕРИНИ БІЛОКУР? ЩО ВИ ЗНАЄТЕ ПРО ВЕСІЛЬНИЙ ОБРЯД У ВАШІЙ МІСЦЕВОСТІ?
СКЛАДІТЬ ПЕЙЗАЖНИЙ ОПИС З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗДУМУ “ САМІТНЯ СОСНА” ЗА ОДНОІМЕННОЮ КАРТИНОЮ ІВАНА ТРУША ВИКОРИСТАЙТЕ РІЗНІ ВИДИ ОД- НОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ. УВЕДІТЬ В РОЗПОВІДЬ ВСТАВНІ СЛОВА, СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ, ЕМО- ЦІЙНО ЗАБАРВЛЕНІ СЛОВА. ЯК ВИ ГАДАЄТЕ, ЧИ МОЖНА ПРО- ВЕСТИ АСОЦІАТИВНУ ЛІНІЮ ІЗ ЖИТТЄВИМ ШЛЯХОМ ЛЮДИНИ? ОБГРУНТУЙТЕ СВОЮ ДУМКУ. ЯКІ ПОЧУТТЯ ВИКЛИКАЄ ЗО- БРАЖЕННЯ САМІТНЬОЇ СОСНИ?
СКЛАДІТЬ РОЗПОВІДЬ ВІД ІМЕНІ ОЧЕВИДЦЯ ДІЙСТВА, ЗОБРАЖЕНОГО НА КАРТИНІ В.Є. Маковський “Дівич – вечір” ЯКИЙ НАРОДНИЙ ЗВИЧАЙ ВІ- ДОБРАЖЕНО НА КАРТИНІ? З ЧИМ ВІН ПОВ’ЯЗАНИЙ? ВИКОРИСТАЙТЕ У РОЗПОВІДІ ЗВЕРТАННЯ,ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ, ПРЯМУ МОВУ. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ВБРАННЯ ПРИСУТНІХ, ВИСЛОВІТЬ ЕМО- ЦІЙНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПОДІЇ, ЗОБРАЖЕНОЇ НА КАРТИНІ.
УЯВІТЬ,ЩО ВИ ПРАЦІВНИК МУЗЕЮ. ВИ ДЕМОНСТРУЄТЕ ГРУПІ ТУРИСТІВ ВИСТАВКУ КАРТИН ВИДАТНОГО ХУДОЖНИКА В.Є.МАКОВСЬКОГО.ВСІ ЗУПИНИЛИСЯ ПЕРЕД “ПОРТРЕТОМ ДІВЧИНИ В УКРАЇНСЬКОМУ ВБРАННІ”.РОЗКАЖІТЬ ПРО ПОРТРЕТ,ВИКОРИСТАВШИ ЕЛЕМЕНТИ ОПИСУ ЗОВНІШНОСТІ. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ВІК, ХАРАКТЕР- НІ РИСИ І ВИРАЗ ОБЛИЧЧЯ ( КОЛІР ОЧЕЙ, ВОЛОССЯ,ФОРМА НОСА,БРІВ,ГУБИ), ПО- СТАВУ, ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ОДЯГУ. ВИЗНАЧІТЬ ЯСКРАВИЙ, СУТО ІНДИВІ- ДУАЛЬНИЙ ЕЛЕМЕНТ В ЗОВНІШНОСТІ ДІВЧИНИ. ВИКОРИСТАЙТЕ ЕПІТЕТИ, ПОРІВНЯН- НЯ,РІЗНІ ВИДИ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕ- ЧЕННЯ, ЕМОЦІЙНУ ЛЕКСИКУ. ЧИ ЗУМІВ ПЕРЕДАТИ ХУДОЖНИК СУТ- НІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ, ЯК ЦЕ ВИРАЖЕНО НА ПОРТРЕТІ?
ТВІР – РЕПОРТАЖ “ВЕСІЛЬНИЙ КОРОВАЙ” Проведіть репортаж з місця події -РОЗКАЖІТЬ ПРО КОРОВАЙ ЯК ВАЖЛИВУ ЧАСТИНУ ВЕСІЛЬНОГО ДІЙСТВА. -ХТО МАЄ ВИКЛЮЧНЕ ПРАВО НА ВИПІКАННЯ КОРОВАЮ? ОХАРАКТЕРИ- ЗУЙТЕ ЖІНОК-КОРОВАЙНИЦЬ,ЗАЗНАЧТЕ,ЧОМУ САМЕ ВОНИ ВЗЯЛИСЯ ЗА ВИПІКАННЯ КОРОВАЮ. -ОПИШІТЬ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ЖІНОК ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ЕЛЕМЕНТИ ОДЯГУ. -ЯКУ ПІСНЮ,НА ВАШ ПОГЛЯД, ВОНИ ВИКОНУЮТЬ? ЗГАДАЙТЕ, ЯКОГО ЗМІСТУ КОРОВАЙНІ ПІСНІ,РОЗКАЖІТЬ ПРО ЦЕ У СВОЇЙ РОЗПОВІДІ. -ЗРОБІТЬ ВИСНОВОК ПРО МОРАЛЬНЕ ТА ЕСТЕТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ ЦІЄЇ ПОДІЇ, ВИСЛОВІТЬ ОСОБИСТЕ ВРАЖЕННЯ.
ТАЄМНИЧИМ СЕРПАНКОМ ВЕЧІР ЗЕМЛЮ УКРИВАЄ, ТИШУ, СПОКІЙ НАВІВАЄ… ВИКОРИСТАТИ ПОРІВНЯННЯ, ОДНОРІДНІ/НЕОДНОРІДНІ ОЗНАЧЕННЯ.
ХОДИТЬ ОСІНЬ, ЩЕДРО САМОЦВІТИ РОЗСИПАЮЧИ… ВИКОРИСТАТИ ДІЄПРИКМЕТНИКОВІ/ДІЄПРИСЛІВНИКОВІ ЗВОРОТИ
ФЕЄРІЯ ТУМАННОГО РАНКУ МИЛУЄТЬСЯ НЕБО КРАСОЮ СВОЄЮ У ДЗЕРКАЛІ ПРОЗОРОМУ ВОДИ ЗІБРАЛИСЬ СІРІ ХМАРИ НА РОЗМОВУ ДИВА ПРИРОДИ ВИКОРИСТАТИ ЗВЕРТАННЯ,НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ, ЕКСПРЕСИВНУ ЛЕКСИКУ.
І ПИШНО ТРАВИ КОЛОСЯТЬСЯ, ШЕПОЧУТЬ ПРО НОВИНИ З МОРЯ, ЩО ВІТЕР ПУСТОТЛИВИЙ ЇМ ПРИНІС … ВИКОРИСТАТИ ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ, ЗВОРОТИ.
БІБЛІЯ – НАШ ВЕРХОВНИЙ ТОВАРИШ ТА БЛИЖНІЙ І ПРИВОДИТЬ НАС ДО ЄДИНОГО , НАЙДОРОЖЧОГО Й НАЙЛЮБ’ЯЗНІШОГО. ВОНА – НАШИМИ ПРЕДКАМИ ПОЛИШЕНИЙ ЗАПОВІТ, ЩО ХОВАЄ В СОБІ СКАРБ БОГОЗНАННЯ. БОГОЗНАННЯ. ВІРА, СТРАХ БОЖИЙ, ПРЕМУДРІСТЬ – ЦЕ ОДНЕ І ТЕЖ. ЦЕ СПРАВЖНЯ МУДРІСТЬ. ГРИГОРІЙ СКОВОРОДА
БІБЛІЯ – ОСНОВА РОЗВИТКУ НАЦІЇ МОЛИТВА – НАЙГЛИБША ПОЕЗІЯ МОЛИТВИ НАШІ ГЛИБОКО ПОЕТИЧНІ, ЯКІ НАПОВНЮЮТЬ КРАСОЮ ДУШУ Й СЕРЦЕ НАШЕ. ЄВАНГЕЛЬСЬКА МОВА - … МОВА ДУШІ, ЦЕ МОВА СЕРЦЯ, ЦЕ МОВА ГАРЯЧОЇ МОЛИТВИ. І ЯК ПРЕКРАСНА ПРИРОДА СВОЇМ СВІТОМ, ТАК ПРЕКРАСНА БІБЛІЯ СВОЄЮ НАЙВИЩОЮ НЕБЕСНОЮ ПОЕЗІЄЮ. МИ, УКРАЇНЦІ … НІКОЛИ ПОВАЖНО Й СВІДОМО НЕ СТАВИЛИ СОБІ БІБЛІЇ ЗА ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ СВОЄЇ РІДНОЇ МОВИ. І ВЛАСНЕ НА ЦЬОМУ МИ, ЯК НАЦІЯ, БАГАТО Й ЗІ ШКОДОЮ ДЛЯ СЕБЕ ВТРАТИЛИ.
З НАВЕДЕНИМИ БІБІЛІЙНИМИ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ СКЛАДІТЬ РЕЧЕННЯ,ВЖИВАЮЧИ ЇХ ЯК ВЛАСНЕ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ ( ОДНЕ РЕЧЕННЯ) І ЗВИЧАЙНІ СПОЛУЧЕННЯ СЛІВ ( 2 РЕЧЕННЯ). Пастух і стадо, вогненні слова,кедр ліванський, випити чашу до дна, книга життя, соляний стовп, наріжний камінь,брат піднявся на брата, ловці людей, відділяти зерно від полови. Чисті й нечисті, час збирати каміння, білі шати, упасти на добрий грунт, іди і дивись, маслинова гілка, голос волаючого в пустелі,фіговий листок, дерево пізнання, куди йдеш? 3. Вдихнути душу, хліб насущний, вогненний стовп, умити руки, обіцяна земля, сіль землі, всесвітній потоп, єгипетська темрява, вавилонське стовпотворіння, провідна зоря.
ПОДАНІ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ ЗАПИШІТЬ У ДВІ КОЛОНКИ: 1) БІБЛІЙНІ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ; 2) ЗВИЧАЙНІ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. Терновий вінок, кам’яний стовп, вогненні слова,слова ввічливості, скіфський меч, корінь дерева, корінь зла, цікава мандрівка, мандрівка у гори,мандрівка по пустелі,скреготіти зубами, перекувати мечі на орала, кувати залізо,маслинова гілка, калинова гілка, відділяти горох від квасолі, повертатися додому, відділяти зерно від полови, повертатися на круги своя, конституційний суд, міський суд, страшний суд, будувати дім, дім біля озера, будувати дім на піску, дорогоцінний камінь, кинути камінь, долина печалі, зелена долина.
ЯКИЙ ІЗ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У ПОДАНИХ ПАРАХ ПОХОДИТЬ ІЗ БІБЛІЇ. ПОЯСНІТЬ ЙОГО ЗНАЧЕННЯ. Вавилонська вежа – вежа з білого мармуру Служити двом панам – служити Ваалові Золоте теля – золоте руно Кінець тисячоліття – кінець світу До сьомого коліна – сім мішків гречаної вовни Колос Родоський – колос на глиняних ногах Корінь дерева – корінь зла Пісня над піснями – пісня солов’я Гнати крамарів з храму – гнати в три шиї Зарити талант в землю – ось де собака зарита Книга за сімома печатями – книги мають свою долю Стоїть як стовп мальований – соляний стовп Альфа й омега – альфа й бета Золота середина – золота оправа
УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ БІБІЛІЙНИМИ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ І ЇХ ОПИСОВИМИ ЗНАЧЕННЯМИ. 1.Соломонове рішення; 2.зі страхом і трепетом приступити; 3.полова,що її розвіює вітер; 4.кедр ліванський; 5.хто сіє вітер, пожне бурю; 6.голос волаючого в пустелі; 7.живитися медом і акридами; 8.ловці душ; 9.друг, що тричі відрікся; 10. убогі духом. а) Розумне розв’язання проблеми; б) серйозне ставлення до чогось; в) чистота помислів; г) нетривалість усього земного; г) земне життя з його стражданнями; д) уособлення чоловічої краси і сили; е) пересторога тим,хто виношує недобрі наміри; є) даремний заклик до кого-небудь залишений без відповіді; ж) дуже вбога,нужденна їжа; з) люди, які справляють сильне враження на інших; и) людина,дружба якої не витримала в випробувань; і) наївні,простодушні люди.
УСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ БІБІЛІЙНИМИ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ І ЇХ ОПИСОВИМИ ЗНАЧЕННЯМИ. Куди прямуєш? Книжники і фарисеї; злоба дня; упасти на добрий грунт найменший брат; влада темряви; золоте теля; записати на скрижалях; заблукана вівця не відають, що чинять. а) дволикі люди; б) те, що є на сьогодні важливим; в) вибір людиною життєвої мети; г) невміння передбачити погані наслід- ки своїх вчинків; г) крайня межа бездушності,черствості; д) бути належно, з розумінням сприйнятим; е) узагальнена назва трудящого люду; є) відсталість, забобонність; ж) людина,яка збилася з правильного шляху; з) збагачення як єдина життєва мета; и) увічнити, убезсмертнити; і) стан глибокого розпачу.
ПОЯСНІТЬ ОДНИМ СЛОВОМ БІБЛІЙНІ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ За часів Адама; Євина дочка; що тричі відрікся; випити гірку чашу; Каїнова справа; маслинова гілка; тридцять срібняків; Юдин поцілунок; вовк в овечій шкурі; наріжний камінь; Адамові діти. Не мати де голови притулити; відділяти кукіль від пшениці; за своїм образом і подобою; терновий вінець; записати на скрижалях; камінь спотикання; сильні світу цього; альфа й омега; не відають,що чинять; вавилонське стовпотворіння.
Вставте пропущені елементи 1. Марнота … ; бідний як … ; … вежа ; дерево … добра і зла ;віра без діл … ; випити … чашу ; спати сном … ; … миротворці . (блаженні, марнот, праведника, гірку, Лазар, вавилонсь- ка, мертва, пізнання ) Що є … ;не сотвори собі … ; кидати … перед свиньми;… ослиця ; голос … в пустелі ;… насущний; … ребро;провідна … . ( Валаамова, волаючого, хліб, бісер, кумира,істина, зоря/зірка, Адамове )
З ПОДАНИХ ЗНАЧЕНЬ ВИБЕРІТЬ ТЕ, ЯКЕ ВІДПОВІДАЄ ФРАЗЕОЛОГІЗМОВІ Пісня над піснями – відома пісня, популярна пісня, сумна пісня, любовна пісня, жартівлива пісня. Голіафова сила – руйнівна сила, незначна сила, творча сила, величезна сила, всепереможна сила. Камінь спотикання – допомога, пересторога, основа, орієнтир, перепона. Єгипетська робота – приємна робота, тривала робота, малооплачувана робота, некваліфікована робота, тяжка робота.
З ПОДАНИХ ЗНАЧЕНЬ ВИБЕРІТЬ ТЕ, ЯКЕ ВІДПОВІДАЄ ФРАЗЕОЛОГІЗМОВІ Наріжний камінь – якісний будівельний матеріал,нена-дійна основа, підвалини якоїсь справи, серйозне випробування, початок відродження. Текти молоком і медом – про незалежну країну, про багату країну, про рай, про успішне підприємство, про забезпечену сім’ю. Умивати руки – брати на себе відповідальність, мати чисті помисли, перекласти справу на інших, ухилятися від відповідальності. Іти на Голгофу – каятися в гріхах, тяжко працювати, справити враження на певний прошарок суспільства, уславитися, зазнати страждань, перемогти ворогів.
З ПОДАНИХ ЗНАЧЕНЬ ВИБЕРІТЬ ТЕ, ЯКЕ ВІДПОВІДАЄ ФРАЗЕОЛОГІЗМОВІ Альфа і омега – багатство і бідність, початок і кінець чогось, освіченість і тупість, чесність і брехливість. Манна небесна – вказівка як діяти далі, застереження, великий прибуток, довгоочікувана милість, несподівано одержані блага. Маслинова гілка – жест доброї волі, заклик до примирення, символ благополуччя, мир і спокій, торговий знак. Хліб насущний – зерновий запас країни, велич і могутність, основа існування, багатство і процвітання, надійна опора. Марнота марнот – незначна справа, невигідна угода, втрачена надія, згаяний час, дріб’язкові життєві клопоти.
ПОЯСНІТЬ ЗНАЧЕННЯ БІБЛІЙНИХ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ, СКЛАДІТЬ З НИМИ РЕЧЕННЯ СИДІТИ, СКЛАВШИ РУКИ ДЕРЕВО ПІЗНАННЯ ЗЛАЧНЕ МІСЦЕ ВЛАДА ТЕМРЯВИ ЛЕПТА ВДОВИЦІ НОЇВ КОВЧЕГ ЄГИПЕТСЬКІ КАРИ ЗЛОБА ДНЯ УБОГІ ДУХОМ СВЯТАЯ СВЯТИХ БРАМИ ПЕКЛА ГОЛОС ВОЛАЮЧОГО В ПУСТЕЛІ СИЛЬНІ СВІТУ ЦЬОГО НЕСТИ СВІЙ ХРЕСТ КНИЖНИКИ ТА ФАРИСЕЇ ТРИДЦЯТЬ СРІБНЯКІВ ХЛІБ ЩОДЕННИЙ СОЛОМОНОВЕ РІШЕННЯ КОЛОС НА ГЛИНЯНИХ НОГАХ ТЕКТИ МОЛОКОМ І МЕДОМ НІЩО НЕ ВІЧНЕ ПІД СОНЦЕМ ВАВИЛОНСЬКЕ СТОВПОТВОРІННЯ
Схожі презентації
Категорії