«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору Е.Хемінгуея «Старий і море»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору Е.Хемінгуея «Старий і море» Бренгач Людмила Олександрівна Запорізька загальноосвітня школа № 109
Формування особистості Е. Хемінгуея Особистість Хемінгуея виніс гостру спостережливість, лаконізм письма відбиток у пам`яті кварталів злиднів роздуми про сенс життя боротьба за землю Франції поранення, операція, скалічена душа представник «втраченого покоління» бажання принести свободу і щастя людям У 18р. журналіст Сім`я, добрі відносини з батьком Життя на Кубі Друга світова війна Участь в антифашистській боротьбі іспанського народу Перша світова війна Прихід у літературу нагородження Нобелівською премією «Людину можна знищити, але не перемогти»
Жанрові особливості твору Повість – епічний прозовий твір, о характеризується однолінійним сюжетом і в якому змальовано картину життя ряду персонажів протягом певного часу. Притча – короткий алегоричний твір повчального характеру, у якому фабула підпорядкована моралізованій частині оповіді.
Характерні ознаки притчі Притча Глибина поставлених проблем Поєднання сьогоденного та вічного Алегоричність Пристрасність висвітлення Універсальність висновків Символічність сюжету Узагальнюючий смисл Повчальний характер
«Принцип айсберга» – стилістичний прийом, коли читачеві відводиться роль «співавтора», який самостійно осягає підтекст.
Літературний диктант Скільки днів поспіль повертався старий рибалка без вилову? Ким був Маноліно для Сантьяго? Яку спортивну гру любили Сантьяго і хлопчик і вболівали за її лідерів? Як називався ресторанчик, у якому обідали рибалки, а Маноліно носив із нього старому їжу? Де жив старий рибалка? Яку рибу використовували для приманювання великих риб?
Літературний диктант 7) Який сон часто снився старому? 8) Скільки днів тривав двобій із рибою? 9) Із ким розмовляв старий у човні? 10) Що їв рибалка в морі? 11) Хто постійно переслідував човен рибалки і як той на це реагував? 12) Що пообіцяв Маноліно старому й чому?
«Я незвичайний старий» Сантьяго «У кожній людині є щось таке, що робить її Людиною» Е.Сетон-Томпсон
Проблематика: Людина і природа старий природа дельфіни риби океан птахи леви черепахи «Людина доволі нікчемна істота проти дужих птахів і звірів» Сантьяго
Людина і суспільство старий суспільство старі рибалки хлопчик господар «Тераси» світ боротьби за існування
Людина і всесвіт старий всесвіт місяць зорі небо океан сонце вітер «Все-таки добре, що нам не треба замірятися вбити сонце, місяць чи зорі. Досить і того, що ми живемо біля моря і вбиваємо своїх щирих братів»
Людина Життя У житті людина повинна мати мету, вірити у власні сили Суспільство Суспільство не повинно залишити старість на самоті. Повинна існувати гармонія єдності поколінь Всесвіт Людина-це частина неосяжного Всесвіту. Вона не цар, не піщинка; вона рівна серед рівних Природа Людина почуває себе щасливо лише в гармонії з природою. Природа карає людину за невиправдане втручання, мстить їй
«Міцний горішок» - Простота і гідність; - воля та розум; - ніколи не оглядатися на минуле; - впевненість у своїх силах; - віра в себе, в людей; - спокій та розсудливість; - безкомпромісна готовність до боротьби; - мужність і витримка; - гордість; - повага до братів наших менших
Море Складний, особливий світ, відмінний від людського Явище самодостатнє, що живе за своїми законами Краса моря, як і його жорстокість, - амбівалентні Море вічне Що є спільним між морем і людиною? Чи може людина підкорити чи знищити море? Чи може море підкорити чи знищити людину?
«Людина створена не для того, щоб зазнавати поразок. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти» Е.Хемінгуей
Література В.В.Паращич. Уроки світової літератури. 11 клас. Л.Грисенко. «Людина створена не для поразки» «Чесна проза про людину». Зарубіжна література №3 2002р. М.К Вайновська. «Старий і море» – повість-притча про людину». М.Дзюбенко. «Бути людиною» Зарубіжна література 20 ст. Київ. «Академія». 1998р. Інтернет ресурси.
Схожі презентації
Категорії